03_15_013 a 03_15_014 Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu a v Praze
KLUB
Vážení příjemci,
v souvislosti se změnou interního postupu týkajícího se rozsahu předkládaných dokumentů v ZoR u výzev 03_15_013 a 03_15_014 (Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu/v Praze) Vás informujeme, že pro zprávy o realizaci projektu a žádosti o platbu předložené 16. 10. 2017 a později platí, že není nutné přikládat dokumenty ve vazbě na trh práce (přihlášky dětí a potvrzení rodičů o zaměstnání či pracovní aktivitě). Nadále však zůstává v platnosti povinnost příjemce vést veškeré předepsané dokumenty ve složce projektu pro účely kontrol/auditů na místě.
Žádáme Vás jen o zasílání přehledné tabulky s počty a jmény dětí ke všem relevantním aktivitám vašeho projektu.
Děkujeme.
S pozdravem tým ŘO OPZ |
Vážení příjemci,
rádi bychom Vás upozornili, že v souvislosti se změnou zákona o registru smluv od 1. 7. 2017 vstupují v účinnost sankční mechanizmy – tj. smlouva nezveřejněná v registru není účinná a pokud není zveřejněna do tří měsíců po uzavření, je neplatná i kdyby byla zveřejněna dodatečně. Prosíme Vás proto, abyste tomu věnovali pozornost i v rámci vaši projektů, pokud jste jednou z těchto typů organizací:- Česká republika - orgány státní správy;
- územní samosprávné celky, včetně městských částí nebo městských obvodů územně členěných statutárních měst nebo městských částí hlavního města Prahy;
- státní příspěvkové organizace;
- státní fondy;
- veřejné výzkumné instituce nebo veřejné vysoké školy;
- dobrovolné svazky obcí;
- regionální rady regionu soudržnosti;
- příspěvkové organizace územních samosprávných celků;
- ústavy založené státem nebo územními samosprávnými celky;
- obecně prospěšné společnosti založená státem nebo územními samosprávnými celky;
- státní podniky nebo národní podniky;
- zdravotní pojišťovny;
- Český rozhlas;
- Česká televize;
- právnické osoby, v níž má stát nebo územní samosprávný celek sám nebo s jinými územními samosprávnými celky většinovou majetkovou účast, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby.
Co publikovat v registru smluv?
Soukromoprávní smlouvy, smlouvy o poskytnutí dotace nebo návratné finanční výpomoci a metadata minimálně v rozsahu:
- identifikace smluvních stran;
- vymezení předmětu smlouvy;
- cena, a pokud ji smlouva neobsahuje, hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit;
- datum uzavření smlouvy.
Smlouvy musí být v otevřeném formátu, tzn. ve formátu, který mohou zobrazit volně a zdarma dostupné aplikace.
Zároveň musí být ve formátu, který je strojově čitelný, tzn. textové údaje je možné ze smlouvy získat pomocí programové aplikace a lze je dále zpracovávat. Například formát PDF s textovou vrstvou je strojově čitelný, PDF vzniklé jako scan smlouvy však tuto podmínku nesplňuje.
Pokud smlouva obsahuje informace, které není možné poskytnout ani podle zákona o svobodném přístupu k informacím, např. obchodní tajemství nebo osobní údaje chráněné zákonem o ochraně osobních údajů, lze je před odesláním ke zveřejnění znečitelnit.
Odkaz na registr smluv je zde:
https://smlouvy.gov.cz/
Vyhledávání v klubu
Otázka: Podpis projektu
Dobrý den, máme zřízený kvalifikační systémový certifikát, je možné využít ho k podpisu při podávání projektu? Nebo je nutné mít kval.osobní certifikát?
Děkuji L.Hašková
1 Odpověď
Certifikát není vhodné vnímat jako synonymum pro podpis. Certifikát je nástroj k tomu, aby mohl být k dokumentu/zprávě připojen podpis nebo nějaká značka (viz níže).
Zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), rozlišuje mezi elektronickým podpisem a elektronickou značkou. Kvalifikovaný certifikát slouží k vytváření elektronických podpisů (viz § 11 zákona o elektronickém podpisu). To, co vzniká pomocí kvalifikovaných systémových certifikátů, označuje zákon jako elektronické značky (viz § 11 zákona o elektronickém podpisu).
Základní rozdíl mezi elektronickým podpisem a elektronickou značkou plyne z ustanovení § 3 zákona o elektronickém podpisu: Pro elektronický podpis platí, že pokud se neprokáže opak, má se za to, že se podepisující osoba před podepsáním datové zprávy s jejím obsahem seznámila. Naproti tomu v § 3a odst. 2 tohoto zákona se k elektronické značce říká, že pokud označující osoba označila datovou zprávu, má se za to, že tak učinila automatizovaně bez přímého ověření obsahu datové zprávy a vyjádřila tím svou vůli.
Žádost o podporu z OPZ není něco, co by mělo být podepisováno automatizovaně. Proto je potřeba, aby žádost byla opatřena elektronickým podpisem, u kterého je jistota, že osoba, která připojila podpis, se s dokumentem seznámila. Jak je uvedeno výše, pro elektronický podpis je potřeba kvalifikovaný osobní certifikát.
Pro žádost o podporu z OPZ nebylo stanoveno, že pro určité žadatele o podporu lze využít jen určitý kvalifikovaný certifikát. Bylo by vhodnější, pokud by použitý kvalifikovaný certifikát odpovídal tomu, v jaké pozici je podepisující osoba vůči žadateli o podporu (viz např. certifikát pro fyzické osoby vystupující jako zaměstnanec/zástupce právnické osoby). Základní ovšem je, aby byl k žádosti připojen elektronický podpis osoby oprávněné za žadatele o podporu jednat, a to bez ohledu na to, který kvalifikovaný certifikát tato osoba k vytvoření svého elektronického podpisu využije.
Komentáře k otázce