03_15_015 Podpora sociálního podnikání
KLUB
Vyhledávání v klubu
Otázka: Automobil pro CS
Dobrý den,
ráda bych si upřesnila informace k možnosti pořízení automobilu (pick-up) pro výkon zaměstání cílové skupiny:
1) Lze zařadit automobil do přímých nákladů projektu a do jaké položky rozpočtu?
2) Lze do přímých nákladů zařadit související nákladů s pořízením automobilu (povinné a havarijní pojištění, přihlášení vozidla, technická)?
3) Lze do přímých nákladů zařadit náklady na pohonné hmoty automobilu, využívaného cílovou skupinou pro výkon zaměstnanání?
4) Může být automobil využíván cílovou skupinou:
a) jako služební auto pro cílovou skupinu (úklidové služby a služby pro domácnost) k přepravě zaměstnanců cílové skupiny a úklidových potřeb
b) jako služební auto, kdy cílová skupina bude suplovat pečovatelskou službu a a bude vozit klienty na nákupy, k doktorovi aj.?
c) jako služební auto pro zajištění nákupu služeb uznatelných v rámci přímých nákladů (marketingové aktivity, nákup strojů a zařízení, materiálu aj.), pokud auto bude užívat cílová skupina, která bude mít tyto aktivity na starosti?
d) dopravu cílové skupiny na vzdělávání, které se bude týkat dané cílové skupiny
Využití automobilu pro cílovou skupinu se bude vykazovat knihou jízd, pokud však např. z 15% využije automobil i realizační tým pro potřeby projektu, který je hrazen z nepřímých nákladů projektu, má se dát do nákladů na nákup automobilu pouze 85% hodnoty daného automobilu?
Pokud ano, budou se veškeré související náklady na pořízení a provoz automobilu vykazovat stejným klíčem? (85% přímé, 15% nepřímé náklady),
Moc děkujeme za odpovědní - pořízení automobilu nám výrazně usnadnilo výkon předmětu činnosti soc. podniku,
M.Rezková
1 Odpověď
Dobrý den,
1) Automobil lze zařadit mezi způsobilé náklady pouze v případě, že je nezbytný pro realizaci projektu a bude využíván zaměstnanci z cílové skupiny jako pracovní prostředek. Nákup vozu bude v položce 1.1.3.1.2. Pořízení odpisovaného hmotného majetku.
2) Tyto náklady jsou způsobilé, a patří do přímých nákladů, pokud je vůz nezbytný pro realizaci projektu a bude využíván jako pracovní prostředek zaměstnanci z cílové skupiny.
3) Tento typ nákladu může být způsobilý, je však nutno při realizaci projektu přesně vykázat/prokázat, že PHM byly vynaloženy jednoznačně pro potřeby zaměstnance z CS, což může být v praxi problematické. Sami si zvažte, zda prokázání nákladů je pro Vás nosné. V projektové dokumentaci je rovněž nezbytné provést detailní propočet položky tak, aby hodnotitelé mohli jednoznačně vyhodnotit výši nákladu.
4) Může být automobil využíván cílovou skupinou:
a) Ano za předpokladu, že CS bude vykonávat funkci řidiče (celý úvazek, nebo kumulovaný úvazek).
b) Ano, za předpokladu že to bude služba za úhradu a bude to ekonomickou činností společnosti a CS bude vykonávat funkci řidiče.
c) Domnívám se, že nikoliv, neb se nejedná o činnost, která by sociálnímu podniku přinesla zisk, tudíž to přímo nesouvisí s prací osoby z CS a zároveň nebude naplněn ani bod a).
d) Domnívám se, že nikoliv, neb se nebude jednat o výkon práce CS.
Využití automobilu pro cílovou skupinu se bude vykazovat knihou jízd, pokud však např. z 15% využije automobil i realizační tým pro potřeby projektu, který je hrazen z nepřímých nákladů projektu, má se dát do nákladů na nákup automobilu pouze 85% hodnoty daného automobilu?
Odpověď:Pokud z 15% využije automobil i realizační tým, 85% ceny vozu půjde z přímých a 15% z nepřímých nákladů.
Pokud ano, budou se veškeré související náklady na pořízení a provoz automobilu vykazovat stejným klíčem? (85% přímé, 15% nepřímé náklady).
Odpověď:Ano, přímé náklady se budou muset dělit na přímé (CS) a nepřímé (realizační tým), náklady, které automaticky padnou do nepřímých nákladů tam i zůstanou.
S pozdravem
M. Bráchová
Komentáře k otázce