Dotaz zněl, zda žadatel musí dokládat povinnou přílohu č. 1 Vyjádření zájmu konkrétní mateřské/základní školy o účast v projektu ve formě partnerství či spolupráce v případě, že bude v projektu pracovat s cílovou skupinou 0 – 6 let.
Konkrétně s dětmi, které nechodí do MŠ, dětské skupiny nebo předškolního klubu.
Dobrý den, jak máme prosím rozumět tomuto zpřesnění?
Pokud máme v projektu plánovanou aktivitu podporu předškolních dětí (od 3 let) v prostředí lokality SVL v dopoledním klubu, tj. těch, které nedochází do MŠ, tak jaký zájem MŠ o spolupráci bychom měli doložit? Tyto děti přeci nedochází do MŠ, pokud by docházely, tak bychom nepředpokládali jejich účast v projektu. Do projektu se MŠ nijak nezapojí. Počítáme s tím, že zejména rodiče dětí ve věku povinného předškolního vzdělávání směřovat k návštěvě MŠ s doprovodem pracovníka projektu, ale to nevyžaduje žádnou projektovou spolupráci MŠ, ta toto dělá v rámci své běžné činnosti. Informace o dětech v daném věku, které by byly vhodné pro podporu v rámci projektu, získáme ze spolupráce se zapojeným odborem soc. věcí daného města a z terénní soc. služby.
Máme to zpřesnění odpovědi chápat tak, že pokud bude v projektu aktivity podpora předškolních dětí, tak je absence prohlášení o spolupráci s MŠ vylučovacím kritériem?
Děkuji
S ohledem na závazné podmínky výzvy č. 029 Prevence předčasných odchodů ze vzdělávání je povinností žadatele doložit přílohu č. 1 i v tomto případě. Předpokládáme, že u cílové skupiny předškolních dětí by se jednalo o vyjádření zájmu spádové MŠ, případně ZŠ.
Ing. Věra Nouzová
Žádné otázky |
Dobrý den,
upřesnění odpovědi vychází ze závazných podmínek pro žadatele uvedených ve výzvě č. 029.
Pro Váš dotaz jsou relevantní zejména tyto:
„V rámci projektu bude pracovat multidisciplinární tým zaměřený na prevenci a řešení předčasných odchodů ze vzdělávání“ a „Všichni žadatelé doloží zájem konkrétní základní školy o účast v projektu ve formě partnerství či spolupráce.“ Tento zájem uvede žadatel v příloze č. 1 Vyjádření o zájmu konkrétní mateřské/základní školy o účasti v projektu ve formě partnerství či spolupráce. V této příloze v poznámce pod čarou je mimo jiné uvedeno "V případě MŠ popište problém se zapojováním dětí do předškolní výchovy." Což je problém, který, jak se domnívám, plánujete v projektu řešit.
Pokud tedy plánujete v projektu podporovat předškolní děti od 3 let, které zatím nedochází do MŠ, ale jak uvádíte, plánujete rodiče dětí ve věku povinného předškolního vzdělávání směřovat k návštěvě MŠ s doprovodem pracovníka projektu, pak není důvod, aby Vám spádová MŠ nedoložila spoluúčast. Ta by se mohla týkat např. právě návštěvy MŠ, aby se rodiče přijatelnou formou seznámili s činností MŠ a podpořila se jejich motivace minimálně k nástupu jejich dětí v předškolním roce. Je to důležité i pro budoucí spolupráci rodiny se spádovou MŠ. Určitě by bylo přínosné zapojení pedagoga z MŠ do multidisciplinárního týmu, jehož činnost, jak jsem uvedla, je jednou ze závazných podmínek, aby byl projekt podpořen.
Ano, pokud nebudou dodrženy závazné podmínky uvedené ve výzvě, tedy i nedoložení přílohy č. 1, pak žádost bude v rámci hodnocení vyřazena.
S pozdravem
Ing. Věra Nouzová