03_15_013 a 03_15_014 Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu a v Praze
KLUB
Vážení příjemci,
v souvislosti se změnou interního postupu týkajícího se rozsahu předkládaných dokumentů v ZoR u výzev 03_15_013 a 03_15_014 (Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu/v Praze) Vás informujeme, že pro zprávy o realizaci projektu a žádosti o platbu předložené 16. 10. 2017 a později platí, že není nutné přikládat dokumenty ve vazbě na trh práce (přihlášky dětí a potvrzení rodičů o zaměstnání či pracovní aktivitě). Nadále však zůstává v platnosti povinnost příjemce vést veškeré předepsané dokumenty ve složce projektu pro účely kontrol/auditů na místě.
Žádáme Vás jen o zasílání přehledné tabulky s počty a jmény dětí ke všem relevantním aktivitám vašeho projektu.
Děkujeme.
S pozdravem tým ŘO OPZ |
Vážení příjemci,
rádi bychom Vás upozornili, že v souvislosti se změnou zákona o registru smluv od 1. 7. 2017 vstupují v účinnost sankční mechanizmy – tj. smlouva nezveřejněná v registru není účinná a pokud není zveřejněna do tří měsíců po uzavření, je neplatná i kdyby byla zveřejněna dodatečně. Prosíme Vás proto, abyste tomu věnovali pozornost i v rámci vaši projektů, pokud jste jednou z těchto typů organizací:- Česká republika - orgány státní správy;
- územní samosprávné celky, včetně městských částí nebo městských obvodů územně členěných statutárních měst nebo městských částí hlavního města Prahy;
- státní příspěvkové organizace;
- státní fondy;
- veřejné výzkumné instituce nebo veřejné vysoké školy;
- dobrovolné svazky obcí;
- regionální rady regionu soudržnosti;
- příspěvkové organizace územních samosprávných celků;
- ústavy založené státem nebo územními samosprávnými celky;
- obecně prospěšné společnosti založená státem nebo územními samosprávnými celky;
- státní podniky nebo národní podniky;
- zdravotní pojišťovny;
- Český rozhlas;
- Česká televize;
- právnické osoby, v níž má stát nebo územní samosprávný celek sám nebo s jinými územními samosprávnými celky většinovou majetkovou účast, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby.
Co publikovat v registru smluv?
Soukromoprávní smlouvy, smlouvy o poskytnutí dotace nebo návratné finanční výpomoci a metadata minimálně v rozsahu:
- identifikace smluvních stran;
- vymezení předmětu smlouvy;
- cena, a pokud ji smlouva neobsahuje, hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit;
- datum uzavření smlouvy.
Smlouvy musí být v otevřeném formátu, tzn. ve formátu, který mohou zobrazit volně a zdarma dostupné aplikace.
Zároveň musí být ve formátu, který je strojově čitelný, tzn. textové údaje je možné ze smlouvy získat pomocí programové aplikace a lze je dále zpracovávat. Například formát PDF s textovou vrstvou je strojově čitelný, PDF vzniklé jako scan smlouvy však tuto podmínku nesplňuje.
Pokud smlouva obsahuje informace, které není možné poskytnout ani podle zákona o svobodném přístupu k informacím, např. obchodní tajemství nebo osobní údaje chráněné zákonem o ochraně osobních údajů, lze je před odesláním ke zveřejnění znečitelnit.
Odkaz na registr smluv je zde:
https://smlouvy.gov.cz/
Vyhledávání v klubu
Otázka: přímé vs. nepřímé náklady u činnosti odborného asistenta
Dobrý den,
v projektu chceme mít tzv. odborného asistenta, který by vykonával níže uvedené činnosti. Prosím o reakci, zda uvažuji správně:
1. činnosti v rámci PŘÍMÝCH výdajů (mzdy): vedení statistit, evaluace projektu, příprava smluv s rodiči, nábor dětí do dětského klubu (příprava letáků), komunikace s cílovou skupinou, poskytování informací - Lze prosím všechny tyto činnosti nárokovat v rámci přímých mzdových výdajů?
2. činnosti v rámci NEPŘÍMÝCH výdajů: administrativní činnosti, zajištění publicity, občerstvení, koordinace projektu, administrace projektu,
Je možno pro tuto pozici sepsat jednu DPČ, kde budou činnosti odděleny, s tím, že by se pak pracovní výkazy vyplňovaly pouze pro činnosti spojené s přímými náklady? V rozpočtu bychom pak měli pouze náklady na část přímých výdajů, zbytek by byl zahrnut v 25% NN.
Děkuji.
Komentáře k otázce
1 Odpověď
Hezký den,
činnosti uvedené v bodě 1 spadají do nepřímých nákladů. Z přímých nákladů může být hrazena pouze mzda osob, které přímo pracují s dětmi.
Náklady uvedené v bodě 2 spadají také do nepřímých nákladů. Jen mne zarazilo občerstvení - to by se muselo týkat cílové skupiny (rodičů) nebo realizačního týmu. V případě dětí není vůbec způsobilým výdajem.
Pokud bude jedna osoba vykonávat činnosti spadající do přímých i nepřímých nákladů, musí pak vyplňovat výkazy práce. Důvodem je ověření podílu obou typů činností. Jak bude uzavřena smlouva je na Vašem rozhodnutí, v zásadě půjde o 2 pozice/2 druhy činností. Musíte tedy ve smlouvě uvést časové vymezení každou z těchto pozic. V rozpočtu se objeví jen výdaje spojené s pozicí spadající do přímých nákladů.
Potom jsou tedy žadatelé skoro v pasti, protože evidenční agenda zabere dost času a práce a pokud z nepřímých výdajů zaplatí nějaké ty energie, tak už jim ani nezbude na zaplacení kvalitního projektového manažera a účetní. (viz - projekt do 2 mil., NN - 400.000,- = 16.666,-/měs./energie min. 8000 a zbývá vám 8000 tisíc na manažera, koordinátora, mzdovou účetní a propagaci, :o).