03_15_013 a 03_15_014 Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu a v Praze
KLUB
Vážení příjemci,
v souvislosti se změnou interního postupu týkajícího se rozsahu předkládaných dokumentů v ZoR u výzev 03_15_013 a 03_15_014 (Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu/v Praze) Vás informujeme, že pro zprávy o realizaci projektu a žádosti o platbu předložené 16. 10. 2017 a později platí, že není nutné přikládat dokumenty ve vazbě na trh práce (přihlášky dětí a potvrzení rodičů o zaměstnání či pracovní aktivitě). Nadále však zůstává v platnosti povinnost příjemce vést veškeré předepsané dokumenty ve složce projektu pro účely kontrol/auditů na místě.
Žádáme Vás jen o zasílání přehledné tabulky s počty a jmény dětí ke všem relevantním aktivitám vašeho projektu.
Děkujeme.
S pozdravem tým ŘO OPZ |
Vážení příjemci,
rádi bychom Vás upozornili, že v souvislosti se změnou zákona o registru smluv od 1. 7. 2017 vstupují v účinnost sankční mechanizmy – tj. smlouva nezveřejněná v registru není účinná a pokud není zveřejněna do tří měsíců po uzavření, je neplatná i kdyby byla zveřejněna dodatečně. Prosíme Vás proto, abyste tomu věnovali pozornost i v rámci vaši projektů, pokud jste jednou z těchto typů organizací:- Česká republika - orgány státní správy;
- územní samosprávné celky, včetně městských částí nebo městských obvodů územně členěných statutárních měst nebo městských částí hlavního města Prahy;
- státní příspěvkové organizace;
- státní fondy;
- veřejné výzkumné instituce nebo veřejné vysoké školy;
- dobrovolné svazky obcí;
- regionální rady regionu soudržnosti;
- příspěvkové organizace územních samosprávných celků;
- ústavy založené státem nebo územními samosprávnými celky;
- obecně prospěšné společnosti založená státem nebo územními samosprávnými celky;
- státní podniky nebo národní podniky;
- zdravotní pojišťovny;
- Český rozhlas;
- Česká televize;
- právnické osoby, v níž má stát nebo územní samosprávný celek sám nebo s jinými územními samosprávnými celky většinovou majetkovou účast, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby.
Co publikovat v registru smluv?
Soukromoprávní smlouvy, smlouvy o poskytnutí dotace nebo návratné finanční výpomoci a metadata minimálně v rozsahu:
- identifikace smluvních stran;
- vymezení předmětu smlouvy;
- cena, a pokud ji smlouva neobsahuje, hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit;
- datum uzavření smlouvy.
Smlouvy musí být v otevřeném formátu, tzn. ve formátu, který mohou zobrazit volně a zdarma dostupné aplikace.
Zároveň musí být ve formátu, který je strojově čitelný, tzn. textové údaje je možné ze smlouvy získat pomocí programové aplikace a lze je dále zpracovávat. Například formát PDF s textovou vrstvou je strojově čitelný, PDF vzniklé jako scan smlouvy však tuto podmínku nesplňuje.
Pokud smlouva obsahuje informace, které není možné poskytnout ani podle zákona o svobodném přístupu k informacím, např. obchodní tajemství nebo osobní údaje chráněné zákonem o ochraně osobních údajů, lze je před odesláním ke zveřejnění znečitelnit.
Odkaz na registr smluv je zde:
https://smlouvy.gov.cz/
Vyhledávání v klubu
Otázka: Dotazy k výzvě 03_15_013 - oprávněnost žadatele, uznatelné náklady
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na následující otázky ke zpracování žádosti:
- za jaký typ organizace je považován dobrovolný svazek obcí, který má ve svých stanovách definován v předmětu činnosti mimo jiné násedující aktivity: koordinace postupů při řešení problémů týkajících se hospodářského, sociálního a kulturního života obcí, společná péče o památky v mikroregionu, podpora venkovské turistiky, společná řešení sociálních služeb a zdravotní péče, vzájemná pomoc při řešení problematiky životního prostředí atd.? musíme být zřizovatelem nějakého např. školského zařízení?
- lze v rámci dodaných služeb uhradit dopravné najednodenní výlety v rámci příměstského táboru? pokud ano, v jaké výši je možné žádat dotaci, je nějak omezena u dopravného?
- dlouhodobý hmotný majetek je způsobilým výdajem? pokud ano, v jaké výši?
Děkuji za odpověď.
3 Odpovědi
Ano, pro Vás to bude znamenat finanční spoluúčast ve výši 5% uznatelných nákladů projektu.
Komentáře k odpovědi
Děkuji za odpověď. Vzhledem k tomu, že je DSO považován za zřízený obcemi (je zřízen dle zákona o obcích), můžeme tedy do žádosti počítat s dotací 85 % EU a 10 % státní rozpočet?
Komentáře k odpovědi
Dobrý den,
1. dobrovolný svazek obcí považujeme za organizaci zřizovanou obcemi, a proto patří mezi oprávněné žadatele.
2. Cestovné, vstupné, stravné dětí nelze z dotačních peněz hradit. Na úhradu těchto výdajů by měly být použity případné příspěvky od rodičů.
3. Systém pro elektronické podávání žádostí rozlišuje následující druhy investičních výdajů:
- neodpisovaný hmotný majetek - pořizovací cena nižší než 40000,- Kč za položku (PC, drobný hmotný majetek, výukový materiál,...)
- neodpisovaný nehmotný majetek - pořizovací cena nižší než 60000,- Kč za položku (např. software)
- odpisovaný hmotný majetek - pořizovací cena vyšší než 40000,- za položku
- odpisovaný nehmotný majetek - pořizovací cena vyšší než 60000,- za položku
V žádosti je třeba požadované náklady na hmotný nebo nehmotný majetek rozčlenit právě do těchto 4 kategorií.
Pro nákup zařízení a vybavení pro realizační tým projektu platí, že nárokovat a proplácet lze pouze takovou výši nákladů na zařízení a vybavení, která odpovídá předpokládané výši úvazku člena realizačního týmu ve vztahu k jeho zapojení do realizace projektu.
Způsobilým přímým výdajem projektu je vybavení zařízení samotného, které je pracovištěm pečujících osob (nábytek, hračky, hry, výtvarné či sportovní potřeby, vybavení pro příměstské tábory apod.). Pozor na kancelářské potřeby, které spadají do nepřímých nákladů.
Ilona Johnová
Komentáře k otázce