Dobrý den, dovoluji si Vás požádat o zodpovězení dotazu k plánované aktivitě: Je možné v rámci zavádění nových postupů a metod práce (socioterapie, práce s motivací atd.,) pro cílovou skupinu dítě a rodina, plánovat vzdělávání stávajících sociálních pracovníků v odborných oblastech (terapeutický výcvik, mediace, motivace, atd.)- jsou to dlouhodobé vzdělávací programy, které by posleze rožšířily nabídku služeb pro cs (a to hlavně z důvodu nedostatku externích odborníků). Je možné si v této výzvě požádat o finanční prostředky na tyto vzdělávácí programy pro stávající pracovníky (jsou to programy mimo povinné vzdělávání)?
Děkuji a s pozdravením
Dobrý den,
obecně lze říci, že ano.
U aktivity k zavádění nových postupů (tedy 1b) je aktivita vzdělávání definována následovně:
podpora pracovníků služeb v procesu změny – akreditované/ neakreditované vzdělávání a odborné konzultace související se zaváděnými programy/přístupy, inspirace dobrou praxí, odborné stáže, supervize, metodická podpora, mentoring apod.; metodická podpora a supervize/intervize dobrovolníků.
Vzdělávání tedy musí navazovat na danou změnu (zaváděný nový postup, novou metodu práce) a musí být v kontextu projektu nezbytné.
V případě vzdělávání odborných pracovníků sociálních služeb dle zák. 108/2006 Sb. je možné podpořit vzdělání pouze v rozsahu daném pověřením k poskytování služby obecného hospodářského zájmu (více viz. podmínka č.2 výzvy kap. 4.1)
Dovoluji si také upozornit, že projekty zaměřené pouze na vzdělávání odborných pracovníků nelze výzvou podpořit.
S pozdravem,
Tereza Zahálková
Komentáře k otázce