KLUB

Pilotní ověření péče o nejmenší děti v mikrojeslích v ČR (výzvy 03_16_126, 03_16_127, 03_16_069, 03_16_070)

Vážení příjemci,

rádi bychom Vás upozornili, že došlo k aktualizaci verze pravidel pro žadatele a příjemce, kde je uvedená výjimka pro výpočet obsazenosti v mikrojeslích podpořených z OPZ s účinností od 18. 9. 2020 do 30. 6. 2021.

Celé znění výjimky je uvedeno v příloze č. 1 Specifické části pravidel pro projekty financované s využitím 40% paušální sazby zde.

Shrnutí výjimky:

V období od 18. 9. 2020 do 30. 6. 2021 lze v souvislosti s mimořádnými opatřeními související s epidemiologickou situací v ČR způsobenou onemocněním COVID-19, uplatnit nárok na 100% docházku, a to v následujících případech:

1) V případě, že provozovatel mikrojeslí omezí provoz z důvodu nařízené karantény kvůli možnému onemocnění COVID-19 u pečujících osob, anebo docházka do mikrojeslí bude nízká z důvodu nařízené karantény u dětí kvůli možnému onemocnění COVID-19 se může provozovatel rozhodnout, zda uplatní 100% nárok za ty pracovní dny, ve kterých fungovaly mikrojesle pouze v omezeném režimu, případně byla nízká docházka. Maximálně je však z těchto důvodů možné uplatnit nárok za pracovní dny v období 31 po sobě jdoucích kalendářních dnů.

Doložení v ZOR:

Výstupem z elektronického docházkového systému, ve kterém je zaznamenávaná docházka pečujících osob a dětí, a dále rozhodnutím krajské hygienické stanice či ošetřujícího lékaře o nařízení karanténních opatření a potvrzením ošetřujícího lékaře o ukončení nařízených karanténních opatření nebo potvrzením ošetřujícího lékaře o délce trvání nařízených karanténních opatření nebo čestným prohlášením rodiče o délce trvání nařízených karanténních opatření dítěte.

2) V případě, že docházka do mikrojeslí bude nízká z důvodu nepřítomnosti dětí s příznaky s podobnou symptomatologií jako v případě onemocnění COVID-19 a mikrojesle nebudou uzavřeny, pak se provozovatel může rozhodnout, zda uplatní 100% nárok za ty pracovní dny, ve kterých byla nízká docházka. Maximálně je však z těchto důvodů možné uplatnit 100% nárok za pracovní dny v období 31 po sobě jdoucích kalendářních dnů.

Doložení v ZOR:

Výstupem z elektronického docházkového systému, ve kterém je zaznamenávaná docházka dětí, a dále rozhodnutím ošetřujícího lékaře o potřebě ošetřování (péče) a jejím ukončení nebo potvrzením ošetřujícího lékaře o délce trvání příznaků onemocnění dítěte nebo čestným prohlášením rodiče o délce trvání příznaků s podobnou symptomatologií jako v případě onemocnění COVID-19.

3) Může dojít k omezení provozu, docházka do mikrojeslí bude nízká nebo k uzavření mikrojeslí v návaznosti na celostátní, krajské či místní zavedení mimořádných opatření, která budou mít obdobný dopad jako např. od 11. 3. 2020 platný zákaz osobní přítomnosti na základním vzdělávání ve školách a školských zařízeních podle zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. V takovém případě lze uplatnit 100% nárok za ty pracovní dny, ve kterých nebudou mikrojesle v provozu nebo provoz mikrojeslí bude omezen v návaznosti na přijatá opatření související s epidemiologickou situací v ČR i po dobu delší jak 31 po sobě jdoucích kalendářních dnů.

Doložení v ZOR:

Rozhodnutí provozovatele o přerušení či omezení provozu s odvoláním na konkrétní celostátní, krajská či místní mimořádná opatření (v písemné podobě s uvedením začátku a konce uzavření či omezení provozu). Nízká docházka bude doložena výstupem z elektronického docházkového systému, ve kterém je zaznamenávaná docházka dětí.

Pro situace vymezené v bodech 1 – 3 platí, že z doložených dokladů musí zřetelně vyplývat začátek i konec období, ke kterému se vztahují.

Dále platí, že příjemce v textu zprávy o realizaci projektu v části Identifikace problému uvede konkrétní dny, za které uplatňuje 100% nárok na způsobilé osobní náklady z výše uvedených příčin (body 1 – 3) včetně příslušného odůvodnění (např. nařízená karanténní opatření dětí).

S přáním pevného zdraví

Monika Švandová

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Vážení příjemci,

ŘO OPZ upozorňuje na zveřejnění informace pro příjemce, která obsahuje výjimky upravující pravidla realizace aktivit a způsobilosti výdajů v návaznosti na vyhlášení nouzového stavu v ČR a přijetí mimořádných opatření za účelem ochrany veřejného zdraví a prevence nebezpečí vzniku a rozšíření onemocnění COVID-19 a sdělení ŘO k plnění lhůt.

Informace pokrývá tyto oblasti:

A) Výjimka pro tzv. bagatelnost podpory a rozšíření možnosti realizace aktivit také v elektronické a telefonické formě

B) Výjimka stanovující způsobilost výdajů z důvodu zásahu vyšší moci

C) Výjimka pro výpočet obsazenosti v dětských skupinách a mikrojeslích

 

Protože jsou podmínky výpočtu obsazenosti pro provozovatele mikrojeslí součástí rozhodnutí o poskytnutí dotace, je pro využití výjimky nezbytné úpravu pravidel pro výpočet obsazenosti provést formou změnového rozhodnutí o poskytnutí dotace. Vydání změnového rozhodnutí o poskytnutí dotace musí být na základě žádosti o změnu. Daná žádost změnu bude v příštím týdnu vytvořena v MS 2014+ ze strany ŘO na všech projektech výzvy č.69 a 70. Po té příjemce v případě zájmu využití výjimky předpřipravenou žádost podá nebo v opačném případě ji zamítne.

Prosíme tedy o vyčkání do doby, než žádost o změnu bude z naší strany vytvořena.

Po schválení žádosti o změnu bude vystaveno změnové rozhodnutí o poskytnutí dotace, které bude třeba před podpisem na straně ŘO z Vaší strany odsouhlasit, prosíme tedy o sledování depeší a součinnost.

 

D) Výjimka pro realizaci vzdělávacích kurzů v projektech s jednotkovými náklady zaměřených na další profesní vzdělávání

D1) Výjimka pro plány aktivit    

D2) Výjimka umožňující realizaci vzdělávacích akcí také v elektronické formě  

E) Sdělení ŘO k plnění lhůt      

Účinnost výjimek A – D je pro každou oblast stanovena samostatně.

Informace pro příjemce je k dispozici na portálu OPZ, viz https://www.esfcr.cz/pravidla-pro-zadatele-a-prijemce-opz.

S přáním pevného zdraví

Monika Švandová

 

 

Vážení příjemci,

v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu v ČR vyhodnotil Řídicí orgán OPZ možné dopady na provoz mikrojeslí financovaných z OPZ a přichází s řešením, které umožní provozovatelům uhradit vynaložené náklady i při přerušení nebo omezení jejich provozu.

Aktuální stanovisko nalezenete v dokumentech tohoto fóra.

S přáním klidných dní 

Monika Švandová

Oddělení projektů sociálních inovací a mezinárodní spolupráce

odbor realizace programů ESF- odd. projektů sociálních inovací a mezinárodní spolupráce

Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1, 128 01 Praha 2

Pracoviště: Kartouzská 4, 150 00 Praha 5

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vážení příjemci,

do dokumentů tohoto fora byl vložen dokument popisující aktuální situaci u mikrojeslí (dále MJ), ve věci epidemie COVID-19 způsobené koronavirem SARS-CoV-2

S přáním hezkého dne

 

Monika Švandová

odbor realizace programů ESF- odd. projektů sociálních inovací a mezinárodní spolupráce

Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1, 128 01 Praha 2

Pracoviště: Kartouzská 4, 150 00 Praha 5

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vážení žadatelé výzvy č.69 a 70,

včera jsme pod výzvu č. 69 a 70 umístili aktualizaci níže uvedených dokumentů:

  • Návod na vyplnění docházky MJ
  • Pomůcka pro výpočet docházky

Zároveň jsme zveřejnili pod souborem „Vizualizace docházky“ některé příklady 100%, 80% a 0% nároku docházky.

V případě dotazů neváhejte kontaktovat své projektové manažery.

S přáním hezkého dne

Monika Švandová, projektový manažer

odbor realizace programů ESF- odd. projektů sociálních inovací a mezinárodní spolupráce

Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1, 128 01 Praha 2

Pracoviště: Kartouzská 4, 150 00 Praha 5

tel.: +420 950 195 716

 

 

 

Vážení žadatelé do výzvy č.69,

ráda bych Vás informovala, že do výzvy č.69 (s celkovou alokací 200 000 000 Kč) byly k dnešnímu dni (8.2.2019)předloženy žádosti ve výši 280 000 000 Kč.

S přáním hezkého dne a víkendu

Monika Švandová

MPSV

 

 

Vyhledávání v klubu

Autor:
Řešitel:
Číslo otázky:
Číslo projektu / hash:
Full Text:
Řadit odpovědi: Nejnovější nahoře Nejstarší nahoře
Řadit komentáře: Nejnovější nahoře Nejstarší nahoře

Zpět

Otázka: 2019/1671 Licenční smlouva

null QF Stav: Vyřešená null QF Zodpovědný: Monika Švandová
null QF: Odpovězeno: 22.8.2019 15:17, Monika Švandová null QF: Aktualizováno: 22.8.2019 15:17, Monika Švandová Reg. č./hash: CZ.03.1.51/0.0/0.0/16_069/0010993

Dobrý den,

splňuje osoba, která pracuje na základě licenční smlouvy podmínky vazby natrh práce (kategorie jiný vztah - viz potvrzení)?

Maminka může doložit pracovní výkazy, které dokazují, že činnost vykonává, ale pouze na základě licenční smlouvy.

Děkuji za rychlou odpověď.

M. Chládková

 

Registrační číslo/hash projektu: CZ.03.1.51/0.0/0.0/16_069/0010993

Komentáře k otázce

1 Odpověď

Dobrý den,

licenční smlouvu lze považovat za doklad prokazující existenci jiného obdobného vztahu rodiče obdobně jako smlouva o provedení uměleckého výkonu apod. Osoba vykonávající pracovní činnost na základě licenční smlouvy tedy splňuje podmínky vazby na trh práce.

S přáním hezkého dne

Monika Švandová

Správná odpověď

Komentáře k odpovědi

Vážení příjemci,

 

rádi bychom Vás upozornili, že v souvislosti se změnou zákona o registru smluv od 1. 7. 2017 vstupují v účinnost sankční mechanizmy – tj. smlouva nezveřejněná v registru není účinná a pokud není zveřejněna do tří měsíců po uzavření, je neplatná i kdyby byla zveřejněna dodatečně. Prosíme Vás proto, abyste tomu věnovali pozornost i v rámci vaši projektů, pokud jste jednou z těchto typů organizací:

 

Česká republika - orgány státní správy;

územní samosprávné celky, včetně městských částí nebo městských obvodů územně členěných statutárních měst nebo městských částí hlavního města Prahy;

státní příspěvkové organizace;

státní fondy;

veřejné výzkumné instituce nebo veřejné vysoké školy;

dobrovolné svazky obcí;

regionální rady regionu soudržnosti;

příspěvkové organizace územních samosprávných celků;

ústavy založené státem nebo územními samosprávnými celky;

obecně prospěšné společnosti založená  státem nebo územními samosprávnými celky;

státní podniky nebo národní podniky;

zdravotní pojišťovny;

Český rozhlas;

Česká televize;

právnické osoby, v níž  má stát nebo územní samosprávný celek sám nebo s jinými územními  samosprávnými celky většinovou majetkovou účast, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby.

 

Co publikovat v registru smluv?

 

Soukromoprávní smlouvy, smlouvy o poskytnutí dotace nebo návratné finanční výpomoci a metadata minimálně v rozsahu:

identifikace smluvních stran;
vymezení předmětu smlouvy;
cena, a pokud ji smlouva neobsahuje, hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit;
datum uzavření smlouvy.

Smlouvy musí být v otevřeném formátu, tzn. ve formátu, který mohou zobrazit volně a zdarma dostupné aplikace.

Zároveň musí být ve formátu, který je strojově čitelný, tzn. textové údaje je možné ze smlouvy získat pomocí programové aplikace a lze je dále zpracovávat. Například formát PDF s textovou vrstvou je strojově čitelný, PDF vzniklé jako scan smlouvy však tuto podmínku nesplňuje.

Pokud smlouva obsahuje informace, které není možné poskytnout ani podle zákona o svobodném přístupu k informacím, např. obchodní tajemství nebo osobní údaje chráněné zákonem o ochraně osobních údajů, lze je před odesláním ke zveřejnění znečitelnit.

 

Odkaz na registr smluv je zde:

https://smlouvy.gov.cz/

 

Dokumenty

Název souboru
Velikost
Stav
Počet stahování
Poslední změna