03_15_015 Podpora sociálního podnikání
KLUB
Vyhledávání v klubu
Otázka: Rozpočet projektu
Dobrý den,
s.r.o. transformující se v sociální podnik chce zřídit úplně novou provozovnu s novým předmětem podnikání a vytvořit minim. nových 5 pracovních míst pro dlouhodobě nezaměstnané. Prosím o posouzení plánovaných nákladů:
1) Je možné do přímých nákladů zahrnout nájem nové provozovny a energie provozu po dobu realizace projektu?
2) Pro provoz je plánován nákup cca 6 strojů v předpokládáné hodnotě do 40 000 Kč za ks, lze je zařadit do položky Nákup zařízení a vybavení?
3) Pro provoz bude potřeba také 2 stroje v hodnotě nad 40 000 Kč, je možné je pořídit formou operativího leasingu a splátky v době realizace projektu uplatnit v rozpočtu?
4) Pro provoz je plánováno celkem 6 pracovních míst, z toho 5 pro osoby z CS a 1 pracovní místo vedoucího provozu mimo CS. Zařadíse vše do kapitoly 1 nebo mzdy pro CS budou formou mzdových příspěvků?
5) Je možné pro svoz a rozvoz zakázek pořídit auto? Pokud ano, musí být do 40 000 Kč? Nebo je možné použít leasing?
Děkuji za odpověď.
1 Odpověď
1) Je možné do přímých nákladů zahrnout nájem nové provozovny a energie provozu po dobu realizace projektu?
Do přímých nákladů můžete zahrnout pouze pronájem prostor, které jsou určeny pro cílovou skupinu, v případě, že bude tedy prostor využíván částečně i jinými zaměstnanci projektu (mimo CS), je třeba udělat podrobnou kalkulaci rozdělení nájemného na přímé a nepřímé náklady, příp. ještě na náklady, které s realizací projektu nesouvisí. Doporučuji si ke kalkulaci udělat metodiku výpočtu (komentář se zdůvodněním).
Energie, vodné, stočné v prostorech kanceláře projektu a dalších pronajímaných nemovitostech využívaných k realizaci projektu patří mezi nepřímé náklady.
2) Pro provoz je plánován nákup cca 6 strojů v předpokládané hodnotě do 40 000 Kč za ks, lze je zařadit do položky Nákup zařízení a vybavení?
Stroje určené pro práci cílové skupiny patří do položky Nákup zařízení a vybavení.
Pokud jsou pořízené položky využívány i k jiným účelům, které přímo nesouvisí s cíli projektu, způsobilá je pouze poměrná část těchto výdajů (opět by v takovém případě bylo třeba vytvořit kalkulaci s komentářem).
3) Pro provoz bude potřeba také 2 stroje v hodnotě nad 40 000 Kč, je možné je pořídit formou operativího leasingu a splátky v době realizace projektu uplatnit v rozpočtu?
Stroje je možné pořídit buď nákupem zařízení a vybavení (kapitola 6.4.3 Specifických pravidel) nebo formou nájmu či leasingu (podmínky jsou vyjmenovány v kapitole 6.4.4 Specifických pravidel).
Obecně platí, že výdaje musí být nutné k dosažení cíle projektu, efektivní, přiměřené a hospodárné a dále platí omezení, že podíl investičních výdajů v rámci celkových způsobilých výdajů nesmí být vyšší než 50 % (z toho max. 20% v rámci křížového financování).
4) Pro provoz je plánováno celkem 6 pracovních míst, z toho 5 pro osoby z CS a 1 pracovní místo vedoucího provozu mimo CS. Zařadíse vše do kapitoly 1 nebo mzdy pro CS budou formou mzdových příspěvků?
Vedoucí provozu patří v rozpočtu do Osobních nákladů (1.1.1.) a mzdy zaměstnanců z cílové skupiny patří do Mzdových příspěvků v Přímé podpoře cílové skupiny (1.1.6.1.).
5) Je možné pro svoz a rozvoz zak ázek pořídit auto? Pokud ano, musí být do 40 000 Kč? Nebo je možné použít leasing?
Auto lze pořídit jako zařízení a vybavení, platí výše uvedené podmínky jako u nákupu strojů.
Vzhledem k plánované k transformaci s.r.o. si Vás dovoluji upozornit, že principy integračního sociálního podniku jsou v případě poskytnuté dotace závazné pro celý podnik (příjemce dotace), nejen pro část (např. provozovnu) podpořenou v rámci projektu.
S pozdravem
Markéta Kousková
Komentáře k otázce