Dotaz se týká výkladu definice CS "Poskytovatelé a zadavatelé sociálních služeb, služeb pro rodiny a děti a dalších služeb na podporu sociálního začleňování"
Základní školy jsou podle práva poskytovatelem veřejné služby. Národní Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030 (Vzdělávání 2030+) má dvě priority, jednou z nich je "Snížit nerovnosti v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání a umožnit maximální rozvoj potenciálu dětí, žáků a studentů". Strategie sociálního začleňování 2021−2030 (MPSV)uvádí v kapitole Oblasti podporující sociální začleňování jako jednu ze služeb i Přístup ke vzdělání, kde se odkazuje na Vzdělávání 2030+ a zdůrazňuje roli předškolního a základního vzdělávání, které je realizováno jako činnost škola školských zařízení.
Z uvedeného lze dovodit, že pracovníci školy, kteří se explicitně orientují na cíle a aktivity podporující sociální začleňování (např. výchovný poradce, sociální pedagog a další, pokud mají předmět sociálního začleňování uvedený v dokumentaci školy v popisu své činnosti), patří do okruhu podpořených osob.
Kladu zde ujišťující otázku, zda je tento výklad koherentní s výkladem definice cílové skupiny, který používají hodnotitelé žádosti o grant.
Dobrý den,
základní školy dle definice CS Poskytovatelé a zadavatelé sociálních služeb, služeb pro rodiny a děti a dalších služeb na podporu sociálního začleňování uvedené ve Výzvě 029 spadají do CS Poskytovatelé a zadavatelé sociálních služeb, služeb pro rodiny a děti a dalších služeb na podporu sociálního začleňování, a to do podkategorie tzv. dalších organizací působících v oblasti podpory sociálního začleňování.
S pozdravem
Hana Bartoníčková
Žádné otázky |
Komentáře k otázce