Prosím o informace či odkaz na dokument, kde se přesně dozvím co spadá do PN. Například marketing projektu má patřit do PN, ale pročítáním diskuse jsem usoudila, že tvorba a vedení www stránek a úhrada domény (což je také forma reklamy), do PN nepatří... Obávám se, že takových kliček a vyjímek je více. Stejné obavy mám u definic pracovních pozic- a nenašla dokument kde by byly přesně definovány. Děkuji Vašíčková
Dobrý den,
„jmenný seznam“ přímých nákladů neexistuje, při určování způsobilosti je třeba se řídit kapitolou 6 Specifické části pravidel pro žadatele a příjemce - Způsobilé a nezpůsobilé výdaje, kde jsou mimo jiné popsané podmínky způsobilosti, jednotlivé kapitoly rozpočtu (tj. přímých nákladů) a kde jsou vymezeny nepřímé náklady. Při určování, zda se jedná o přímý nebo nepřímý náklad je třeba nejdříve zhodnotit, zda se vůbec jedná o výdaj nezbytný pro realizaci projektu a dále pokud nespadá do nepřímých nákladů je třeba ho zařadit do správné kapitoly rozpočtu.
Činnosti informování a komunikace projektu, tzn. propagační aktivity projektu, patří mezi nepřímé náklady, bude se jednat především o povinné aktivity, uvedené v Obecných pravidlech pro žadatele a příjemce (kapitola 19.1). V případě této výzvy je ale marketing podniku přímo podporovaná aktivita, proto můžete činnosti související s propagací nově vzniklé podnikatelské aktivity v rámci projektu zařadit do přímých nákladů.
Pro správné rozdělení přímých a nepřímých nákladů je tedy třeba dobře rozlišit propagační aktivity projektu a podniku.
Webové stránky jsou přímo pravidly vymezeny jako nepřímý náklad (viz pozn. 98 Specifické části pravidel pro žadatele a příjemce), proto je nelze zahrnout do přímých nákladů i přesto, že přímo souvisí s podporovanou aktivitou projektu v této výzvě.
S pozdravem
M. Kousková
Komentáře k otázce