03_15_013 a 03_15_014 Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu a v Praze
KLUB
Vážení příjemci,
v souvislosti se změnou interního postupu týkajícího se rozsahu předkládaných dokumentů v ZoR u výzev 03_15_013 a 03_15_014 (Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu/v Praze) Vás informujeme, že pro zprávy o realizaci projektu a žádosti o platbu předložené 16. 10. 2017 a později platí, že není nutné přikládat dokumenty ve vazbě na trh práce (přihlášky dětí a potvrzení rodičů o zaměstnání či pracovní aktivitě). Nadále však zůstává v platnosti povinnost příjemce vést veškeré předepsané dokumenty ve složce projektu pro účely kontrol/auditů na místě.
Žádáme Vás jen o zasílání přehledné tabulky s počty a jmény dětí ke všem relevantním aktivitám vašeho projektu.
Děkujeme.
S pozdravem tým ŘO OPZ |
Vážení příjemci,
rádi bychom Vás upozornili, že v souvislosti se změnou zákona o registru smluv od 1. 7. 2017 vstupují v účinnost sankční mechanizmy – tj. smlouva nezveřejněná v registru není účinná a pokud není zveřejněna do tří měsíců po uzavření, je neplatná i kdyby byla zveřejněna dodatečně. Prosíme Vás proto, abyste tomu věnovali pozornost i v rámci vaši projektů, pokud jste jednou z těchto typů organizací:- Česká republika - orgány státní správy;
- územní samosprávné celky, včetně městských částí nebo městských obvodů územně členěných statutárních měst nebo městských částí hlavního města Prahy;
- státní příspěvkové organizace;
- státní fondy;
- veřejné výzkumné instituce nebo veřejné vysoké školy;
- dobrovolné svazky obcí;
- regionální rady regionu soudržnosti;
- příspěvkové organizace územních samosprávných celků;
- ústavy založené státem nebo územními samosprávnými celky;
- obecně prospěšné společnosti založená státem nebo územními samosprávnými celky;
- státní podniky nebo národní podniky;
- zdravotní pojišťovny;
- Český rozhlas;
- Česká televize;
- právnické osoby, v níž má stát nebo územní samosprávný celek sám nebo s jinými územními samosprávnými celky většinovou majetkovou účast, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby.
Co publikovat v registru smluv?
Soukromoprávní smlouvy, smlouvy o poskytnutí dotace nebo návratné finanční výpomoci a metadata minimálně v rozsahu:
- identifikace smluvních stran;
- vymezení předmětu smlouvy;
- cena, a pokud ji smlouva neobsahuje, hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit;
- datum uzavření smlouvy.
Smlouvy musí být v otevřeném formátu, tzn. ve formátu, který mohou zobrazit volně a zdarma dostupné aplikace.
Zároveň musí být ve formátu, který je strojově čitelný, tzn. textové údaje je možné ze smlouvy získat pomocí programové aplikace a lze je dále zpracovávat. Například formát PDF s textovou vrstvou je strojově čitelný, PDF vzniklé jako scan smlouvy však tuto podmínku nesplňuje.
Pokud smlouva obsahuje informace, které není možné poskytnout ani podle zákona o svobodném přístupu k informacím, např. obchodní tajemství nebo osobní údaje chráněné zákonem o ochraně osobních údajů, lze je před odesláním ke zveřejnění znečitelnit.
Odkaz na registr smluv je zde:
https://smlouvy.gov.cz/
Vyhledávání v klubu
Otázka: Zpracování žádosti jako uznatelný výdaj?
Chtěl bych se zeptat, jestli u projektů podaných v rámci výzvy 03_15_013 jsou náklady na zpracování žádosti a řízení projektu uznatelné.
Komentáře k otázce
2 Odpovědi
Dobrý den,
časově způsobilé jsou náklady vzniklé v době realizace projektu. Datum zahájení i ukončení realizace si volíte v žádosti sami. Datum zahájení realizace nesmí předcházet datu vyhlášení této výzvy. Náklady na zpracování žádosti však v žádném přípaně není možné hradit z přímých nákladů. V případě, že účetní doklad bude časově způsobilý, je možné ho uhradit z nepřímých nákladů.
Ilona Johnová
Komentáře k odpovědi
Dobrý den paní Johnová,
děkuji za odpověď.
V příručce pro žadatele se uvádí, že projekt má být předložený s reálným harmonogramem vzájemně propojených a navazujících aktivit.
V tuto chvíli připravujeme projekt se zahájením 1.9. 2015. Tedy cca 1 měsíc pracujeme na projektové žádosti, včetně všech potřebných kroků. Následující 2, 3, 4, 5, 6 měsíc (jak jste uvedla, hodnocení může trvat až 7 měsíců) nemůžeme reálně vykonávat žádné aktivity a tak by se tyto měsíce neměly započítávat do harmonogramu projektu. Náš projekt začne s dalšími aktivitami až po jeho schválení. Jsme vzdělávací instituce a pokud projekt nebude schválen nemáme možnost vznikající náklady hradit jiným způsobem. Pokud by se měly do harmonogramu projektu započítávat i "prázdné" měsíce, pak se jako důvodná jeví možnost prodloužení lhůty konce realizace projektu v MS2014+ právě o zmiňovaných 7 měsíců tak abychom opravdu mohli skutečné aktivně realizovat potřebných 24 měsíců.
Je takovýto postup reálně možný?
Předem děkuji za reakci.
S pozdravem,
Karel Tichý
Pokud si zadáte začátek realizace např. už 1.9.2015, spadají do doby realizace i náklady spojené s projektovou žádostí. Zároveň je ale třeba si uvědomit, že pokud zadáte začátek realizace např. 1.9.2015, může se stát, že výsledky hodnocení budeme mít až v květnu 2016 (nejzazší termín). Do té doby budete muset projekt hradit z vlastních prostředků, a pokud byste podporu nezískali, finance se Vám nevrátí. Dále je možné od 1.9.2015 nedělat nic jiného než zpracovat projektovou žádost a čekat na schválení či neschválení dotace. V tomto případ ale přijdete až o 8 měsíců z možných 24 měsíců vyhrazených na realizaci projektu.
Ilona Johnová
Dobrý den paní Johnová,
není mi zcela jasné, jak lze docílit časové způsobilosti výdaje spojeného s úhradou služby - zpracování projektové žádosti. Zpracování projektové žádosti logicky vždy musí předcházet spuštění realizace projektu jako takového - jak lze pak docílit toho, aby byl výdaj na zpracování projektové žádosti časově způsobilý, když fakticky logicky vždy vzniká před zahájením realizace projektu jako takového? Předem děkuji za reakci.
S pozdravem,
Karel Tichý
Dobrý den paní Johnová,
není mi zcela jasné, jak lze docílit časové způsobilosti výdaje spojeného s úhradou služby - zpracování projektové žádosti. Zpracování projektové žádosti logicky vždy musí předcházet spuštění realizace projektu jako takového - jak lze pak docílit toho, aby byl výdaj na zpracování projektové žádosti časově způsobilý, když fakticky logicky vždy vzniká před zahájením realizace projektu jako takového? Předem děkuji za reakci.
S pozdravem,
Karel Tichý
Dobrý den,
přerušení a opětovné zahájení realizace není možné, stejně jako tvorba projektové žádosti a čekání na vyhodnocení není zásadní důvod pro prodloužení realizace na více než povolených 24 měsíců.
Ilona Johnová