Dobrý den,
odpovědi na Vaše otázky není možné uvést zcela jasně, neboť už samotné znění Vašich otázek není jednoznačně zřejmé, nejasná je i provázanost dotazovaných aktivit na jednotlivé aktivity výzvy, k nimž odkazujete. Rovněž posuzování aktivit bez další vazby na záměr a cíl projektu je pouze orientační. Až v rámci konkrétního projektového záměru je možné posoudit, zda je realizace aktivit vzhledem k cílům a záměrům projektu zvolena vhodně.
V rámci projektu je třeba rozlišovat a popsat, které aktivity spadají do bodu 1 a které do bodu 2 výzvy. Z Vašeho popisu to není zcela jasné. Aktivity v bodě 1 a 2 jsou upraveny odlišně a vztahují se k nim jiná pravidla.
K vašim otázkám:
ad 1) odkazujte na bod 1C – bod 1C výzvy pojednává aktivitu standardizace činností v sociálních službách, sociální práci a v sociálně právní ochraně dětí. Není jasné, co plánujete v rámci uvedené aktivity realizovat. V bodě 2 výzvy je možné podpořit rozvíjení kompetencí obcí v oblasti koordinace poskytování sociálních služeb v souladu s § 92 písm. d) zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů. Zde je důležité upozornit, že komunitní plánování není v rámci výzvy č. 23 možné podpořit. Na tyto aktivity bude vyhlášena samostatná výzva, předpokládáme na podzim 2016.
ad 2) zde je třeba rozlišit, jaké vzdělávání plánujete – popisujte vzdělávání cílové skupiny bodu 1 výzvy i bodu 2, odkazujte ale na vzdělávání pouze v rámci aktivit bodu 2 výzvy. Podmínky pro vzdělávání v rámci bodu 1 výzvy jsou uvedeny v samostatné části aktivit bodu 1 výzvy. Zde je možný pouze model, kdy je žadatelem poskytovatel sociálních služeb a v projektu budou vzděláváni pouze sociální pracovníci a pracovníci v sociálních službách žadatele nebo partnera, který je také poskytovatelem sociálních služeb. Dále je možné v rámci bodu 1 vzdělávat pečující osoby. Další podmínky viz zmiňovaná část výzvy. V bodě 2 je možné vzdělávat úředníky v přímé práci s klientem (Úřad práce ČR, krajské úřady, obecní úřady) se zaměřením na uplatnění metod sociální práce při řešení nepříznivé sociální situace osob ohrožených i sociálně vyloučených.
ad 3) Obecně je bod 1B zaměřen na spolupráci poskytovatelů sociálních služeb s dalšími zainteresovanými subjekty. V rámci tohoto bodu je možné vytvářet také metodiky. Není zcela jasné, zda zamýšlíte tuto formu spolupráce nebo spíše aktivity v rámci bodu 2 výzvy zaměřené na rozvíjení kompetencí obcí v oblasti koordinace poskytování sociálních služeb v souladu s § 92 písm. d) zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách. Zde je možné realizovat aktivity vedoucí k podpoře procesů multidisciplinární spolupráce s dopady do plánování rozvoje sociálních služeb. Pro upřesnění dodáváme, že pokud v rámci bodu 2 výzvy vznikne produkt (metodika), musí být tento produkt přenositelný a zveřejněn na www.esfcr.cz.
ad 4) Zavádění a rozvoj meziresortní spolupráce s cílem řešit nepříznivou situaci osob formou síťování sociálních pracovníků napříč institucemi, organizacemi a rezorty je v souladu s výzvou.
ad 5) Obecně to možné je. Ovšem není zcela patrné, jak chcete tuto aktivitu konkrétně pojmout (pro jaký typ sociální práce budete standardy vytvářet, na jaké úrovni apod.).
S pozdravem
Hana Bartoníčková a Monika Ljubková
Komentáře k otázce