Dobrý den,
1. ve výzvě jsou uvedeny možné právní formy pro partnery s finančním příspěvkem, můžeme v rámci transparentního výběru partnera předem tyto formy omezit? Např. vzhledem k uvažovaným aktivitám a kvůli veřejné podpoře jako partner není příliš vhodná obchodní korporace, apod.
2. Na semináři bylo řečeno, že nelze podpořit doučování ve škole. Je možné ale realizovat doučování, které je sice realizováno na území školy, ale není pořádáno školou, nerealizuje ho zaměstnanec školy, škola k tomu pouze udělila souhlas? Jedná se nám totiž o bezpečnostní otázku, kdy se nejvíce osvědčilo právě pokud je dítě doučováno ve školních prostorách zvláště u dobrovolnických programů.
3. Je možné, aby byla mezigenerační spolupráce prováděna i ve škole? Např. že nějaký senior půjde dětem do školy číst, nebo pomůže dětem v šatnách?
Děkuji.
Dobrý den,
ad1) Tuto možnost ověřujeme u metodiků. Jakmile budeme mít vyjádření, tak doplníme odpověď.
ad2) Z výzvy ŘO OPZ+ nelze podporovat aktivity realizované pro žáky na školách, a to včetně doučování a kariérového poradenství na školách (v gesci MŠMT, hrazené z jiného dotačního titulu - MŠMT, OP JAK, NPO). Viz výzva č. 008 ŘO OPZ+. Doučování lze zahrnout jako jednu z aktivit komplexní práce s rodinou.
ad3) Aktivita by měla probíhat mimo školní vyučování.
Kušnirová
Žádné otázky |
Dobrý den,
aktualizuji odpověď na základě upřesnění od metodiků.
ad1) Právní formu nedoporučujeme zahrnovat do kritéria výběru partnerů z důvodu, že by se mohlo jednat o diskriminační kritérium. Možné právní formy upravuje výzva ŘO OPZ+, ponechte v plném rozsahu dle výzvy. V případě, kdy by se jednalo o veřejnou podporu, půjde tato podpora za partnerem, za MAS jako žadatelem/příjemcem pouze částečně a to u pozice koordinátora MAS a jen u příslušné části úvazku.
Kušnirová