KLUB

03_15_013 a 03_15_014 Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu a v Praze

Vážení příjemci,

 

v souvislosti se změnou interního postupu týkajícího se rozsahu předkládaných dokumentů v ZoR u výzev 03_15_013 a 03_15_014 (Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu/v Praze) Vás informujeme, že pro zprávy o realizaci projektu a žádosti o platbu předložené 16. 10. 2017 a později platí, že není nutné přikládat dokumenty ve vazbě na trh práce (přihlášky dětí a potvrzení rodičů o zaměstnání či pracovní aktivitě). Nadále však zůstává v platnosti povinnost příjemce vést veškeré předepsané dokumenty ve složce projektu pro účely kontrol/auditů na místě.

 

Žádáme Vás jen o zasílání přehledné tabulky s počty a jmény dětí ke všem relevantním aktivitám vašeho projektu.

 

Děkujeme.

 

S pozdravem tým ŘO OPZ

 

 

Vážení příjemci,

rádi bychom Vás upozornili, že v souvislosti se změnou zákona o registru smluv od 1. 7. 2017 vstupují v účinnost sankční mechanizmy – tj. smlouva nezveřejněná v registru není účinná a pokud není zveřejněna do tří měsíců po uzavření, je neplatná i kdyby byla zveřejněna dodatečně. Prosíme Vás proto, abyste tomu věnovali pozornost i v rámci vaši projektů, pokud jste jednou z těchto typů organizací:
  • Česká republika - orgány státní správy;
  • územní samosprávné celky, včetně městských částí nebo městských obvodů územně členěných statutárních měst nebo městských částí hlavního města Prahy;
  • státní příspěvkové organizace;
  • státní fondy;
  • veřejné výzkumné instituce nebo veřejné vysoké školy;
  • dobrovolné svazky obcí;
  • regionální rady regionu soudržnosti;
  • příspěvkové organizace územních samosprávných celků;
  • ústavy založené státem nebo územními samosprávnými celky;
  • obecně prospěšné společnosti založená  státem nebo územními samosprávnými celky;
  • státní podniky nebo národní podniky;
  • zdravotní pojišťovny;
  • Český rozhlas;
  • Česká televize;
  • právnické osoby, v níž  má stát nebo územní samosprávný celek sám nebo s jinými územními  samosprávnými celky většinovou majetkovou účast, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby.

Co publikovat v registru smluv?

Soukromoprávní smlouvy, smlouvy o poskytnutí dotace nebo návratné finanční výpomoci a metadata minimálně v rozsahu:

  • identifikace smluvních stran;
  • vymezení předmětu smlouvy;
  • cena, a pokud ji smlouva neobsahuje, hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit;
  • datum uzavření smlouvy.

Smlouvy musí být v otevřeném formátu, tzn. ve formátu, který mohou zobrazit volně a zdarma dostupné aplikace.

Zároveň musí být ve formátu, který je strojově čitelný, tzn. textové údaje je možné ze smlouvy získat pomocí programové aplikace a lze je dále zpracovávat. Například formát PDF s textovou vrstvou je strojově čitelný, PDF vzniklé jako scan smlouvy však tuto podmínku nesplňuje.

Pokud smlouva obsahuje informace, které není možné poskytnout ani podle zákona o svobodném přístupu k informacím, např. obchodní tajemství nebo osobní údaje chráněné zákonem o ochraně osobních údajů, lze je před odesláním ke zveřejnění znečitelnit.

Odkaz na registr smluv je zde:

https://smlouvy.gov.cz/

 

 

Vyhledávání v klubu

Autor:
Řešitel:
Číslo otázky:
Číslo projektu / hash:
Full Text:
Řadit odpovědi: Nejnovější nahoře Nejstarší nahoře
Řadit komentáře: Nejnovější nahoře Nejstarší nahoře

Zpět

Otázka: Dotazy k výzvě č. 013

Dobrý den,

dovolte mi, abych se na Vás obrátila s dotazy týkající se výzvy č. 013.

1.  V případě, že by došlo na škole k rozšíření kapacity stávající družiny, kdy by byla zajištěna nová místnost, jsou uznatelné náklady péče o děti po celou dobu jejího otevření bez ohledu na provoz původní družiny, nebo je nutné brát v úvahu otevírací dobu současné kapacity družiny?

2. V případě, že by měla škola zájem o školní autobus, jaký je minimální počet osob, pro které by bylo možné autobus zajistit. Popřípadě je to třeba omezené kilometrami?

3. Ráda bych se zúčastnila školení v rámci výzvy 013, bohužel termíny jsou již plně obsazeny. Byla by prosím možnost stát se náhradníkem a zúčastnit se semináře v případě, že by se uvolnilo místo?

 

Předem Vám děkuji za odpověď

Komentáře k otázce

1 Odpověď

Hezký den,

v případě provozu nového zařízení v oddělených prostorách náklady budou odpovídat době provozu tohoto zařízení, tedy po celou dobu (včetně té, která se kryje s provozem školní družiny).

V případě dopravy do školy je nutné odůvodnit nezbytnost služby pro realizaci projektu  s ohledem na cílovou skupinu a musí být efektivní a hospodárná. Zároveň musíte splnit podmínky nedostatečné veřejné hromadné dopravy, jak je uvedeno ve výzvě. Počet dětí není specifikován.

Zvažujeme možnost přidání dalšího školení. Sledujte webovou stránku výzvy na portálu ESF.

 

Komentáře k odpovědi

Ráda bych vyjádřila rovněž můj zájem o další termín školení...děkuji.

Diskuze

Příspěvky
 

Dobrý den,

kromě odstoupení podpořeného žadatele se finanční prostředky uvolní i v případě, že žadatelé, kteří si podali žádost o přezkum věcného hodnocení, se svou žádostí neuspějí. O jiné možnosti v současné chvíli neuvažujeme.

Ilona Johnová

Dobrý den,

ráda bych se informovala, zda se předpokládá, že by mohly být projekty v zásobníku podpořeny i za jiných podmínek, než-li odstoupením příjemců, jejichž projekty byly podpořeny k financování.

Děkuji. LK.

Dobrý den,

Váš dotaz nespadá do kompetence tohoto klubu, pro příště prosím vkládejte své dotazy do správného klubu.

V příloze č. 1 výzvy je Hospodářská komora uvedena mezi oprávněnými žadateli v kategorii profesní a podnikatelská sdružení. Zřídit zařízení můžete kdekoli, adresa není vázána sídlem žadatele.

Ilona Johnová

Dobrý den,

může být žadatelem výzvy č. 35 Hospodářská komora? Pokud ano, může žadatel toto zařízení zřídit ve Zlínském kraji mimo adresu žadatele?

Děkuji Nováková

Dobrý den,

číslo účtu a účetní období vyplňujete až před případným vydáním právního aktu. Pokud Vaše NNO je jediným subjektem figurujícím v žádosti, potom vypĺňte zelenou "fajfku", pokud je subjektů více, vyplňte dle skutečnosti.

Ilona Johnová

Dobrý den,

náklady na stravné, jízdné a vstupné nejsou v projektu uznatelnými výdaji, proto je do rozpočtu rozhodně nezařazujte. Do soupisu nákladů u příslušné klíčové aktivity jen napište, že tyto náklady považujete za nutné pro realizaci projektu, že budou hrazeny z příjmů od rodičů a tyto příjmy že nejsou součástí projektu.

Máte-li spoluúčast 15 %, je možné si těchto 15 % rovněž vybrat od rodičů. Rozpočet v projektu musí být kompletní, tj. včetně Vaší spoluúčasti. Není vhodné, abyste vyjímala např. náklady na nájem. Ve skutečnosti by to pak bylo tak, že zaplatíte částku za nájem + dalších 15 % z předloženého rozpočtu projektu. Určitě tedy uvádějte kompletní náklady projektu, následně proveďte rozpad financí a tam zjistíte, jakou složku dostanete z EU a státního rozpočtu a jakou částku musíte získat z vlastních zdrojů.

Ilona Johnová

Ilona Johnová

Dobrý den,

je možné použít DS zřizovatele, ale doporučujeme před vydáním právního aktu změnit na DS vlastní.

Ilona Johnová

Dobrý den,

v této výzvě partner s finančním příspěvkem vlastně ani možný není, ve Vámi popsaném případě se bude jednat o obcházení zákona o veřejných zakázkách. Doporučujeme mít v žádosti jen žadatele, který si od subjektu, se kterým jste počítali jako s partnerem, nakoupí služby.

Ilona Johnová

Dobrý den.

 

Je možné použít datovou schránku obce (zřizovatele) naší ZŠ nebo je nutné, aby měla škola zřízenou svou vlastní?

 

Děkuji.

Dobrý večer,

prosím o zodpovězení otázky týkající se "vlastních zdrojů OSVČ" -tedy 15%.

V projektové žádosti zahrneme do rozpočtu vlastní zdroje 15% - stravné, vstupné a doprava na výletech příměstského tábora - to jsme se dozvěděli na semináři. Může být vlastním zdrojem i nájemné prostor dětského klubu? Naše organizace má pronajaté prostory a v projektové žádosti bychom si nazapočítali nájemné pro klub - můžeme mít tuto položku rozpočtu uvedenou jako vlastní zdroj a pokud ano, kde ji popsat? Bylo by to hlavně hospodárné a efektivní:-)

Moc děkuji za odpověď:-)

S pozdravem

Jarmila Slováková

Dobrý den,

jsme NNO, při vyplňování žádosti - záložka Subjekty projektu, jsem narazila na políčko Zahrnout subjekt do jednoho podniku. Automaticky se mi tam udělala zelená "fajfka", že ano.Myslím ale, že pokud nejsme podnikem propojeným, měl by tam být křížek, že ne.Poradíte prosím?

A ještě bych potřebovala poradit- nejde mi vyplnit číslo účtu v záložce Účty subjektu.Můžu i přesto žádost finalizovat, nebude vyřazena?

Děkuji Jana

Dobrý den, jsme o.p.s. a ve spolupráci se spolkem chceme zajišťovat školní kluby a příměstský tábor(o.p.s - příjemce jeden školní klub a příměstský tábor a spolek - partner druhý). Bude to v tomto případě partner s finančním příspěvkem a je to v rámci této výzvy možné? S přáním hezkého dne Klementová.

Dobrý den,

 

ano, je to jak píšete. Vztahuje se to na celý projekt.

Děkuji,

předpokládám, že se to bude vztahovat na celý projekt a ne na školní rok. Rodič/e dítěte se tedy  mohou započítat pouze 1x za dobu trvání projektu..?

 

dh

Dobrý den,

ne, indikátor se bude po překročení 40 hodin započítávat 1 x bez ohledu na počet hodin, po které bude to samé dítě přítomno.

Dobrý den,

jak v případě  dětských skupin, tak táborů je podmínkou pro splnění indikátoru, že dítě musí být během tábora či v klubu přítomno min. 40 hodin za rok / tábor. Pokud bude to samé dítě přítomno 80hodin, započítává se indikátor 2x?

Děkuji,

DH

Základní školy v našem městě se rozhodly, aby službu hlídání dětí 1.stupně zajišťoval dům dětí a mládeže a to jak formou denního (odpoledního) hlídání tak formou příměstských táborů. Dům dětí a mládeže by tak byl nositelem projektu a příjemce dotace. I po prostudování otázek a odpovědí nám vyplynuly nejasnosti. Prosíme proto o konkrétní vyjádření k:

1)Může být  pečující osobou pedagogický pracovník? (Dle školského zákona vyplývá, že to ani nemůže být nikdo jiný)

2) Dům dětí a mládeže má jako hlavní činnost definovanou Výchovu a vzdělávání a jako doplňkovou pronájem prostor a pohostinskou činnost. Můžou s takto definovanou náplní žádat o dotaci na příměstské tábory?

Dobrý den,

pokud budete rekonstruovat prostory určené pro pozdější práci s dětmi a chcete tuto rekonstrukci hradit z dotačního příspěvku, je třeba 2 roky počítat i s dobou rekonstrukce. Pokud si 2 roky budete počítat jen na práci s dětmi, je třeba prostory zrekonstruovat nejpozději do 1.9.2016 + navázat 24 měsíců práce s dětmi. Náklady na rekonstrukci v tomto případě hradíte z vlastních zdrojů.

Ilona Johnová

V projektech dle výzvy 03_15_13/14 není reálný partner s finančním příspěvkem. Pokud byste obec měli jako partnera bez finančního příspěvku, nemůžete si mezi sebou fakturovat, tj. nebude moci partnerovi hradit nájemné. Doporučuji podat žádost bez partnera a prostory si od obce klasicky pronajmout.

Ilona Johnová

Dokumenty

Název souboru
Velikost
Stav
Počet stahování
Poslední změna
Žádné zodpovědné osoby