Dobrý den,
poprvé zpracovávám žádost o platbu z OPZ, prošla jsem si aktuální pokyny pro vyplnění žádosti o platbu, ale není mi jasné:
1/ zda mám všechny účetní/ daňové doklady na záložce SD 1 zadávat jednotlivě, tedy co položka, to záznam (např. dataprojektor, notebook, tiskárna, kancelářská židle, ..), přičemž cena některých položek nepřesahuje 10 000 Kč (např. vzdělávací pomůckyjsou v řádu stovek Kč).
2/ jaké doklady k položce výdajů přiložit – pouze daňový doklad / fakturu? Nebo i doklad o úhradě, doklad o zaúčtování, doklad o zavedení do majetku organizace, ….?
3/ zadávám někam nepřímé výdaje? Nebo ty se vypočtou někde sami automaticky ze zadaných přímých výdajů?
4/ etapa končí 31.5.2018, prokazují se výdaje uhrazené v daném období, tedy mzdy za květen, které jsou ale uhrazeny v červnu mi spadnou až do další etapy. Jak je to ale v případě poslední etapy projektu? Poslední etapa končí 31.12.2020, ale mzdy za prosinec 2020 budou uhrazeny až v lednu 2021. Předložení závěrečné žádosti o platbu se předpokládá do 28.2.2021. Budou se moci mzdy za prosinec 2020 zahrnout to způsobilých výdajů?
Velmi Vám děkuji za informace. Pokud existuje nějaký podrobný a jasný návod, jak žádost o platbu zpracovat, budu ráda, když mi na něj zašlete odkaz. Děkuji.
Dobrý den, stručné odpovědi na Vaše dotazy viz níže:
1) Ano, co položka, to záznam v soupisce nákladů.
2) K výdajům nad 10 tisíc, se dokládá daňový doklad/faktura, doklad o zaúčtování, doklad o úhradě. U mezd členů realizačního týmu: Výpis z bankovního účtu dokládající úhradu mzdy za daný měsíc (prosím, zvýrazněte ve výpisu platby a připište k nim jména členů RT) vč. úhrady soc. a zdrav. pojištění (nemusí být jmenovitě za zaměstnance). Skeny dokumentů k výdajům nad 10 tis doporučujeme nahrát do jednoho souboru a přiložit jej do příloh ŽoP. Stejně tak i skeny dokumentů ke mzdám zaměstnancům je dobré naskenovat do společného dokumentu, a nikoliv ke každému řádku soupisky zvlášť. K záměstnancům se také přikládají výkazy práce, vztahuje-li se na ně tato povinost (na jednu prac. smlouvu pracují v PN i NN, nebo pracují v projektu v PN a zároveň na stejnou prac. smlouvu částí úvazku se podílejí na dalších mimoprojektových aktivitách).
3) Vykazování nepřímých nákladů není součástí ŽoP. Jde o paušální částku, která se vypočítává z nárokovaných přímých nákladů. Částku nepřímých nákladů je třeba zadat do ŽoP v MS (specifické výdaje).
4) Směrodatné k určení časové způsobilosti nákladu je datum úhrady, tzn. mzdy za poslední měsíc monitorovacího období (květen) vyplacené následný měsíc (červen) se nárokují až v další ŽoP.
Jen upozornění - podáváte-li svou první ZOR, nejčastějí chybou je, že v ZOR nejsou vyplněny nulové hodnoty u příjmů projektu. Prosím, negeneruje-li Váš projekt příjmy, uveďte tam 0. Nezapomeňte na horizontální témata (s cíleným zaměřením či pozitivním vlivem v projektu).
Příručku k vyplnění ZOR+ŽOP najdete zde: https://www.esfcr.cz/pokyny-k-vyplneni-zpravy-o-realizaci-zadosti-o-platbu-a-zadosti-o-zmenu-opz
S pozdravem
Michal Merhaut
Žádné otázky |
Dobrý den,
děkuji za rychlou odpověď.
K bodu 3, kdy jste odpověděl "Částku nepřímých nákladů je třeba zadat do ŽoP v MS (specifické výdaje)." Žádnou takovou kolonku v MS nemám, ale nakonec jsem zjistila, že nepřímé výdaje se spočítají automaticky na záložce "Souhrnná soupiska", kde systém automaticky vyčíslí v kolonce " Prokazovaná výše nepřímých / paušálních nákladů" nepřímé výdaje odpovídajícím %. Nikam se tedy reálně nezadávají a jsou vyplněny systémem.
V tomto ohledu jsou Vaše informace zavádějící. Rovněž na semináři, kterého jsem se zúčastnila jsme byli upozornni, ať nepřímé náklady zadáváme a zaokrohlujeme na 2 desetinná místa směrem dolů ....