Aktivní vzdělávání - správná šance pro VUES
Registrační číslo: CZ.1.04/1.1.02/94.00106
Hlavní cíle projektu:posílení konkurenceschopnosti společnosti, sjednocení znalostní úrovně zaměstnanců, prohloubení jejich zájmu o další celoživ. vzděl. a zvýšení adaptability.
Toho chceme dosáhnout skrze tyto dílčí cíle:- prohloubit dovednosti v oblasti projekce a konstrukce- rozvinout odborné prodej. a nákup. dovednosti- prohloubit dovednosti pro efektivity řízení výrob. procesů - udržovat si vysokou úroveň znalostí o legislativě, daních a HR- prohloubit dovednosti pro práci s OS a měřicími přístr.- rozšíření slovní zásoby o odbornou terminologii v AJ a NJ- prohloubit specifické dovednosti pro VUES Brno- prohloubit své znalosti v oblasti RP
Projekt byl postaven na zjištěných potřebách společnosti a zaměstnanců s cílem rozšířit existující vzdělávací systém do komplexní podoby.
naši společnost stěžejní. Obsahem tohoto projektu jsou obecná odborná školení a povolený podíl specific. vzdělávaní (do 20%), které nebylo realizováno v projektu z EDUCY.
Projekt pro nás přináší posílení vzdělávacího systému firmy, který napomáhá výrazně posunout zvláště odborné dovedností našich zaměstnanců.Další zlepšování níže uvedených dovedností je proto klíčovým místem dalšího rozvoje firmy a jejich zaměstnanců. Zvýšení těchto dovedností přináší prospěch také naším zákazníkům; kvalitnější a inovativní výrobky apod.
Projektem se úroveň vzdělávacího systému výrazně zvýší, protože se jedná o systematicky řešený plán rozvoje zasahující všechny úrovně společnosti: management až provozní pracovníky společnosti.
Jestliže chceme dosáhnout vyšší konkurenceschopnosti a adaptability společnosti a jejích zaměstnanců, je nutné prohloubit a rozšířit znalosti a dovednosti zaměstnanců firmy.Proto jsme sestavili vzdělávací plán tohoto projektu na těchto klíčových aktivitách dle pozic: vzdělávání pracovníků projekce a konstrukce, obchodu, nákupu, marketingu, odborně technických pracovníků, vedoucích výroby, ekonomického úseku, HR, technického úseku
nebo typu vzdělávání:jazykové (klíčové), odborné (interní), obecné a odborné specifické.
Při určování jednotlivých typů školení jsme vycházeli z podmínek výzvy, analýzy našeho vzdělávacího systému, potřeb našich zaměstnanců a společnosti (př. 002). Zahrnuté typy vzdělávání jsou v souladu s podmínkami výzvy 94 a s odbornými nebo obecnými kompetencemi pro dané pozice dle Národní soustavy povolání.
Projekt navazuje na již zavedený systém vzdělávání realizovaných vzdělávacích aktivit, který výrazně prohlubuje svou šíří záběru pozic, komplexností a systematičností.
Pro naplnění hlavních cílů (posílení konkurenceschopnosti společnosti a zvýšení adaptability našich zaměstnanců) je nutno zlepšit vzdělávací systém, odstranit jeho slabá místa a rozšířit o další oblasti vzdělávání a větší zapojení všech úrovní firmy.
Na základě dosavadních zkušeností a dalších získaných zkušeností z projektu vylepšíme náš současný vzdělávací systém a dostaneme jej tak na vyšší úroveň.
Hlavní inovativní prvky:- doplnění vzdělávání o specifické kurzy z oblasti měřící techniky (H1) a programování CNC strojů (H2) pro naše podmínky- zapojení interních lektorů, což zvýší přenos a prostupnost know how naší společnosti u klíčových pracovníků ve výrobě- efektivitu vzdělávání budeme sledovat pomocí kombinace metod (analýza zpětné vazby, vyhodnocování změny pracovního výkonu apod.) a cíleně podporovat produktivní formy vzdělávání- většina kurzů jsou postaveny jako firemní, aby lépe odpovídala požadavkům společnosti a potřebám zaměstnanců- u výše uvedených školení si necháme vytvořit vzdělávací programy včetně výukových materiálů- budeme podporovat interaktivní metody, pestrost učebních metod a kombinaci účasti na kurzech se samostudiem z materiálů, plnění úkolů zadaných lektorem apod.- všem zaměstnancům umožníme přístup k učebním materiálům a budeme je motivovat k dalšímu (sebe)vzdělávání
Projektem dojde k rozšíření stávajícího vzdělávacího systému, ale hlavně posílení odborného školení vzhledem k potřebám naší společnosti a jejich zaměstnancům. Počítáme s pravidelným obnovováním a dalším rozšiřováním znalostí v oblasti odborných dovedností, abychom udrželi krok s vývojem na poli vývoje a produkce elektromotorů zvláště pro letecký průmysl.
Management firmy se bude nadále zajímat o další možné způsoby podpory vzdělávání svých zaměstnanců a v případě spokojenosti se vzdělávacími společnostmi, navážeme dlouhodobou partnerskou spolupráci.
Na již absolvovaná školení v rámci projektu budeme realizovat další vzdělávání zaměřené na adaptaci na nové podmínky i na zvyšování kvalifikace našich zaměstnanců.
Očekáváme také, že tento projekt, podobně jako projekt EDUCA přinese zvýšení konkurenceschopnosti firmy díky technologickým a vývojovým inovacím, zefektivnění výroby, zvýšení motivace a loajality pracovníků k firmě, což se projeví úsporou nákladů a lepšími hospodářskými výsledky. Díky tomu budeme moci investovat do vzdělávání více prostředků než doposud. Dále chceme v budoucnu využít zkušeností a znalostí k upevnění interního vzdělávání stávajících i nových pracovníků, přenos best practice a know how v rámci firmy.
Díky ucelenému a systematickému vzdělávacímu programu tohoto projektu a jeho komplexnímu zabezpečení předpokládáme zvýšení motivace zaměstnanců k dalšímu profesnímu rozvoji (firemní vzdělávání a sebevzdělávání).
Kdy, kde, pro koho
- Termín realizace: 1. 4. 2013 - 31. 3. 2015
- Cílová skupina: Zaměstnanci společnosti :; Na začátku tvorby projektu proběhlo vyhodnocení systému vzdělávání (příloha č. 2) a také hodnotící pohovory se zaměstnanci za účelem zjištění aktuálního stavu znalostí a zjištění potřeb dalšího vzdělávání. Po důkladné analýze se ukázala potřeba doplnit vzdělávací systém o prohloubení odborných IT kurzů (projektanti), odborné kurzy pro nákup., prodej. a ekonomický úsek. Dále jazykové vzdělávání, interní kurzy pro výrobu a specifické kurzy pro výrobu.; ; Potřeby pracovníků a jejich vazba na klíčové aktivity:; ; pracovníci projekce a konstrukce (KA 2); Zdokonalení dovedností v ovládání konstrukčních SW napomůže zefektivnit proces konstrukce nových výrobků a větší využití možností těchto programů.; ; pracovníci obchodu, nákupu, marketingu a odborně techničtí pracovníci (KA 3); Odborné prodejní a nákupní dovednosti přispějí k vyšším úsporám v oblasti zásob a snížit tak náklady výrobků VUES, což jistě povede k jejich většímu odbytu na trhu.; ; Vedoucích výroby (KA 4); Tito klíčoví lidé ve výrobě potřebují zdokonalit své dovednosti, aby mohli efektivněji nastavovat procesy řízení výrobních procesů a dobře vést svou pracovní skupinu; ; Pracovníci ekonomického úseku a HR (KA 5); Jejich potřeby ve zdokonalení znalosti a dovednosti v jejich oborů se týkají hlavně legislativy, správy pohledávek, controllingu a efektivního řízení lidských zdrojů; ; pracovníci technického úseku a výroby (KA 6, 8 a 9); Správné používání měřících přístrojů a řídících SW na našich zařízeních je důležitou podmínkou pro zvýšení efektivity výrobních procesů ? zvláště v oblasti úspory času a nákladů, zmetkovost apod. Zahrnutí interního a specifického vzdělávání zvýší přenos a prostupnost know how naší společnosti u klíčových pracovníků ve výrobě; ; pozic napříč firmou (KA 7); Potřeba jazykových dovedností je také klíčová napříč pozicemi, ať už pro samotnou komunikaci se zahraničními zákazníky nebo porozumění cizojazyčným textům.; Projekt se zaměřuje na cílovou skupinu vymezenou ve výzvě č. 94 - zaměstnanci. Do projektu budou taktéž v souladu s výzvou zařazeni zaměstnanci, spadající do věkové skupiny do 25 let a nad 50 let. Do vzdělávacích aktivit projektu budou zapojeno 83 zaměstnanců:; ; - struktura dle pozic; konstruktéři a projektanti: 23; obchodníci: 1; marketing: 2; odborní techničtí pracovníci: 7; nákup: 4; logistika: 1; mistr a vedoucí výroby: 13; controller: 2; účetní: 2; personální referent: 1; programátor: 2; zaměstnanec odboru OIS: 1; metrolog: 1; technolog: 7; TPV: 2; kontrolor jakosti a kvality: 5; obráběči: 9; ; - struktura dle věku a pohlaví; Do 25 let: 1 - žen: 0 ; 25 - 50 let: 69 - žen: 7; nad 50 let:13 - žen: 4; ; Potřeby jednotlivých pracovních pozic cílové skupiny zaměstnanci vyplývají z rostoucích nároků dnešní ekonomiky, která dává důraz na adaptabilitu pracovníků. Dále pak konkurenční boj na strojírenském poli, který vyžaduje neustálé inovace a změny, což pro zaměstnance znamená neustálé celoživotního vzdělávání. ; ; Všichni vybraní účastníci kurzů jsou silně motivování absolvovat celý program, což potvrzují hodnotící pohovory, který jsme s nimi uskutečnili. Uvědomují si hodnotu vzdělávání a přínos pro své uplatnění na trhu práce - svou adaptabilitu. ; ; Cílová skupina je do vzdělávacích klíčových aktivit zapojena svou účastí na kurzech. Dále se bude podílet na průběžném poskytování zpětné vazby, závěrečném zhodnocení projektu a své náměty pro další směřování v oblasti vzdělávání.; ; Aby byli zaměstnanci motivováni pro účast na vzdělávání v projektu a jeho dokončení sestavili jsme řadu motivujících benefitů a nástrojů:; - možnost růstu finančního ohodnocení na základě rozšířených dovedností; - možnost rozšířit si své znalosti a kvalifikaci; - možnost utvářet budoucí vzdělávací systém společnosti; - certifikáty z kurzů (nefinanční benefit)
Příjemce
- VUES Brno s.r.o.
- IČ: 27394743
-
Sídlo:
- Ulice: Mostecká
- Číslo popisné: 992/26
- Městská část: Husovice
- Město: Brno
- Kraj: Jihomoravský kraj
- PSČ: 61400
- http://www.vues.cz
Financování (v Kč)
Operační program Zaměstnanost
- Prioritní osa 1 - Adaptabilita
- Investiční priorita: 1.1 - Zvýšení adaptability zaměstnanců a konkurenceschopnosti podniků
- Výzva: Výzva č. 94 pro předkládání GP 1.1 - Podnikové vzdělávání