03_15_032 Mezinárodní mobilita pro znevýhodněnou mládež
KLUB
Dobrý den,
vítejte v klubu pro výzvu č. 32 na mezinárodní mobilitu pro znevýhodněnou mládež.
Klub byl založen spolu s vyhlášením výzvy a obsahuje především odpovědi na dotazy žadatelů ve výzvě. Rádi bychom život klubu obnovili a dali Vám možnost seznámit se s odpověďmi na otázky týkající se realizace projektů. V klubu můžete otázky také pokládat sami.
V sekci Dokumenty jsou uloženy všechny důležité podklady týkající se výzvy a realizace projektů.
Klub nabízí i možnost vzájemné diskuze mezi členy.
Věříme, že s Vaším přispěním se stane klub dobrým pomocníkem pro zdárný průběh Vašeho projektu.
Za tým projektových manažerů
Eva Kalinová
Vyhledávání v klubu
Otázka: Ubytování a strava
Dobrý den, mám několik dotazů týkajících se vyplňování žádosti o dotaci v rámci ISKP 2014+, konkrétně v části Jednotkový rozpočet:
1) V rámci projektu bude zaměstnáno více osob na hlavní pracovní poměr s rozdílnou mzdou a rozdílným počtem měsíců jejich zapojení do projektu, tedy s jinou "cenou za jednotku". V rámci ISKP 2014+ je ovšem nutno toto dostat do jednoho řádku - jak mám tedy toto správně zapsat?
2) Do jaké položky v rámci rozpočtu mají být zahrnuty náklady na jazykové vzdělávání a stáž cílové skupiny?
Děkuji za odpovědi.
Mgr. Jan Šiřina
Dobrý den, měl bych dotaz týkající se zařazení ubytování v rámci pobytu cílové skupině do jednotkového rozpočtu v aplikaci ISKP 2014+. V odpovědi na můj předchozí (omylem smazaný) dotaz uvádíte, že ubytování má být uvedeno pod položkou 1.1.4 Nákup služeb, ovšem v rámci jednotkového rozpočtu je položka 1.1.6.2 "Cestovné a ubytování". spadající pod 1.1.6 "Přímá podpora cílové skupiny". Rovněž bych měl navazující dotaz na problematiku ubytování - v rámci projektu je možné zajistit i ubytování u rodin a toto je téměř vždy doprovázeno i stravou, lze toto uvést v jedné položce jakožto "ubytování se stravou" nebo je nutné tyto dvě položky rozdělit?
Děkuji za odpověď.
Jan Šiřina
1 Odpověď
Dobrý den,
při vyplňování projektové žádosti v systému ISKP14+ doporučuji postupovat podle pokynů uvedených v příručce Pokyny k vyplnění žádosti http://www.esfcr.cz/file/9143/. Pokyny k vypracování rozpočtu zde naleznete na str. 67 a dále. V rámci rozpočtu jsou v osobních nákladech definovány úrovně "1.1.1.1 Pracovní smlouvy", "1.1.1.2 Dohody o pracovní činnosti" a "1.1.1.3 Dohody o provedení práce". V rámci těchto úrovní můžete vytvářet tzv. potomky (např. 1.1.1.1.1 Mentor, 1.1.1.1.2 Lektor atd.). Způsob editování rozpočtu je konkrétně popsán v příručce, je možné editovat celý rozpočet najednou, nebo po jednotlivých řádcích, přičemž potomka založíte tak, že si vyznačíte nadřazenou úroveň, tj. např. řádek 1.1.1.1 (pracovní smlouvy), ten poklikem zaktivníte a dole přes tlačítko nový záznam založíte nového "potomka" resp. novou pozici v rámci pracovních smluv. Je žádoucí, aby každá pozice v přímých nákladech (např. lektor, mentor, poradce) měla v rozpočtu svůj záznam právě proto, že se pozice budou lišit dobou zapojení do projektu a jednotkovou sazbou. Není to tedy tak, že by všechny pracovní smlouvy měly být shrnuty do jedné položky rozpočtu.
Podobně budete postupovat při zadávání položek rozpočtu pro náklady na práci s cílovou skupinou - v případě, že bude služba pořizována nákupem služeb (např. ubytování cílové skupiny v zahraničí), zahrnete položku do kapitoly Nákup služeb. V případě stravného a kapesného pro cílovou skupinu pak zvolíte kapitolu rozpočtu Přímá podpora. Opět platí, že v daných kapitolách budete vytvářet více položek, které se budou odlišovat druhem nákladu, jednotkou a jednotkovou cenou.
Je potřeba dbát na to, aby rozpočet projektu byl s klíčovými aktivitami provázán. U každé klíčové aktivity tedy v poli "Přehled nákladů" uvedete konkrétní položky rozpočtu relevantní pro dílčí činnosti popisované v dané klíčové aktivitě a jejich kalkulaci.
K jazykovému vzdělávání se mohou vztahovat různé typy nákladů podle toho, jakým způsobem jazykové vzdělání bude v projektu zajištěno. Např. může být zahrnuto do mezd lektorů realizačního týmu (kapitola rozpočtu Osobní náklady), nebo může být v projektu nakupovanou službou od dodavatele (kapitola rozpočtu Nákup služeb). U nákladů na zahraniční stáž se bude jednat o různé položky, které si musíte v rozpočtu vytvořit konkrétně pro Váš projekt - položky se budou pravděpodobně členit podle druhu nákladu (např. ubytování, cestovné apod.), navíc ale mohou být ještě členěny třeba časově (ubytování pro 1. běh stáže apod.). Konkrétní podoba členění rozpočtu je na Vás a měla by být především přehledná ve vztahu k aktivitám projektu. Bez jasné provázanosti rozpočtu a klíčových aktivit Vám mohou být některé položky kráceny výběrovou komisí.
Co se týče doplňujícího dotazu k zařazení ubytování pro cílovou skupinu do rozpočtu, teoreticky se nabízí buď kapitola rozpočtu Přímé podpory nebo kapitola Nákupu služeb. Je to spíše "technická" záležitost, kdy zařadit např. výdaje na ubytování pro cílovou skupinu do přímé podpory a kdy do nákupu služeb. Doporučuji, pokud budete ubytování pro cílovou skupinu zajišťovat v projektu dodavatelsky, zařadit jej do kapitoly rozpočtu Nákup služeb. Na druhou stranu není vyloženě chybou mít tuto položku narozpočtovánu v kapitole Přímé podpory. U cestovného pro cílovou skupinu by se zařazení do Nákupu služeb nabízelo v případě, že byste jízdenky pořizovali opět dodavatelsky např. přes cestovní agenturu.
Záleží rovněž více méně na Vás, jak si definujete položku na ubytování, zda se stravou (např. se snídaní, která bývá v ubytovacích zařízeních často součástí poskytnutých služeb) či nikoliv, je však v potřeba, aby z názvu položky a popisu výdajů na aktivitu v rámci klíčových aktivit bylo jasné, co je v dané položce rozpočtu konkrétně narozpočtováno. Pokud by součástí ubytování pro cílovou skupinu bylo částečně i stravování, je potřeba adekvátním způsobem zohlednit /ponížit výši zbývajícího stravného, a to v souladu s ustanovením zákoníku práce, především § 170.
Eva Kalinová
Komentáře k otázce