03_24_072 Podpora pečujících osob a sdílené péče (2) UZAVŘENO
KLUB
Vyhledávání v klubu
Otázka: CS a začátek realizace projektu UZAVŘENO
Dobrý den,
mám dotaz ohledně Vaší odpovědi, která se týká CS :
Pokud realizujete odborné sociální poradenství, jsou způsobilé pouze náklady na OSP pro neformální pečující. Výzva v bodě 2 jasně říká, že poradenství je možné pouze pro cílovou skupinu pečujících osob vymezenou výzvou. V případě odborného sociálního poradenství dle §37 byste měli mít službu registrovanou pro CS pečující. Nelze toto provést v průběhu realizace projektu. Tato podmínka by měla být splněna při podání žádosti, nejpozději před vydáním právního aktu. Jinak nelze projekt podpořit.
Naše organizace má registrované odborné soc. poradenství, kde jsou jako CS uvedeni senioři a osoby v krizi. Stačí tato CS, když budeme v projektu realizovat aktivitu 2 (poradenství pro neformálně pečující pod naší odbornou poradnou) a aktivitu 3? Nebo musíme, jak popisujete výše max. před vydáním právního aktu mít v pověření uvedenou i CS neformálně pečující? A můžeme jako CS uvést i veřejnost? Tím myslím osoby, které se teprve rozhodují, zda by zvládli péči o osobu blízkou?
Další část dotazu se týká realizace projektu – je reálné začít s realizací 04/2025, když je pravděpodobné, že právní akt bude uzavřen až v 05/2025? Byly by potom uznatelné náklady před vydáním právního aktu?
Děkuji za odpověď.
L. Lopatová
Komentáře k otázce
2 Odpovědi
Dobrý den,
omlouvám se za nedostačující odpověď.
Ohledně uvedení CS neformálně pečujících v rámci Pověření jsem uvedla, že záleží na praxi jednotlivých krajů a z našeho pohledu je pro nás hlavně důležitá informace o kapacitě služby.
CS Veřejnost je v rámci výzvy povolená a proto je její zařazení do projektu možné. Záleží na typu aktivit, které budete realizovat, pokud budou mířit směrem k veřejnosti, pak tuto CS uvedete jako CS projektu.
Jednou z podmínek způsobilosti výdaje je, že vzniknul v době realizace projektu, kdy datum zahájení i datum ukončení realizace specifikuje právní akt a byl uhrazen (pokud je to relevantní) nejpozději do okamžiku ukončení administrace závěrečné zprávy o realizaci projektu, resp. závěrečné žádosti o platbu.
Pokud tedy bude v právním aktu uveden jako datum zahájení realizace 1. duben 2025, pak jsou výdaje od tohoto data způsobilé. Zda je zahájení v tomto termínu reálné, nedokážu posoudit z vaší strany, z naší strany je možné. V případě podpory projektu budete kontaktováni projektovým manažerem, který s vámi bude datumy zahájení realizace řešit.
S pozdravem
Tondlová Dita
Komentáře k odpovědi
Dobrý den,
dle zákona 108/2006 Sb., § 82 odst. 1, 2 tohoto zákona je poskytovatel v případě změny údajů, které jsou náležitostí rozhodnutí o registraci (označení poskytovatele, identifikátor služby, název a místo poskytování sociálních služeb, druh poskytovaných služeb, cílová skupina, kapacita), oprávněn tyto změny realizovat až po vydání rozhodnutí o změně registrace. Jak bylo uvedeno v předchozí odpovědi, podmínku musíte tedy splnit nejpozději před vydáním právního aktu.
Ohledně Pověření záleží na praxi jednotlivých krajů, z pohledu výzvy je důležitá hlavně informace o kapacitě služby, zejména v případě jejího navyšování prostřednictvím projektu.
S pozdravem
Tondlová Dita
Komentáře k odpovědi
Reakce na příspěvek od Dita Tondlová v 20.11.2024 15:09
Dobrý den, paní Tondlová,
nejsem si jistá, zda jsme se správně pochopily. Pokud bychom v rámci projektu poskytovali poradenství a aktivity s ním související dle bodu 4.1 Popis podporovaných aktivit odstavce 2. Podpora poradenství pro pečující osoby, mohli bychom toto poradenství poskytovat samostatně mimo naši registrovanou sociální službu OSP? Tzn. že bychom zřídili samostatnou poradnu pro neformálně pečující a v případě potřeby bychom mohli klienty odkázat na naši OSP. Udržitelnost po skončení projektu bychom zajistili právě touto registrovanou službou OSP, kdy bychom mohli předat klienty poradny pro pečující naší OSP. Je toto v souladu s Výzvou?
Děkuji za odpověď.
L. Lopatová
Reakce na příspěvek od LUCIE LOPATOVÁ HAVLOVÁ v 20.11.2024 13:34
Dobrý den,
nejsem si zcela jistá, zda rozumím vaší otázce a situaci. Jestli chápu dobře, máte registrovanou sociální službu OSP v jejímž rámci provozujete odbornou poradnu pro určitou CS. Nyní chcete v rámci OSP zřídit další poradnu, tentokrát pro CS pečující, s přijmutím dalšího sociálního pracovníka. Tato situace je v souladu s výzvou, dochází k navýšení kapacity služby, dodáte analýzu dostupnosti a v případě financování služby v režimu SOHZ (Pověření) doložíte také přílohu výzvy 2A Údaje o sociální službě. Informace ohledně okamžité kapacity klientů není z našeho pohledu relevantní. Pokud bude mít služba více pracovníků, z našeho pohledu logicky i více klientů. Nás zajímá navýšená kapacita vůči úvazkům pracovníků ve službě.
Tondlová Dita
Děkuji za odpověď. Mám ještě doplňující dotaz ke kapacitě služby:
V rámci projektu plánjeme aktivitu poradenství pro neformálně pečující (tedy poradnu pro tuto CS), která bude pod naší registrovanou odbornou poradnou, kde máme nyní okamžitou kapacitu 1 klient. Pokud bychom měli v rámci projektu dalšího sociálního pracovníka, který by poskytoval poradenství pečujícím tedy další poradnu pro pečující, musíme navyšovat okamžitou kapacitu naší odborné poradny na 2 klienty? Nebo můžeme zachovat současnou kapacitu naš odborné poradny, když po skončení projektu převezme klienty pracovnice poradny pro pečující, kde pro tyto klienty bude v celkové kapacitě poradny prostor?
Předem děkuji za upřesnění, stále v tomto nemáme úplně jasno.
Hezký den
L. Lopatová
Děkuji za ujasnění ohledně registrace, ale ještě bych potřebovala odpověď na dotaz týkající CS neformálně pečující, veřejnost a ohledně uznatelnosti nákladů na projekt viz výše.
Děkuji za Vaši odpověď.
S pozdravem
L. Lopatová
Dobrý den,
pokud máte registrované OSP musíte poskytovat poradenství neformálně pečujícím právě v rámci této služby, není možné ho poskytovat nějakým způsobem mimo tuto službu.
S pozdravem
Tondlová Dita