UPOZORNĚNÍ
Konzultace a zodpovídání dotazů v rámci výzvy č. 23 končí 27. 11. 2015 ve 14.30 hod.
Dobrý den,
jako jednu z aktivit v rámci projektu plánujeme standardizaci sociálních služeb, které naše organizace posyktuje. V rámci této aktivity proběhne procesní audit a v návaznosti na něj dle doporučení pak bude probíhat revize manuálů a metodik ukotvujících standardy v činnosti jednotlivých služeb. Na této revizi se budou částí svého úvazku podílet i jednotliví vedoucí služeb. Budou náklady na tyto činnosti pracovníků spadat do přímých nákladů? (cílovou skupinou této aktivity bude "Poskytovatelé a zadavatelé sociálních služeb, služeb pro rodiny a děti a dalších služeb na podporu sociálního začleňování"?)
Děkuji za odpověď HŠ
Dobrý den,
obecně platí, že pro zařazení do nepřímých nákladů je rozhodující, že daný pracovník:
Přitom není relevantní, zda jsou tyto činnosti zajištěny s využitím zaměstnanců příjemce či partnera nebo některého z jejich dodavatelů. Výjimku představují evaluační činnosti. Náklady na ně nespadají do nepřímých výdajů, ačkoli přímé využití výstupu cílovou skupinou není u evaluací pravděpodobné. Viz Specifická část pravidel pro žadatele a příjemce v rámci OPZ, kapitola 6.4.16 „Vymezení nepřímých nákladů v OPZ“. Je tedy na vás jako na žadateli, abyste si určili, k čemu bude výstup sloužit a zda je tedy možné náklady na jeho realizaci zařadit do přímých nákladů. Rozhodnutí o zařazení výdaje do přímých či nepřímých nákladů pak bude hodnoceno v procesu hodnocení.
S pozdravem
Hana Bartoníčková
Komentáře k otázce