Dobrý den, v rámci projektu máme finančního partnera, který realizuje v rámci své činnosti sociální služby např. nízkoprahové zařízení či SAS.
V rámci projektu se tento partner zapojí do klíčových aktivit a pro zajištění realizace konkrétní aktivity tj. např. podpora dětí a žáků z CS v nízkoprahovém zařízení přijme po dobu realizace projektu 1 novou osobu "navíc", aby činnosti zařízení mohly být rozšířeny a zaměřeny přímo na cílovou skupnu výzvy a též na částečný úvazek další novou osobu na činnosti SAS, která bude řešit rodiny žáků a dětí z CS projektu tj. jsou to osoby/úvazky nad rámec své kapacity konkrétí sociální služby daného parntera, kterou eviduje příslušný krajský úřad.
Tyto osoby umožní realizaci klíčových aktivit projektu a bez nich realizace není možná.
Tyto osoby budou hrazeny výhradně z projektu tj. nikoliv z dotace na danou soc. službu.
Chci si tedy ověřit, zda za výše popsaných okolností je tedy relevantní tabulka 2A?
Děkuji
Dobrý den.
Ano partner je registrován a je pověřen objednatelem k poskytování služby, ale v rámci této registrace a pověření má schválen určitý počet pracovníků např. 2 pracovníky SAS. Tito jsou již nyní plně vytíženi a nemohou se zapojit do realizace projektových aktivit. V rámci projektu proto je plánováno přijetí další osoby na tuto pozici SAS, a to např. na 0,5 úvazek. Tato tedy bude již nad aktuální rámec pověření z hlediska počtu úvazků (tam jsou úvazek 2), nikoliv činnosti samotné.
Nebo tedy mám to chápat tak, že je možné zapojit do projektu pouze pracovníky soc. služeb v rámci jejich pověření v přesně daném počtu úvazků a hradit část jejich mezd z prostředků projektu tj. např. Partner má 2 pracovníky SAS a v rámci projektu vyčlení 0,5 jednoho z těchto dvou pracovníků pro činnost projektu? A tato jeho část mzdy tedy bude hrazena z prostředků projektů?
Toto by ale prakticky znemožnilo jakoukoliv novou činnost partnera, neboť jeho stávající kapacity jsou plně vytíženy.
Děkuji
Dobrý den,
z Vašeho dotazu není zcela zřejmé, co myslíte osobami navíc s ohledem na jejich činnost v nízkoprahovém zařízení či SAS.
Dle výzvy č. 029 je možné podpořit výhradně sociální služby, které jsou registrovány v souladu se zákonem o sociálních službách a zároveň jsou pověřeny objednatelem k poskytování služby obecného hospodářského zájmu v souladu s Rozhodnutím č. 2012/21/EU.
V tomto případě je povinností žadatele doložit k žádosti povinnou přílohu č. 2 Údaje o sociální službě plán. Tato povinnost se vztahuje i na partnera s finančním příspěvkem v případě projektu zaměřeného na podporu sociálních služeb tohoto partnera.
S pozdravem
Ing. Věra Nouzová
Žádné otázky |
Dobrý den,
pro výzvu č. 029 jsou oprávněnými žadateli nebo partnery poskytovatelé sociálních služeb (SSL) zapsaných v registru poskytovatelů sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách a svoji činnost vykonávají na základě pověření od KÚ. Pokud bude partner projektu s finančním příspěvkem navyšovat kapacitu při poskytování základních činností SAS o nové pracovníky (úvazky), jedná se o rozšíření sociální služby.
Na rozšíření kapacity služby je potřeba mít nové pověření kraje a pak lze na tuto rozšířenou část sociální služby využít prostředky z ESF. Pověření je možné dodat až před vydáním právního aktu (Rozhodnutí o poskytnutí dotace). Nebude-li pověření od KÚ dodáno, není možné projekt realizovat. Do žádosti je v tuto chvíli nutné doložit pouze přílohu č. 2A, která bude odpovídat rozšířené SSL, resp. v tabulce budou zahrnuty náklady na tu část SSL, kterou budete partnerovi financovat z ESF.
Kromě výše uvedené podmínky platí i další podmínka výzvy, a to „V rámci aktivit nelze podpořit financování základních činností a běžného provozu sociální služby, rodinných a komunitních center, dětských skupin, dětských a předškolních klubů, nízkoprahových a terénních služeb pro předškolní děti a rodiče bez vazby na cíl výzvy.“
S pozdravem
Ing. Věra Nouzová