Dobrý den,
realizujeme projekt na podporu zaměstnanosti, který je zaměřen na poradenství pro znevýhodněné osoby na trhu práce, kdy pro část z nich bude zajištěn i rekvalifikační kurz (v rozpočtu jej máme v kapitole Nákup služeb) a stáž.
Zahájení rekvalifikačního kurzu je naplánováno na květen, kdy poskytovatel kurzů jej při aktuální situaci s COVID-19 poskytuje jen distančně (prostřednictvím webinářů) - bude tato skutečnost pro dotaci problém?
Děkuji za informaci.
Dobrý den,
od 1. 1. 2021 platí Výjimka týkající se realizace aktivit v projektech podpořených z OPZ. Tato výjimka týkající se realizace aktivit typu vzdělávání, setkávání skupin, konzultace nebo poradenství stanovuje, že podpora získaná v době účinnosti výjimky se započítává do limitu pro bagatelní podporu v plném rozsahu bez ohledu na to, zda byla poskytnuta prezenční, elektronickou nebo telefonickou formou. Je tedy možné realizovat kurzy online (prostřednictvím webinářů) – podmínky evidence docházky a další podmínky jsou uvedeny v dokumentu (odkaz viz výše).Výjimka je vydána s účinností do 30. 6. 2021 s možností prodloužení v návaznosti na aktuální situaci. Sledujte proto prosím aktuality na esfcr.cz.
S pozdravem
Kateřina Gavlasová
Reakce na příspěvek od Kateřina Gavlasová v 5.5.2021 9:40
Dobrý den,
děkuji za odpověď.
Projekt je nastaven od 1.1.2021 - 31.1.2022, po dobu prvních 10 měsíců se bude celkových 15 osob zapojených do projektu účastnit poradenství a mentoringu (vše probíhá formou osobních sektání), což poskytuje žadatel o dotaci v rámci svých provozoven (mentoři jsou zaměstnanci žadatele), během této doby je jisté, že 15 osob získá min. 40 hodin podpory (indikátor 60000).
5 z těchto osob navíc projde rekvalifikačním kurzem pracovník v sociálních službách, který proběhne elektronicky a ze kterého na konci získají certifikát (indikátor 62600) a poté se budou účastnit stáže v rámci provozoven žadatele (3 měsíce). Tedy počet hodin kurzu úplně neovlivní splnění bagatelní podpory, ale je stěžejní certifikát - pro indikátor 62600.
Je i takto vyžadován audiozáznam z rekvalifikačního kurzu?
Děkuji.
Dobrý den,
za běžné situace platí, že do bagatelní podpory lze započítat vzdělávání elektronickou formou pouze do 20ti hodin. Výjimkou byla rozšířena možnost započítat do bagatelní podpory i vzdělávání elektronickou formou nad 20 hodin. Pro využití výjimky je však třeba splnit podmínky, které jsou v ní uvedené. Proto je třeba zajistit audiozáznam a prezenční listinu.
Audiozáznam se tvoří pouze pro účely ověření realizace aktivity, nikoli pro účely jeho šíření. V tomto případě mohu doporučit, abyste si s dodavatelem dohodli, za jakých pravidel by dodavatel s audiozáznamem mohl souhlasit.
Dalším řešením situace je rekvalifikační kurzy absolvovat v rozsahu 20ti hodin elektronickou formou a zbytek prezenčně, případně si kurzy zajistit u jiného dodavatele, pokud se se stávajícím dodavatelem kurzů nedohodnete.
S pozdravem
Kateřina Gavlasová
Dobrý den,
rekvalifikační kurz (Pracovník v sociálních službách) bude poskytován pro 5 účastníků projektu externí firmou v období květen - červen, na konci kurzu proběhně formální prověření znaslotí (online formou), kdy úspěšným účastníkům bude udělen certifikát.
Dotaz je zde k dokládání průběhu kurzu - uskutečnění každé lekce, respektive, tím, že se jedná o externího dodavatele a jednotlivých lekcí (webinářů) se budou účastnit i osoby, které nespadají do projektu - nevíme, zda bude možno pořizovat audiozáznam o průběhu aktivity a pořizovat seznamy podpořených osob projektu, které se jednotlivých online webinářů zúčastní (výstup ze softwarového nástroje).
Jak prosím tuto situaci řešit, případně jak jinak prezenci a uskutečnění webinářů pro 5 osob z projektu doložit?
Děkuji za informaci.
Dobrý den,
rekvalifikační kurz (Pracovník v sociálních službách) bude poskytován pro 5 účastníků projektu externí firmou v období květen - červen, na konci kurzu proběhně formální prověření znaslotí (online formou), kdy úspěšným účastníkům bude udělen certifikát.
Dotaz je zde k dokládání průběhu kurzu - uskutečnění každé lekce, respektive, tím, že se jedná o externího dodavatele a jednotlivých lekcí (webinářů) se budou účastnit i osoby, které nespadají do projektu - nevíme, zda bude možno pořizovat audiozáznam o průběhu aktivity a pořizovat seznamy podpořených osob projektu, které se jednotlivých online webinářů zúčastní (výstup ze softwarového nástroje).
Jak prosím tuto situaci řešit, případně jak jinak prezenci a uskutečnění webinářů pro 5 osob z projektu doložit?
Děkuji za informaci.
Dobrý den,
splnění povinnosti pořídit audionahrávku je nutné tehdy, kdy chcete využít výjimku, tzn., že chcete využít započítání vzdělávání elektronickou formou nad rámec 20ti hodin do bagatelní podpory.
S pozdravem
Kateřina Gavlasová