Dimenze a kódy pro typy intervencí pro ESF+ (tj. cíl 4)
TABULKA 1: OBLASTI INTERVENCE |
|||
---|---|---|---|
Oblast intervence (3) |
Koeficient pro výpočet podpory na plnění cílů v oblasti změny klimatu |
Koeficient pro výpočet podpory na plnění environmentálních cílů |
|
Cíl politiky 4: Sociálnější a inkluzivnější Evropa díky provádění evropského pilíře sociálních práv |
|||
121 |
Infrastruktura pro předškolní vzdělávání a péči |
0 % |
0 % |
122 |
Infrastruktura pro primární a sekundární vzdělávání |
0 % |
0 % |
123 |
Infrastruktura pro terciární vzdělávání |
0 % |
0 % |
124 |
Infrastruktura pro odborné vzdělávání a přípravu a vzdělávání dospělých |
0 % |
0 % |
125 |
Bytová infrastruktura pro migranty, uprchlíky a osoby pod mezinárodní ochranou nebo osoby, které o ni žádají |
0 % |
0 % |
126 |
Bytová infrastruktura (nikoli pro migranty, uprchlíky a osoby pod mezinárodní ochranou nebo osoby, které o ni žádají) |
0 % |
0 % |
127 |
Jiná sociální infrastruktura přispívající k sociálnímu začlenění do komunity |
0 % |
0 % |
128 |
Zdravotní infrastruktura |
0 % |
0 % |
129 |
Zdravotní vybavení |
0 % |
0 % |
130 |
Mobilní majetek zdravotnických zařízení |
0 % |
0 % |
131 |
Digitalizace ve zdravotní péči |
0 % |
0 % |
132 |
Kritická zařízení a dodávky nezbytné pro řešení mimořádných situací |
|
|
133 |
Dočasná přijímací infrastruktura pro migranty, uprchlíky a osoby pod mezinárodní ochranou nebo osoby, které o ni žádají |
0 % |
0 % |
134 |
Opatření na zlepšení přístupu k zaměstnání |
0 % |
0 % |
135 |
Opatření na podporu přístupu k zaměstnání dlouhodobě nezaměstnaných |
0 % |
0 % |
136 |
Specifická podpora pro zaměstnanost a socioekonomickou integraci mladých lidí |
0 % |
0 % |
137 |
Podpora samostatné výdělečné činnosti a zakládání podniků |
0 % |
0 % |
138 |
Podpora sociální ekonomiky a sociálních podniků |
0 % |
0 % |
139 |
Opatření na modernizaci a posílení institucí trhu práce a služeb s cílem posoudit a předjímat poptávku po dovednostech a zajistit včasnou a individuálně uzpůsobenou pomoc |
0 % |
0 % |
140 |
Podpora souladu mezi nabídkou a poptávkou na trhu práce a přechodů na trhu práce |
0 % |
0 % |
141 |
Podpora pracovní mobility |
0 % |
0 % |
142 |
Opatření na podporu účasti žen na trhu práce a snížení genderové segregace na trhu práce |
0 % |
0 % |
143 |
Opatření na podporu rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem, včetně přístupu k péči o děti a péči o závislé osoby |
0 % |
0 % |
144 |
Opatření na podporu zdravého a dobře uzpůsobeného pracovního prostředí se zohledněním rizik pro zdraví, včetně podpory fyzické aktivity |
0 % |
0 % |
145 |
Podpora rozvoje digitálních dovedností |
0 % |
0 % |
146 |
Podpora přizpůsobení se pracovníků, podniků a podnikatelů změnám |
0 % |
0 % |
147 |
Opatření na podporu aktivního a zdravého stárnutí |
0 % |
0 % |
148 |
Podpora předškolního vzdělávání a péče (vyjma infrastruktury) |
0 % |
0 % |
149 |
Podpora primárního až sekundárního vzdělávání (vyjma infrastruktury) |
0 % |
0 % |
150 |
Podpora terciárního vzdělávání (vyjma infrastruktury) |
0 % |
0 % |
151 |
Podpora vzdělávání dospělých (vyjma infrastruktury) |
0 % |
0 % |
152 |
Opatření na podporu rovných příležitostí a aktivního zapojení do společnosti |
0 % |
0 % |
153 |
Cesty k integraci a opětovnému nástupu znevýhodněných osob do zaměstnání |
0 % |
0 % |
154 |
Opatření na zlepšení přístupu marginalizovaných skupin, jako jsou Romové, ke vzdělání, zaměstnání a na podporu jejich sociálního začleňování |
0 % |
0 % |
155 |
Podpora občanské společnosti pracující s marginalizovanými komunitami, jako jsou Romové |
0 % |
0 % |
156 |
Specifické akce ke zvýšení účasti státních příslušníků třetích zemí na zaměstnanosti |
0 % |
0 % |
157 |
Opatření k integraci státních příslušníků třetích zemí do společnosti |
0 % |
0 % |
158 |
Opatření na zlepšování rovného a včasného přístupu ke kvalitním, udržitelným a cenově dostupným službám |
0 % |
0 % |
159 |
Opatření na zlepšování poskytování služeb v rodině a služeb komunitní péče |
0 % |
0 % |
160 |
Opatření na zlepšování dostupnosti, účinnosti a odolnosti systémů zdravotní péče (vyjma infrastruktury) |
0 % |
0 % |
161 |
Opatření na zlepšování přístupu k dlouhodobé péči (vyjma infrastruktury) |
0 % |
0 % |
162 |
Opatření na modernizaci systémů sociální ochrany, včetně podpory přístupu k sociální ochraně |
0 % |
0 % |
163 |
Podpora sociální integrace osob, které jsou ohroženy chudobou nebo sociálním vyloučením, včetně nejchudších osob a dětí |
0 % |
0 % |
164 |
Řešení materiální deprivace prostřednictvím potravinové a/nebo materiální pomoci nejchudším osobám, včetně doprovodných opatření |
0 % |
0 % |
Ostatní kódy týkající se cílů politiky 1 až 5 |
|||
170 |
Zlepšení kapacity programových orgánů a subjektů spojených s prováděním fondů |
0 % |
0 % |
171 |
Zlepšování spolupráce s partnery v rámci členského státu i mimo něj |
0 % |
0 % |
172 |
Křížové financování v rámci EFRR (podpora akcí typu ESF+ nezbytných pro provádění části operace týkající se EFRR a přímo spojené s EFRR) |
0 % |
0 % |
173 |
Posilování institucionální kapacity orgánů veřejné správy a zúčastněných stran provádět projekty a iniciativy územní spolupráce v přeshraničním, nadnárodním, námořním a meziregionálním kontextu |
0 % |
0 % |
174 |
Interreg: řízení překračování hranic a řízení mobility a migrace |
0 % |
0 % |
175 |
Nejvzdálenější regiony: kompenzace veškerých dodatečných nákladů způsobených nedostatečnou dostupností a roztříštěností území |
0 % |
0 % |
176 |
Nejvzdálenější regiony: zvláštní opatření ke kompenzaci dodatečných nákladů způsobených faktory velikosti trhu |
0 % |
0 % |
177 |
Nejvzdálenější regiony: podpora na kompenzaci dodatečných nákladů způsobených klimatickými podmínkami a nepřístupným povrchem |
40 % |
40 % |
178 |
Nejvzdálenější regiony: letiště |
0 % |
0 % |
Technická pomoc |
|||
179 |
Informace a komunikace |
0 % |
0 % |
180 |
Příprava, provádění, monitorování a kontrola |
0 % |
0 % |
181 |
Hodnocení a studie, sběr údajů |
0 % |
0 % |
182 |
Posilování kapacity orgánů členských států, příjemců a příslušných partnerů |
0 % |
0 % |
TABULKA 2: KÓDY PRO DIMENZI FORMY PODPORY (27) |
|
---|---|
01 |
Grant |
02 |
Podpora prostřednictvím finančních nástrojů: kapitálové nebo kvazikapitálové nástroje |
03 |
Podpora prostřednictvím finančních nástrojů: půjčka |
04 |
Podpora prostřednictvím finančních nástrojů: záruka |
05 |
Podpora prostřednictvím finančních nástrojů: Granty v rámci operace finančního nástroje |
06 |
Cena |
TABULKA 3: KÓDY PRO DIMENZI MECHANISMU ÚZEMNÍHO PLNĚNÍ A ÚZEMNÍHO ZAMĚŘENÍ |
||
---|---|---|
Integrované územní investice |
Integrované územní investice zaměřené na udržitelný rozvoj měst |
|
01 |
Městská místní společenství |
x |
02 |
Velkoměsta, města a předměstí |
x |
03 |
Funkční městské oblasti |
x |
04 |
Venkovské oblasti |
|
05 |
Horské oblasti |
|
06 |
Ostrovy a pobřežní oblasti |
|
07 |
Řídce osídlené oblasti |
|
08 |
Ostatní typy cílových území |
|
Komunitně vedený místní rozvoj |
Komunitně vedený místní rozvoj zaměřený na udržitelný rozvoj měst |
|
09 |
Městská místní společenství |
x |
10 |
Velkoměsta, města a předměstí |
x |
11 |
Funkční městské oblasti |
x |
12 |
Venkovské oblasti |
|
13 |
Horské oblasti |
|
14 |
Ostrovy a pobřežní oblasti |
|
15 |
Řídce osídlené oblasti |
|
16 |
Ostatní typy cílových území |
|
Jiný druh územního nástroje |
Jiný druh územního nástroje zaměřeného na udržitelný rozvoj měst |
|
17 |
Městská místní společenství |
x |
18 |
Velkoměsta, města a předměstí |
x |
19 |
Funkční městské oblasti |
x |
20 |
Venkovské oblasti |
|
21 |
Horské oblasti |
|
22 |
Ostrovy a pobřežní oblasti |
|
23 |
Řídce osídlené oblasti |
|
24 |
Ostatní typy cílových území |
|
Jiné přístupy (28) |
||
25 |
Městské místní společenství |
|
26 |
Velkoměsta, města a předměstí |
|
27 |
Funkční městské oblasti |
|
28 |
Venkovské oblasti |
|
29 |
Horské oblasti |
|
30 |
Ostrovy a pobřežní oblasti |
|
31 |
Řídce osídlené oblasti |
|
32 |
Ostatní typy cílových území |
|
33 |
Žádné územní zaměření |
TABULKA 4: KÓDY PRO DIMENZI HOSPODÁŘSKÉ ČINNOSTI |
|
---|---|
01 |
Zemědělství a lesnictví |
02 |
Rybolov |
03 |
Akvakultura |
04 |
Jiná odvětví modré ekonomiky |
05 |
Výroba potravinářských výrobků a nápojů |
06 |
Výroba textilií a textilních výrobků |
07 |
Výroba dopravních prostředků a zařízení |
08 |
Výroba počítačů a elektronických a optických přístrojů a zařízení |
09 |
Ostatní nespecifikovaná výrobní odvětví |
10 |
Stavebnictví |
11 |
Těžba a dobývání |
12 |
Elektřina, plyn, pára, horká voda a klimatizace |
13 |
Zásobování vodou, kanalizace, činnosti související s nakládáním s odpady a sanacemi |
14 |
Doprava a skladování |
15 |
Informační a komunikační činnosti, včetně telekomunikací |
16 |
Velkoobchod a maloobchod |
17 |
Cestovní ruch, ubytování, stravování a pohostinství |
18 |
Peněžnictví a pojišťovnictví |
19 |
Činnosti v oblasti nemovitostí, pronajímání nemovitostí a služby pro podniky |
20 |
Veřejná správa |
21 |
Vzdělávání |
22 |
Činnosti související se zdravotní péčí |
23 |
Činnosti v oblasti sociální práce, komunitní, sociální a osobní služby |
24 |
Činnosti týkající se životního prostředí |
25 |
Umělecké, zábavní, tvůrčí odvětví a rekreační činnosti |
26 |
Jiné nespecifikované služby |
TABULKA 5: KÓDY PRO DIMENZI POLOHY |
---|
Kód regionu nebo oblasti, kde je operace umístěna nebo kde se provádí, podle společné klasifikace územních statistických jednotek (NUTS) uvedené v příloze nařízení (ES) č. 1059/2003. |
TABULKA 6: KÓDY PRO VEDLEJŠÍ TÉMATA ESF+ |
||
---|---|---|
Vedlejší témata ESF+ |
Koeficient pro výpočet podpory na plnění cílů v oblasti změny klimatu |
|
01 |
Podpora zelených dovedností a pracovních míst a zelené ekonomiky |
100 % |
02 |
Rozvoj digitálních dovedností a pracovních míst |
0 % |
03 |
Investice do výzkumu a inovací a inteligentní specializace |
0 % |
04 |
Investice do malých a středních podniků |
0 % |
05 |
Zákaz diskriminace |
0 % |
06 |
Řešení dětské chudoby |
0 % |
07 |
Budování kapacit sociálních partnerů |
0 % |
08 |
Budování kapacit organizací občanské společnosti |
0 % |
09 |
Nepoužije se |
0 % |
10 |
Řešení problémů zjištěných v rámci evropského semestru (29) |
0 % |
TABULKA 7: KÓDY PRO DIMENZI GENDEROVÉ ROVNOSTI V RÁMCI ESF+/EFRR/FONDU SOUDRŽNOSTI/FST |
||
---|---|---|
Dimenze genderové rovnosti v rámci ESF+/EFRR/ Fondu soudržnosti/FST |
Koeficient pro výpočet podpory genderové rovnosti |
|
01 |
Zaměření na genderové hledisko rovnosti žen a mužů |
100 % |
02 |
Začleňování hlediska rovnosti žen a mužů |
40 % |
03 |
Neutrální z hlediska rovnosti žen a mužů |
0 % |
TABULKA 8: KÓDY PRO MAKROREGIONÁLNÍ STRATEGE A STRATEGIE PRO PŘÍMOŘSKÉ OBLASTI |
|
---|---|
01 |
Strategie pro jadransko-jónský region |
02 |
Strategie pro alpský region |
03 |
Strategie pro region Baltského moře |
04 |
Strategie pro dunajský region |
05 |
Severní ledový oceán |
06 |
Strategie pro oblast Atlantiku |
07 |
Černé moře |
08 |
Středozemní moře |
09 |
Severní moře |
10 |
Strategie pro západní Středomoří |
11 |
Žádný příspěvek k makroregionálním strategiím nebo strategiím pro přímořské oblasti |
(3) Oblasti intervence jsou seskupeny podle cílů politiky, jejich používání však není omezeno pouze na tyto cíle. Každá oblast intervence může být použita v rámci kteréhokoli cíle politiky. Zejména u cíle politiky 5 mohou být navíc ke kódům uvedeným v rámci cíle politiky 5 vybrány všechny kódy dimenzí v rámci cílů politiky 1 až 4.
(27) Pro ENRAF se pro účely tabulky 12 přílohy VII použije tato tabulka.
(28) Jiné přístupy zaujaté v rámci ostatních cílů politiky než cíle politiky 5, a nikoli ve formě integrované územní investice nebo ve formě komunitně vedeného místního rozvoje.
(29) Mimo jiné v národních programech reforem, jakož i v příslušných doporučeních pro jednotlivé země (přijatých v souladu s čl. 121 odst. 2 a čl. 148 odst. 4 Smlouvy o fungování EU).