Dobrý den,
v souvislosti s tvorbou finančního plánu pro sociální podnik bych se ráda zeptala, jak uvést fixní náklady do finančního plánu po dobu trvání podpory z OPZ - na jedné konzultaci nám bylo doporučeno, aby náklady byly reálně vyčíslena a uvedeny, i když jsou hrazeny z podpory OPZ, na druhé nám bylo doporučeno uvádět místo toho v řádku fixních nákladů 0, právě proto, že jsou tyto náklady hrazeny z projektu.
Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
Finanční plán (FP) sociálního podniku je třeba odlišit od rozpočtu projektu. Ve FP uvádíte všechny náklady (fixní i variabilní) spojené s chodem podniku, a to bez ohledu na to, zda jsou hrazené z projektu či nikoliv. Na stranu výnosů potom v plánu nákladů a výnosů podniku uvedete poskytnutou dotaci. Tedy z plánu bude zřejmé, jaké náklady podniku vznikají a jakými výnosy budou pokryty (dotací + tržbami ze samotné podnikatelské činnosti + event. finančními prostředky z nějakého dalšího zdroje).
Martina Mandová
Žádné otázky |
Komentáře k otázce