Dobrý den,
plánujeme projektovou žádost pro aktivity I.A a zde mám dotazy:
1) Mohou být cestovní náhrady pro odborné pracovníky projektu, kdy cesta je podmínkou jejich odborné činnosti, zahrnuty od přímých nákladů? (např. jednou z aktivit jsou 1-2denní nácviky psychosociálních dovedností pro děti, kde s nimi pracuje terapeut a několik odborných asistentů - musí se na místo dopravit, spát tam a stravovat se. Nebo např. terénní návštěva odborného pracovníka v rodině v rámci náplně služby).
2) Lze do přímých nákladů zahrnout vybavení terapeutické místnosti (nábytek), ale i pomůcky (edukační knížky pro CS, terapeutické hračky...? Lze některé pomůcky a hračky nechat vyrobit?
3) Lze do nákladů (respektive do náplně činnosti) odborného pracovníka dát tvorbu podkladů pro výrobu takových pomůcek ale šitých na míru konkrétnímu dítěti/rodině? (např. odborný pracovník pomáhá konkrétní rodině vytvářet komunikační knížku pro děti s poruchou autistického spektra, či tištěný/magnetický systém odměňování a motivační tabulky pro děti s většími afekty spojenými se zdravotní duševní diagnózou, šitý na míru, atd.)
4) Lze v projetu vytvářet edukační materiály pro CS k dané problematice, kterou obecně klientské děti/rodiny řeší? Tedy - vytvořit ty edukační karty/brožurku (náklady jsou odbnorný text, jeho metodické vedení, jazykové korektury, grafické zpracování a kresby - volíme pro různou úroveň rozumových a gramotnostních dovedností rodičů/dětí, vydání a tisk)? Pokud ano, pod jakou položku spadnou náklady, lze z PN?
Pro osvětové aktivity tyto dotazy:
5) Osvětové aktivity - rádi bychom pro CS (klienty služby) a pro CS (jiní odborníci pracující v cizích službách mimo naši organizaci a projekt, ale se stejnou CS klientů - OSPOD, škola, prorodinná další služba, atd.) vytvořili edukační materiály řešící jejich problematiku (tedy, jak si pomoci, co dělat, kde nalézt pomoc, atd.). Podpůrné osvětové materiály by byly pro děti ve formě jim přitažlivé a pro dospělé. Příkladem je nárůst sebepoškozování dětí - tedy info pro děti, jak pracovat se svými emocemi, atd. A pro rodiče, jak svým dětem pomoci, když si ubližují, kam se obrátit pro pomoc, jak to doma řešit.
Lze takovou aktivitu zahrnout? Pokud ano, zahrnne se tvorba těchto materiálů do PN? Například odborná tvorba textu, metodické vedení, kresby, grafika, tisk, tvorba krátnkých edukačních videí? Otázka je obdobná jako ot.č.4, spíše nevím, zda jde o aktivitu osvěty nebo o I.A.
6) Lze pod osvětové aktivity zahrnout i vzdělávání (akreditované i neakreditované) pro odbornbé pracovníky mimo projekt a naši organizaci, pro rodiče na témata, která řeší plánované edukační brožurky/karty? Jde o to, že příjemce bude ten, kdo bude poskytovat vzdělávání navenek.
Obecný dotaz:
7) Je nějaká mez pro žádanou výši dotace z ohledem na finanční kapacitu/způsobilost žadatele? Nikde jsme to totiž nenašla.
Předem moc děkuji za odpověď
Veronika Lošťáková
Dobrý den paní Lošťáková,
1) Veškeré náklady na cestovné, stravování a ubytovaní pro realizační tým v rámci ČR je nutné hradit z nepřímých nákladů projektu.
2 )Vybavení terapeutické místnosti pro práci s CS lze hradit z PN. V případě, že doložíte hospodárnost nákladů vynaložených na výrobu těchto pomůcek a hraček a dostatečně zdůvodníte potřebnost, lze také hradit z PN.
3) Zde platí stejné pravidlo jako u předchozí otázky.
4) V obecné rovině je to možné. Výdaje jsou vždy posuzované v kontextu celého projektu. Náklady mohou být součástí kapitoly osobní náklady, nebo nákup služeb.
5) Ano, náklady lze hradit z PN a aktivitu lze zařadit do projektu v případě, že bude dávat smysl v kontextu celého projektu.
6) Při splnění podmínek stanovených výzvou lze takovou aktivitu do projektu zahrnout. Nicméně je důležité zmínit, že vzdělávání odborných pracovníků zakládá veřejnou podporu.
7) Nejsou žádná omezení ohledně výše dotace s ohledem na kapacitu žadatele. Výzva stanovuje pouze minimální a maximální výši rozpočtu projektu.
S pozdravem
Gabriela Hessová
Komentáře k otázce