03_15_013 a 03_15_014 Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu a v Praze
KLUB
Vážení příjemci,
v souvislosti se změnou interního postupu týkajícího se rozsahu předkládaných dokumentů v ZoR u výzev 03_15_013 a 03_15_014 (Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu/v Praze) Vás informujeme, že pro zprávy o realizaci projektu a žádosti o platbu předložené 16. 10. 2017 a později platí, že není nutné přikládat dokumenty ve vazbě na trh práce (přihlášky dětí a potvrzení rodičů o zaměstnání či pracovní aktivitě). Nadále však zůstává v platnosti povinnost příjemce vést veškeré předepsané dokumenty ve složce projektu pro účely kontrol/auditů na místě.
Žádáme Vás jen o zasílání přehledné tabulky s počty a jmény dětí ke všem relevantním aktivitám vašeho projektu.
Děkujeme.
S pozdravem tým ŘO OPZ |
Vážení příjemci,
rádi bychom Vás upozornili, že v souvislosti se změnou zákona o registru smluv od 1. 7. 2017 vstupují v účinnost sankční mechanizmy – tj. smlouva nezveřejněná v registru není účinná a pokud není zveřejněna do tří měsíců po uzavření, je neplatná i kdyby byla zveřejněna dodatečně. Prosíme Vás proto, abyste tomu věnovali pozornost i v rámci vaši projektů, pokud jste jednou z těchto typů organizací:- Česká republika - orgány státní správy;
- územní samosprávné celky, včetně městských částí nebo městských obvodů územně členěných statutárních měst nebo městských částí hlavního města Prahy;
- státní příspěvkové organizace;
- státní fondy;
- veřejné výzkumné instituce nebo veřejné vysoké školy;
- dobrovolné svazky obcí;
- regionální rady regionu soudržnosti;
- příspěvkové organizace územních samosprávných celků;
- ústavy založené státem nebo územními samosprávnými celky;
- obecně prospěšné společnosti založená státem nebo územními samosprávnými celky;
- státní podniky nebo národní podniky;
- zdravotní pojišťovny;
- Český rozhlas;
- Česká televize;
- právnické osoby, v níž má stát nebo územní samosprávný celek sám nebo s jinými územními samosprávnými celky většinovou majetkovou účast, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby.
Co publikovat v registru smluv?
Soukromoprávní smlouvy, smlouvy o poskytnutí dotace nebo návratné finanční výpomoci a metadata minimálně v rozsahu:
- identifikace smluvních stran;
- vymezení předmětu smlouvy;
- cena, a pokud ji smlouva neobsahuje, hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit;
- datum uzavření smlouvy.
Smlouvy musí být v otevřeném formátu, tzn. ve formátu, který mohou zobrazit volně a zdarma dostupné aplikace.
Zároveň musí být ve formátu, který je strojově čitelný, tzn. textové údaje je možné ze smlouvy získat pomocí programové aplikace a lze je dále zpracovávat. Například formát PDF s textovou vrstvou je strojově čitelný, PDF vzniklé jako scan smlouvy však tuto podmínku nesplňuje.
Pokud smlouva obsahuje informace, které není možné poskytnout ani podle zákona o svobodném přístupu k informacím, např. obchodní tajemství nebo osobní údaje chráněné zákonem o ochraně osobních údajů, lze je před odesláním ke zveřejnění znečitelnit.
Odkaz na registr smluv je zde:
https://smlouvy.gov.cz/
Vyhledávání v klubu
Otázka: Vlastní zdroje a rozpočet
Dobrý den,
chci se zeptat, zda musí být v rozpočtu vyznačeno u konkrétní položky, co bude financováno z vlastních zdrojů.
Jak nacenit jako vlastní zdroje vložený nábytek?
Lze jako vlastní zdroje použít rozdíl mezi sjednaným nájmem a jeho sníženou hodnotou?
Děkuji. M.Šťastná
2 Odpovědi
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na způsob sestavení rozpočtu v případě 5% spolufinancování. V případě, že mám "pracovní" rozpočet ve výši 1 mil Kč vč. DPH a NN, jaký rozpočet dávám do IS KP?
1) celých 100% - tj. 1 mil. Kč, spolufinancování uvádím pouze do přehledu zdroje financování a čerpání jenotlivých položek rozpočtu nijak nekrátím? Jak to tedy bude reálně s proplacením z projektového účtu, kdy je z projektu uznatelných k proplacení (v našem případě) pouze 95%?
2) pouze 95% - tj. 950.000 Kč, jednotlivé položky mohu čerpat ve 100% výši a povinné spolufinancování rozliším v účetnictví jiným zdrojem. Platby budou probíhat z provozního účtu v plné výši a z projektového účtu bude refundováno pouze uznatelných 95%.
3) neuznatelné výdaje (stravování, doprava dětí...) - konkrétní výše těchto neuznatelných nákladů se uvádí pouze do popisu aktivity - stačí tam uvést obecně, že tyto náklady budou hrazeny z jiných zdrojů příjemce a poplatků od rodičů, přičemž celková výše nepřekročí povinných 5% spolufinancování? Nebo je nutné napsat i odhadovanou celkovou výši poplatku rodičů?
Děkuji za odpověď
T. Sanitráková
Komentáře k odpovědi
Hezký den,
není mi zcela jasné, co myslíte vlastními zdroji. Pokud máte na mysli spolufinancování projektu, tak jej do rozpočtu neuvádíte. Nebudete určovat, jaké konkrétní položky spadnou do spolufinancování. Reálný průběh bude takový, že v rámci administrace projektu budete prokazovat výdaje projektu. Ty co budou skutečně schváleny jako způsobilé, Vám budou proplaceny v hodnotě snížené právě o míru Vašeho spolufinancování.
Komentáře k otázce