Pilotní ověření péče o nejmenší děti v mikrojeslích v ČR (výzvy 03_16_126, 03_16_127, 03_16_069, 03_16_070)
KLUB
Vážení příjemci,
rádi bychom Vás upozornili, že došlo k aktualizaci verze pravidel pro žadatele a příjemce, kde je uvedená výjimka pro výpočet obsazenosti v mikrojeslích podpořených z OPZ s účinností od 18. 9. 2020 do 30. 6. 2021.
Celé znění výjimky je uvedeno v příloze č. 1 Specifické části pravidel pro projekty financované s využitím 40% paušální sazby zde.
Shrnutí výjimky:
V období od 18. 9. 2020 do 30. 6. 2021 lze v souvislosti s mimořádnými opatřeními související s epidemiologickou situací v ČR způsobenou onemocněním COVID-19, uplatnit nárok na 100% docházku, a to v následujících případech:
1) V případě, že provozovatel mikrojeslí omezí provoz z důvodu nařízené karantény kvůli možnému onemocnění COVID-19 u pečujících osob, anebo docházka do mikrojeslí bude nízká z důvodu nařízené karantény u dětí kvůli možnému onemocnění COVID-19 se může provozovatel rozhodnout, zda uplatní 100% nárok za ty pracovní dny, ve kterých fungovaly mikrojesle pouze v omezeném režimu, případně byla nízká docházka. Maximálně je však z těchto důvodů možné uplatnit nárok za pracovní dny v období 31 po sobě jdoucích kalendářních dnů.
Doložení v ZOR:
Výstupem z elektronického docházkového systému, ve kterém je zaznamenávaná docházka pečujících osob a dětí, a dále rozhodnutím krajské hygienické stanice či ošetřujícího lékaře o nařízení karanténních opatření a potvrzením ošetřujícího lékaře o ukončení nařízených karanténních opatření nebo potvrzením ošetřujícího lékaře o délce trvání nařízených karanténních opatření nebo čestným prohlášením rodiče o délce trvání nařízených karanténních opatření dítěte.
2) V případě, že docházka do mikrojeslí bude nízká z důvodu nepřítomnosti dětí s příznaky s podobnou symptomatologií jako v případě onemocnění COVID-19 a mikrojesle nebudou uzavřeny, pak se provozovatel může rozhodnout, zda uplatní 100% nárok za ty pracovní dny, ve kterých byla nízká docházka. Maximálně je však z těchto důvodů možné uplatnit 100% nárok za pracovní dny v období 31 po sobě jdoucích kalendářních dnů.
Doložení v ZOR:
Výstupem z elektronického docházkového systému, ve kterém je zaznamenávaná docházka dětí, a dále rozhodnutím ošetřujícího lékaře o potřebě ošetřování (péče) a jejím ukončení nebo potvrzením ošetřujícího lékaře o délce trvání příznaků onemocnění dítěte nebo čestným prohlášením rodiče o délce trvání příznaků s podobnou symptomatologií jako v případě onemocnění COVID-19.
3) Může dojít k omezení provozu, docházka do mikrojeslí bude nízká nebo k uzavření mikrojeslí v návaznosti na celostátní, krajské či místní zavedení mimořádných opatření, která budou mít obdobný dopad jako např. od 11. 3. 2020 platný zákaz osobní přítomnosti na základním vzdělávání ve školách a školských zařízeních podle zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. V takovém případě lze uplatnit 100% nárok za ty pracovní dny, ve kterých nebudou mikrojesle v provozu nebo provoz mikrojeslí bude omezen v návaznosti na přijatá opatření související s epidemiologickou situací v ČR i po dobu delší jak 31 po sobě jdoucích kalendářních dnů.
Doložení v ZOR:
Rozhodnutí provozovatele o přerušení či omezení provozu s odvoláním na konkrétní celostátní, krajská či místní mimořádná opatření (v písemné podobě s uvedením začátku a konce uzavření či omezení provozu). Nízká docházka bude doložena výstupem z elektronického docházkového systému, ve kterém je zaznamenávaná docházka dětí.
Pro situace vymezené v bodech 1 – 3 platí, že z doložených dokladů musí zřetelně vyplývat začátek i konec období, ke kterému se vztahují.
Dále platí, že příjemce v textu zprávy o realizaci projektu v části Identifikace problému uvede konkrétní dny, za které uplatňuje 100% nárok na způsobilé osobní náklady z výše uvedených příčin (body 1 – 3) včetně příslušného odůvodnění (např. nařízená karanténní opatření dětí).
S přáním pevného zdraví
Monika Švandová
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vážení příjemci,
ŘO OPZ upozorňuje na zveřejnění informace pro příjemce, která obsahuje výjimky upravující pravidla realizace aktivit a způsobilosti výdajů v návaznosti na vyhlášení nouzového stavu v ČR a přijetí mimořádných opatření za účelem ochrany veřejného zdraví a prevence nebezpečí vzniku a rozšíření onemocnění COVID-19 a sdělení ŘO k plnění lhůt.
Informace pokrývá tyto oblasti:
A) Výjimka pro tzv. bagatelnost podpory a rozšíření možnosti realizace aktivit také v elektronické a telefonické formě
B) Výjimka stanovující způsobilost výdajů z důvodu zásahu vyšší moci
C) Výjimka pro výpočet obsazenosti v dětských skupinách a mikrojeslích
Protože jsou podmínky výpočtu obsazenosti pro provozovatele mikrojeslí součástí rozhodnutí o poskytnutí dotace, je pro využití výjimky nezbytné úpravu pravidel pro výpočet obsazenosti provést formou změnového rozhodnutí o poskytnutí dotace. Vydání změnového rozhodnutí o poskytnutí dotace musí být na základě žádosti o změnu. Daná žádost změnu bude v příštím týdnu vytvořena v MS 2014+ ze strany ŘO na všech projektech výzvy č.69 a 70. Po té příjemce v případě zájmu využití výjimky předpřipravenou žádost podá nebo v opačném případě ji zamítne.
Prosíme tedy o vyčkání do doby, než žádost o změnu bude z naší strany vytvořena.
Po schválení žádosti o změnu bude vystaveno změnové rozhodnutí o poskytnutí dotace, které bude třeba před podpisem na straně ŘO z Vaší strany odsouhlasit, prosíme tedy o sledování depeší a součinnost.
D) Výjimka pro realizaci vzdělávacích kurzů v projektech s jednotkovými náklady zaměřených na další profesní vzdělávání
D1) Výjimka pro plány aktivit
D2) Výjimka umožňující realizaci vzdělávacích akcí také v elektronické formě
E) Sdělení ŘO k plnění lhůt
Účinnost výjimek A – D je pro každou oblast stanovena samostatně.
Informace pro příjemce je k dispozici na portálu OPZ, viz https://www.esfcr.cz/pravidla-pro-zadatele-a-prijemce-opz.
S přáním pevného zdraví
Monika Švandová
Vážení příjemci,
v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu v ČR vyhodnotil Řídicí orgán OPZ možné dopady na provoz mikrojeslí financovaných z OPZ a přichází s řešením, které umožní provozovatelům uhradit vynaložené náklady i při přerušení nebo omezení jejich provozu.
Aktuální stanovisko nalezenete v dokumentech tohoto fóra.
S přáním klidných dní
Monika Švandová
Oddělení projektů sociálních inovací a mezinárodní spolupráce
odbor realizace programů ESF- odd. projektů sociálních inovací a mezinárodní spolupráce
Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1, 128 01 Praha 2
Pracoviště: Kartouzská 4, 150 00 Praha 5
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vážení příjemci,
do dokumentů tohoto fora byl vložen dokument popisující aktuální situaci u mikrojeslí (dále MJ), ve věci epidemie COVID-19 způsobené koronavirem SARS-CoV-2
S přáním hezkého dne
Monika Švandová
odbor realizace programů ESF- odd. projektů sociálních inovací a mezinárodní spolupráce
Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1, 128 01 Praha 2
Pracoviště: Kartouzská 4, 150 00 Praha 5
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vážení žadatelé výzvy č.69 a 70,
včera jsme pod výzvu č. 69 a 70 umístili aktualizaci níže uvedených dokumentů:
- Návod na vyplnění docházky MJ
- Pomůcka pro výpočet docházky
Zároveň jsme zveřejnili pod souborem „Vizualizace docházky“ některé příklady 100%, 80% a 0% nároku docházky.
V případě dotazů neváhejte kontaktovat své projektové manažery.
S přáním hezkého dne
Monika Švandová, projektový manažer
odbor realizace programů ESF- odd. projektů sociálních inovací a mezinárodní spolupráce
Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1, 128 01 Praha 2
Pracoviště: Kartouzská 4, 150 00 Praha 5
tel.: +420 950 195 716
Vážení žadatelé do výzvy č.69,
ráda bych Vás informovala, že do výzvy č.69 (s celkovou alokací 200 000 000 Kč) byly k dnešnímu dni (8.2.2019)předloženy žádosti ve výši 280 000 000 Kč.
S přáním hezkého dne a víkendu
Monika Švandová
MPSV
Vyhledávání v klubu
Otázka: Vazba na trh práce- Slovensko
Dobrý den,
oba dotazy souvisí s vazbou na trhu práce.
1.
Cituji situaci, kterou řeším:
"Zde v ČR funguje jako OSVČ (hudebník), ale současně je zaměstnaný na pracovní smlouvu na Slovensku. Po letošním daňovém přiznání přešel pod OSSZ na Slovensko, tady už ho v evidenci nemají. Bude stačit potvrzení od zaměstnavatele ze Slovenska?
2.
Osoba na rodičovské dovolené, má pozastavenou živnost a je jednatelkou ve své vlastní firmě, kde nemá uzavřený pracovně-právní vztah. Co navrhujete k doložení vazby?
Děkuji předem za odpověď.
VZ
Komentáře k otázce
1 Odpověď
Dobrý den,
1.) Nebude. Jelikož v RoD je výslovně uvedeno, že bude u OSVČ dokládáno potvrzení ČSSZ o úhradě odvodů na sociální pojištění. Pokud rodič nedoloží potvrzení české správy, tak jej nelze uznat jako oprávněnou CS. (Ani potvrzení slovenského zaměstnavatele nestačí, protože činnost vykonávaná na pracovní smlouvu je vykonávaná na Slovensku, což také není v souladu s RoD, protože činnost musí být vykonávána na území ČR.)
2.) Dokladování vazby je podrobně popsáno v RoD, bohužel zde není varianta, kdy je rodič jednatelem/jednatelkou. V případě mikrojeslí tudíž nelze činnost jednatele akceptovat.
S pozdravem, B.Černá
Komentáře k odpovědi
Vážení příjemci,
rádi bychom Vás upozornili, že v souvislosti se změnou zákona o registru smluv od 1. 7. 2017 vstupují v účinnost sankční mechanizmy – tj. smlouva nezveřejněná v registru není účinná a pokud není zveřejněna do tří měsíců po uzavření, je neplatná i kdyby byla zveřejněna dodatečně. Prosíme Vás proto, abyste tomu věnovali pozornost i v rámci vaši projektů, pokud jste jednou z těchto typů organizací:
Česká republika - orgány státní správy;
územní samosprávné celky, včetně městských částí nebo městských obvodů územně členěných statutárních měst nebo městských částí hlavního města Prahy;
státní příspěvkové organizace;
státní fondy;
veřejné výzkumné instituce nebo veřejné vysoké školy;
dobrovolné svazky obcí;
regionální rady regionu soudržnosti;
příspěvkové organizace územních samosprávných celků;
ústavy založené státem nebo územními samosprávnými celky;
obecně prospěšné společnosti založená státem nebo územními samosprávnými celky;
státní podniky nebo národní podniky;
zdravotní pojišťovny;
Český rozhlas;
Česká televize;
právnické osoby, v níž má stát nebo územní samosprávný celek sám nebo s jinými územními samosprávnými celky většinovou majetkovou účast, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby.
Co publikovat v registru smluv?
Soukromoprávní smlouvy, smlouvy o poskytnutí dotace nebo návratné finanční výpomoci a metadata minimálně v rozsahu:
identifikace smluvních stran;
vymezení předmětu smlouvy;
cena, a pokud ji smlouva neobsahuje, hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit;
datum uzavření smlouvy.
Smlouvy musí být v otevřeném formátu, tzn. ve formátu, který mohou zobrazit volně a zdarma dostupné aplikace.
Zároveň musí být ve formátu, který je strojově čitelný, tzn. textové údaje je možné ze smlouvy získat pomocí programové aplikace a lze je dále zpracovávat. Například formát PDF s textovou vrstvou je strojově čitelný, PDF vzniklé jako scan smlouvy však tuto podmínku nesplňuje.
Pokud smlouva obsahuje informace, které není možné poskytnout ani podle zákona o svobodném přístupu k informacím, např. obchodní tajemství nebo osobní údaje chráněné zákonem o ochraně osobních údajů, lze je před odesláním ke zveřejnění znečitelnit.
Odkaz na registr smluv je zde:
https://smlouvy.gov.cz/
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda obecně existují rozdíly mezi dokladováním vazby na trh práce u rodičů v mikrojeslích, dětských skupinách a dětských klubech. Mezi odpověďmi na diskuzním fóru jsou uváděny zcela odlišné odpovědi, na otázky, kterou vazu na trh práce lze ještě akceptovat. Došlo tedy ke změně nebo ke zpřísnění podmínek? Čím se tedy u jednotlivých výzev řídit?
1) K bodu 1 Vás kolega u výzvy 013 uvádí, že pokud, rodiče pracují v zahraničí, je to v pořádku, viz odkaz: goo.gl/59DG72
2) u bodu 2 jsem opět nalezla rozpoluplnou odpověď u výzvy 035, kdy je uvedeno, že je fukce jednatele uznatelná: "jednatel společnosti svou funci vykonává buď na základě jmenování, které by mělo být uloženo ve sbírce listin na justice.cz, nebo na základě smlouvy o výkonu funkce. V obou případech má možnost doložit dokument, který prokáže vazbu na trh práce a spadne tedy do CS." viz odkaz: goo.gl/JqMpLo
Děkuji za odpověď a objasnění