03_15_027 03_15_28 Implementace Vládní strategie pro rovnost žen a mužů v České republice na léta 2014 – 2020 (méně rozvinuté regiony) a Implementace Vládní strategie pro rovnost žen a mužů v České republice na léta 2014 – 2020 Praha
KLUB
Vážení příjemci,
rádi bychom Vás upozornili, že v souvislosti se změnou zákona o registru smluv od 1. 7. 2017 vstupují v účinnost sankční mechanizmy – tj. smlouva nezveřejněná v registru není účinná a pokud není zveřejněna do tří měsíců po uzavření, je neplatná i kdyby byla zveřejněna dodatečně. Prosíme Vás proto, abyste tomu věnovali pozornost i v rámci vaši projektů, pokud jste jednou z těchto typů organizací:
-
Česká republika - orgány státní správy;
-
územní samosprávné celky, včetně městských částí nebo městských obvodů územně členěných statutárních měst nebo městských částí hlavního města Prahy;
-
státní příspěvkové organizace;
-
státní fondy;
-
veřejné výzkumné instituce nebo veřejné vysoké školy;
-
dobrovolné svazky obcí;
-
regionální rady regionu soudržnosti;
-
příspěvkové organizace územních samosprávných celků;
-
ústavy založené státem nebo územními samosprávnými celky;
-
obecně prospěšné společnosti založená státem nebo územními samosprávnými celky;
-
státní podniky nebo národní podniky;
-
zdravotní pojišťovny;
-
Český rozhlas;
-
Česká televize;
-
právnické osoby, v níž má stát nebo územní samosprávný celek sám nebo s jinými územními samosprávnými celky většinovou majetkovou účast, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby.
Co publikovat v registru smluv?
Soukromoprávní smlouvy, smlouvy o poskytnutí dotace nebo návratné finanční výpomoci a metadata minimálně v rozsahu:
- identifikace smluvních stran;
- vymezení předmětu smlouvy;
- cena, a pokud ji smlouva neobsahuje, hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit;
- datum uzavření smlouvy.
Smlouvy musí být v otevřeném formátu, tzn. ve formátu, který mohou zobrazit volně a zdarma dostupné aplikace.
Zároveň musí být ve formátu, který je strojově čitelný, tzn. textové údaje je možné ze smlouvy získat pomocí programové aplikace a lze je dále zpracovávat. Například formát PDF s textovou vrstvou je strojově čitelný, PDF vzniklé jako scan smlouvy však tuto podmínku nesplňuje.
Pokud smlouva obsahuje informace, které není možné poskytnout ani podle zákona o svobodném přístupu k informacím, např. obchodní tajemství nebo osobní údaje chráněné zákonem o ochraně osobních údajů, lze je před odesláním ke zveřejnění znečitelnit.
Odkaz na registr smluv je zde:
Vyhledávání v klubu
Otázka: Indikátor - pružná pracovní doba
Dobrý den,
prosím o informaci, zda jedním z indikátorů v projektu (v rámci flexibilních forem práce) může být zavedení pružné pracovní doby s větší flexibilitou pracovní doby pro zaměstnance/zaměstnankyně.
V současné době je s ohledem na úřední hodiny magistrátu upravena pracovní doba následovně:
Základní pracovní doba, která představuje časový úsek povinné přítomnosti na pracovišti, je, včetně přestávky na oběd, stanovena:
Pondělí a středa 8:00 – 17:00 hodin
Úterý, čtvrtek a pátek 8:00 – 13:00 hodin
Volitelná pracovní doba, která představuje časové úseky, v jejichž rámci si zaměstnanec sám volí začátek a konec pracovní doby v jednotlivých dnech, je stanovena:
a) na začátku směny - pondělí a středa od 6:00 do 8:00 hodin
- úterý, čtvrtek, pátek od 6:00 do 8:00 hodin
b) na konci směny - pondělí a středa od 17:00 do 18:00 hodin
- úterý, čtvrtek, pátek od 13:00 do 18:00 hodin
Pro další slaďování pracovního a rodinného života zaměstnanců/zaměstnankyň bychom chtěli upravit základní pracovní dobu v pondělí a ve středu, která by byla stanovena: 8:00 - 15:00 hodin, s tím, že úřední hodiny zůstanou zachovány. Opatření se bude týkat téměř všech zaměstnanců/zaměstnankyň, předpokládáme velké zapojení vedoucích pracovníků/pracovnic, kteří/které musí zabezpečit chod příslušných pracovišť bez omezení pro klienty úřadu. V rámci tohoto opatření by vedoucí pracovníci/pracovnice měli/y absolvovat vzdělávání/školení/workshop?
Souhrnem - v současné době je na magistrátu zavedena pružná pracovní doba, která je nastavena s ohledem k úředním hodinám. V rámci projektu by byli vedoucí pracovníci proškoleni (postup zavádění, možnosti vedoucích pracovníků) a nově upravená pružná pracovní doba by více odpovídala slaďování pracovního a rodinného života. Úprava by se týkala téměř všech zaměstnanců s výjimkou pracovníků Turistického informačního centra a Nízkoprahového zařízení pro děti a mládež, kde pracovní doba zařízení neumožňuje zavedení této úpravy.
Předem děkuji za odpověď.
Komentáře k otázce