Dobrý den,
v organizaci při práci s dětmi, mladistvými a jejich rodinami pracujeme s principy participace i multidisciplinarity. Běžně v práci používáme case management, který dle našeho názoru sám o sobě tyto principy naplňuje. Chtěl bych se ale zeptat, jestli všechny děti v projektu musí být podpořeny casemanagementem (respektive jestli u každého podpořeného dítěte musíme při práci zapojit výše zmíněné prvky). V některých případech jde spíš o práci na dílčích problémech a zapojení dalších aktérů není možné nebo žádoucí. Např. některé naše děti využívají prostě jen naší podpory ve vzdělávání, ale žádní další aktéři do této práce nejsou zahrnuti (škola např. není nakloněna spolupráci, i přes naši snahu se nezapojují rodiče apod.). Má otázka tedy zní, jestli i děti v takovýchto situacích mohou být v projektu z této výzvy zapojeni?
Předem děkuji za odpověď!
B. Krivan
Dobrý den,
multidisciplinarita a participace by měla být stěžejní myšlenkou projektové žádosti, většina zapojených dětí by se na ní měla podílet, ale je možné podpořit i děti bez jejich zapojení do těchto činností, pokud jsou k tomu relevantní důvody.
Ondřej Remeš
Komentáře k otázce