Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda jsou u koordinátora pro obec stanoveny kvalifikační předpoklady a pokud ano tak jaké. Dále bych se chtěla dotázat, zda je možné v rámci podporovaných aktivit - tj. realizace dostupných volnočasových aktivit pro různé věkové skupiny, smyslplného využití volného času jako motivace a prevence k setrvání ve vzdělání hradit DPP nebo mzdu lektorům kroužků (v případě, že je kroužek zdarma) nebo je možné volnočasové aktivity hradit pouze konkrétním dětem a žákům, s jejichž rodinami je pracováno např. v rámci SAS apd.
Rádi bychom financovali kroužek ,, Už si umím poradit", který je provozován nízkoprahovou formou přímo v SVL, ale nejedná se o sociální službu. Děti a žáci jsou zde vedeni k podpoře sociálních komptencí, jsou směřováni k tomu jak se chovat v rizikových situacích, jsou zde probírána témata jako jsou vztahy v rodině, ve škole, šikana apd. Bylo by možné tuto aktivitu do projektu zařadit a hradit mzdu lektora kroužku?
Je možné v rámci podpory rodin, se kterými spolupracuje OSPOD - hradit víkendové pobyty určené pro děti - aktivity jsou směřovány k podpoře sociálních dovedností dětí.
Je možné hradit ve školce např. Edukativně stimulační skupiny - tj. individuální podpora dětí, rodičů, a pedagoga (spolupráce pedagogů, rodičů, dětí, případně psychologa), kroužky v MŠ, výlety, aktivity pro rodiče připravované MŠ? Všechny aktivity jsou směřovány k posílení sociálních vazeb, ke zlepšení motivace a komunikace, spolupráce školy s rodinou, s lepší přípravou na vsutp do MŠ.
Děkuji
M. Pánovová
Dobrý den paní Pánovová,
zde jsou odpovědi na Vaše otázky:
1) Ve Výzvě nejsou stanoveny žádné kvalifikační předpoklady na pozici koordinátora.
Z projektu je možné hradit pouze náklady lektorů (podíl nákladů) vztahující se ke konkrétním dětem/žákům, u nichž nebo v jejichž prostředí je identifikováno riziko školního neúspěchu, a kteří jsou tudíž zapojeni do aktivit projektu. Aktivity projektu jsou navázány na MŠ/ZŠ, do které tyto konkrétní děti/žáci docházejí (u MŠ i např. budou docházet).
2) Ano, je to možné, ale platí stejné pravidlo jako u předchozí odpovědi.
3) Ano, je to také možné za stejných podmínek jako v předchozích případech. Není rozhodující, zda jsou děti v evidenci OSPOD, pro projekt financovaný z této výzvy je důležitá potřebnost pobytu a zvolených klíčových aktivit. Sociální dovednosti musí souviset se školní úspěšností.
4) Ano, je to možné, pokud to souvisí s přípravou na vstup do MŠ a aktivity podporují spolupráci MŠ s rodinou. V všech případech je třeba splnit závazné podmínky výzvy a dodat povinnou přílohu č. 1 Vyjádření zájmu konkrétní mateřské/základní školy o účasti v projektu ve formě partnerství či spolupráce.
S pozdravem
Lucie Šutoriková
Žádné otázky |
Komentáře k otázce