Dobrý den,
potřebuji se ujistit, že chápu správně, jak oddělit aktivity a náklady na projekt v rámci OPZ této výzvy od ostatních nákladů sociální služby, tak aby nedošlo k duplicitnímu financování. Je postačující pokud konkrétní pozice/pracovníci zapojení v tomto projektu budou hrazeni výhradně z prostředků OPZ? Je možné případné kofinancování z jiných soukromých zdrojů - tedy z darů příp. nadačních příspěvků?
Prakticky se Pověření a s tím spojené úvazky od Kraje rozdělí na Pověření v rámci OPZ a Pověření od Kraje? Toto se vyjednává s příslušným Krajem až při přípravě právního aktu nebo je potřeba dojednat už při podávání žádosti?
Pokud tedy budou úvazky v základní síti hrazené z ostatních dotačních titulů vč. dotace od MPSV 101a) a úvazky v rozvojové síti hrazené z prostředků OPZ+ je to z pohledu výzvy v pořádku?
Děkuji.
Dobrý den,
pokud budou konkrétní pracovníci hrazeni výhradně z OPZ+, tak je toto pro zamezení duplicity dostačující. V případě 0% spolufinancování si není potřeba dofinancovávat, neboť zahrnuté náklady do rozpočtu projektu pokrývají mzdové výdaje v plném rozsahu vč. odvodů a to v limitech mezd v místě a čase obvyklých (viz tabulka OPZ+ Pravidla pro žadatele a příjemce - www.esfcr.cz). V případě, kdy podmínky výzvy stanovují povinnou míru spolufinancování, lze toto spolufinancování pokrýt z případných darů a příspěvků apod.
Ano, v rámci Pověření od kraje budou uvedené úvazky týkající se projektu OPZ+. Pověření je povinností dodat až před vydáním právního aktu (cca únor, březen 2024), ale doporučujeme s příslušným krajem dojednat předem.
K poslední části Vašeho dotazu: "Pokud tedy budou úvazky v základní síti hrazené z ostatních dotačních titulů vč. dotace od MPSV 101a) a úvazky v rozvojové síti hrazené z prostředků OPZ+ je to z pohledu výzvy v pořádku?" Je to v pořádku.
S pozdravem
Lucie Trunečková
Komentáře k otázce