Upozorňujeme, že tento klub byl uzavřen a není možné do něj vkládat další otázky.
Své dotazy prosím směřujte přímo do klubů příslušných výzev.
Upozorňujeme, že tento klub byl uzavřen a není možné do něj vkládat další otázky.
Své dotazy prosím směřujte přímo do klubů příslušných výzev.
Dobrý den,
chci se zeptat zda může být příjemcem v rámci IP3 PO1 právnická osoba?
Záměrem by bylo:
1. vzdělávání žáků jazykových škol: tzn. zvýšení gramotnosti v cizích jazycích spojené s koučovací metodou (uvědoměním si vlastních kvalit, cílů, pomoci jim s vystupováním apod.). Cílem by byla lepší příprava na budoucí zaměstnání.
2. vzdělávání zaměstnanců firem: stejná náplň jako výše s cílem pomoci jim udržet pracovní místo o které by bez této podpory přišli.
Je možné toto podpořit z PO 1, Investiční priorita 1.3? V plánovaných výzvách na tento rok jsem podobné zaměření nenašla.
Děkuji za odpověd.
Peterková
Dobrý den,
přesně tak. Způsobilým žadatele či příjemcem bude zaměstnavatel, který obdrží podporu na vzdělávání SVÝCH zaměstnanců. Projekt tedy předloží společnost, která má v úmyslu vdělávat své zaměstnance a nikoli společnost, která chce vzdělávat zaměstnance ostatních firem. Vzdělávací společnost může v projektu figurovat jako dodavatel.
DOPLŇUJÍCÍ DOTAZY DÁLE PROSÍM KLAĎTE FORMOU KOMENTÁŘE K ODPOVĚDI ČI JAKO NOVÝ DOTAZ, ALE NEOZNAČUJTE JE OPĚT JAKO ODPOVĚĎ, NEMUSELI BYCHOM JE PAK V SYSTÉMU AKUTOMATICKY OBJEVIT.
S pozdravem
Jiří Kabelka
Dobrý den,
navazuji na dotaz paní Peterkové, v minulosti bylo obdobné projekty realizovat v OP VK. Nicméně v období 2014-2020 byla přenesena oblast "dalšího vzdělávání" do OPZ.
Tím pádem v žádné z prioritních os OPZ není v tuto chvíli možné vytvářet nové vzdělávací programy? Samozřejmě můj dotaz směřuje mimo programy pro sociálně vyloučené osoby na trhu práce.
Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
děkuji za odpověď. Omlouvám se za nejasnou otázku, snažila jsem se ji zjednodušit a nějak se mi to nepovedlo.
Měla jsem na mysli firmu zabývající se vzděláváním, která má v plánu vytvořit program zahrnující jazykové koučování pro lepší uplatnění zaměstnanců na trhu práce (či zvýšení efektivity výuky, ale to není v tomto případě relevantní). Chtěli by se tedy zaměřit na školení firem (zaměstnanců), který takovýto druh školení potřebují či vyžadují. Před realizací projektu by byl proveden průzkum, na zakladě kterého bychom zjistili, zda je o takový druh vzdělávání zaměstnanců u zaměstnavatelů zájem a nějakou formou by byla podložena jejich účast na projektu.
Naším záměrem by bylo hradit prostřednictvím projektu náklady spojené s činností lektora jazyků a zároveň kouče, dále např. stravné účastníků, pronájem školících prostor, popř. cestovné apod. a činnosti s tím spojené, např. administrativa, účetnictví a další. To by samozřejmě bylo stanoveno podle až možností programu.
Podle toho co jste mi popsal tedy není možné tento záměr z OPZ podpořit, protože příjemcem nebude přímo zaměstnavatel těch zaměstnanců (účastníků), které chceme vzdělávat?
Děkuji moc za odpověď.
Peterková
Dobrý den,
Váš dotaz není zcela jasný. Jaký typ právnické osoby máte na mysli? Způsobilost konkrétních typů právnických osob žádat o podporu a stát se příjemcem dotace je vždy uvedena v textu konkrétní výzvy.
Ad 1) Operační program zaměstnanost se zaměřuje na řešení problematiky trhu práce. Cílovou skupinu tvoří převážně zaměstnanci a dále osoby se zhoršeným přístupem na pracovní trh či skupiny obyvatel ohrožených chudobou či sociálním vyloučením. Studenti do cílové skupiny a priori nepatří. S Vaším záměrem doporučujeme obrátit se na Ministerstvo školství, tělovýchovy a mládeže.
Předmětem činnosti jazykových škol je vzdělávání v oblasti cizích jazyků. Vaším záměrem je hradit prostřednictvím projektu náklady na lektora, který je zároveň koučem nebo by bylo koučování doplňkem standradní jazykové výuky? Standardně jsou vzděláváni zaměstnanci s cílem prohloubení znalostí či rozšíření kompetencí nezbytných pro výkon jejich práce.
Ad 2) V rámci IP 1.3 OPZ představují zaměstnanci klíčovou cílovou skupinu. Zaměstnanci firem mohou být vzděláváni prostřednictvím účasti v projektu, kde je příjemcem jejich zaměstnavatel (výzvy typu 35 či 94 v OP 1.1 OP LZZ) nebo se mohou zapojit jejich zaměstnavatelé do projektů, kde je příjemcem nezisková organizace v podobě oborového sdružení či hospodářské komory (výzvy typu 33 nebo 52 v OP 1.1 OP LZZ). Zaměstnavatelé také mohou žádat o příspěvek na vzdělávání prostřednictvím projektů typu Vzdělávejte se pro růst! přes Úřad práce. Jazyková výuka je jednou z oblastí vzdělávání, které jsou standardně podporovány.
U školských organizací je možné podporovat pouze nepedagogické pracovníky, jinak řečeno lze v rámci projektů v IP 1.3 vzdělávat osoby na administrativně-hospodářských pozicích. U vzdělávacích institucí mohou být vzděláváni jejich zaměstnanci.
S pozdravem
Petr Korecký
Dobrý den,
v OPZ neplánujeme výzvu zaměřenou na podporu vytváření nových vzdělávacích programů ve smyslu tvorby produktu, který by organizace následně nabízela na trhu. Nové vzdělávací programy by mělo být možné vyvíjet s podporou MŠMT, ale nejsem si jist, zda se jedná pouze o programy, které jsou vyučovány v rámci institucí vzdělávací soustavy.
S pozdravem
Petr Korecký