Dobrý den,
jak je možné vykazovat klienty anonymní infolinky, které můžeme identifikovat pouze pomocí telefonního čísla a nebo e-mailové adresy? Linka poskytuje tlumočení, informace a psychosociální podporu, síťuje na další návazné služby. Můžeme předložit sjetinu kontaktů generovanou virtuální ústřednou. Jaký druh indikátorů můžeme použít pro tento typ služby?
Pokud jsou sociální služby ze zákona poskytovány anonymizovaně, mohou být takto poskytnuty i v projektu. Klienti by se pak započítávali do indikátoru 670 102 Využívání podpořených služeb. I v takovém případě je potřeba vést evidenci podpořených osob/záznam o poskytnuté podpoře (poradenství, hovoru..). Pro účely případné kontroly by mělo být také nějakým způsobem prokazatelné, že aktivita v projektu/práce s CS probíhá (k tomu mohla zřejmě posloužit sjetina, jak uvádíte).
Předpokládám, že pokud se jedná pouze o telefonickou či emailovou pomoc, podpořené osoby nepřesáhnou bagatelní podporu (podpora bude do 40 hod.). Započítali by se tedy do indikátoru 670 102. Pouze klienti, kteří splňují definici CS Migranti a azylanti dle výzvy a případně zaměstnanci organizace jako CS (vzdělávání) by se při překročení bagatelní podpory započítali do indikátoru 600 000 Celkový počet účastníků (při plném ztotožnění osoby).
Renáta Kučerová
Komentáře k otázce