03_15_042 Koordinovaný přístup k sociálně vyloučeným lokalitám (KPSVL) 2. výzva
KLUB
Vyhledávání v klubu
Otázka: přímé x nepřímé náklady
Dobrý den,
ráda bych se zeptala zda následující náklady spadají do přímých nebo nepřímých:
- supervize pro pracovníky v přímé práci s klienty
- vzdělávání pro pracovníky v přímé práci s klienty
- pojištění odpovědnosti v souvislosti s poskytováním sociálních služeb
- vybavení (PC, nábytek apod.) pro pracovníky v přímé práci s klienty
Děkuji za odpověď HŠ
Komentáře k otázce
2 Odpovědi
Dobrý den,
ráda bych ještě upřesnila svůj dotaz:
Supervize - jedná se o supervizi klientskou, jsou zde řešeny problémy pracovníků v přímé práci s klienty, které vznikly při řešení klientských zakázek. Nejedná se o supervizi týmovou apod. I v tomot případě se bude jednat o náklad nepřímý?
Pojištění odpovědnosti v souvislosti s poskytováním sociálních služeb - nejedná se o zákonné pojištění zaměstnavatele pro případ pracovního úrazu, které spadá do mzdových nákladů. Jedná se nám o pojištění, jehož povinnost vyplývá přímo ze zákona 108/2006 Sb., o sociáních službách, kdy každý poskytovatel musí mít sjednáno pojištění odpovědnosti z poskytování těchto služeb. Jedná se o přímý náklad?
Děkuji HŠ
Komentáře k odpovědi
Dobrý den,
- Supervize, která se týká realizačního týmu (tedy i pracovníků v přímé práci s klientem) spadá do nákladů nepřímých.
- Vzdělávání pro pracovníky v přímé práci s klienty: Vzdělávání pracovníků je možné jen u pracovníků registrovaného poskytovatele sociální služby. Rozsah vzdělávání, které spadá do přímých nákladů, je uveden v příloze výzvy č. 9, bod a (viz níže):
"Součástí nákladů vztahujících se k poskytování sociální služby mohou být i náklady na celoživotní vzdělávání pracovníků poskytovatele sociální služby, a to za podmínky, že toto vzdělávání přímo souvisí s poskytováním základních činností sociální služby a současně je oblast vzdělávání pracovníků poskytovatele služby upravena v rámci vydaného Pověření v souladu s Rozhodnutím č. 2012/21/EU. Pro účely podpory sociálních služeb v rámci této výzvy se celoživotním vzděláváním pracovníků poskytovatele sociální služby rozumí:
- vzdělávání sociálních pracovníků v souladu s § 111 zákona o sociálních službách, a to maximálně v rozsahu 24 hodin,
- vzdělávání pracovníků v sociálních službách v souladu s §116 odst. 9 zákona o sociálních službách, a to maximálně v rozsahu 24 hodin,
- vzdělávání vedoucích pracovníků, a to maximálně v rozsahu 24 hodin."
- Pojištění odpovědnosti v souvislosti s poskytováním sociálních služeb: Do osobních nákladů členů realizačního týmu, kteří pracují v přímé práci s CS lze zahrnout také další poplatky spojené se zaměstnancem hrazené zaměstnavatelem povinně na základě právních předpisů. Tedy pojistné podle vyhlášky MF č. 125/1993, kterou se stanoví podmínky a sazby zákonného pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání bude spadat do přímých nákladů. (Do přímých nákladů se zahrnuje jen ta část, která souvisí s projektem, resp. zaměstnanci v projektu, jejichž mzdy jsou hrazeny v přímých nákladech.)
- vybavení (PC, nábytek apod.) pro pracovníky v přímé práci s klienty - ano, u pracovníků v přímé práci s CS lze zařadit nákup zařízení a vybavení do přímých nákladů (Pro nákup zařízení a vybavení pro realizační tým projektu platí, že nárokovat a proplácet lze pouze takovou výši nákladů na a vybavení, která odpovídá předpokládané výši úvazku člena realizačního týmu ve vztahu k jeho zapojení do realizace projektu. Tedy např. na 1 úvazek - 1 kus PC).
S pozdravem
Iva Hlaváčková
Dobrý den,
co se týká supervize lze ji zařadit do přímých nákladů pouze pokud se týká CS, pokud se týká realizačního týmu je uvedena v nepřímých nákladech.
Váš popis na mne působí spíše jako metodická podpora pracovníků přímé práce. Z tohoto důvodu si dovoluji připojit následující informace: Pokud potřebujete metodicky podpořit pracovníky v přímé práci, tak je možné, aby pracovníky v přímé práci podporoval metodik a to např. formou konzultace postupů v jednotlivých klientských případech, metodik by se mohl také účastnit náslechů při konzultacích, vést kasuistické porady či zpracovávat řešení jednotlivých případů. Tyto činnosti metodika, kdy dochází k přímé práci s CS (náslechy) či zajištění výstupů pro CS (řešení klientských případů), by pak patřily do přímých nákladů. Činnosti metodika spadající do nepřímých nákladů by pak patřily do nákladů nepřímých.
Vámi uvedený druh pojistného spadá do nepřímých nákladů.
S pozdravem
Iva Hlaváčková