Profi úřad - modernizací řízení lidských zdrojů k vyšší efektivitě a zkvalitnění služeb poskytovaných MČ Praha 10
Registrační číslo: CZ.1.04/4.1.01/89.00120
Projekt si kladl za cíl zmodernizovat, zefektivnit a zkvalitnit systém řízení lidských zdrojů na ÚMČ Praha 10, čehož chceme dosáhnout optimalizací personálních procesů, implementací moderních nástrojů personálního řízení a odbornou přípravou a rozvojem personalistů a vedoucích úředníků ve stěžejních oblastech HRM.
Tento projekt má komplexní charakter a implicitně povede k dalšímu zefektivnění a zkvalitnění systému HRM. Výstupem projektu bude systém založený na 4 principech, kterými jsou:
1. Jasně a správně definované personální procesy a efektivní práce s nimi
2. Aplikace moderních metod řízení lidských zdrojů do praxe
3. Dlouhodobý benchmarking (časový a prostorový) v oblasti lidských zdrojů
4. Profesionálně vystupující a jednající kompetentní osoby
Ve výsledku dojde k růstu výkonnosti, profesionality a spokojenosti zaměstnanců a zvyšování efektivity a kvality řízení úřadu prostřednictvím optimálního využití lidského a technického potenciálu a služeb poskytovaných ÚMČ, a to především v souladu s podporovanou aktivitou F a H a s možnými dopady na aktivity A - C, E a G.
Potřeba projektu vyplynula z komplexní analýzy provozní efektivity, jejíž součástí byl návrh na provedení změn v oblasti HR, a analýzy procesu vzdělávání pracovníků ÚMČ a pravidelně prováděných průzkumů spokojenosti zaměstnanců.
Hlavními recipienty projektu jsou personalisté jako HR specialisté, jejichž úkolem bude výstupy projektu realizovat, spravovat a inovovat a kteří jsou k tomuto úkolu vybaveni potřebnými znalostmi, schopnostmi a dovednostmi a zároveň poskytují odborné poradenství manažerům úřadu (vedoucím úředníkům), kteří jsou další významnou cílovou skupinou.
Naplnění cílů projektu zajistíme prostřednictvím 8 klíč. aktivit zaměřených na vytvoření (1) personální strategie, (2) analýzy personálních SW nástrojů. (3) kompetenčních modelů, (4) e360°zpětné vazby, rozvojových plánů, (5) vzdělávání manažerů a (6) personalistů v HRM, (7) zavedení personálního controllingu a (8) řízení projektu.
Kdy, kde, pro koho
- Termín realizace: 1. 2. 2013 - 31. 1. 2015
- Cílová skupina: Volba aktivit projektu se řídila jak cíli projektu, tak zájmem cílových skupin ve vazbě na zájmy Úřadu městské části Praha 10 jako celku. Cílovou skupinu tvoří vedoucí úředníci (vodoucí odborů a několik dalších vybraných vedoucích pracovníků), k jejichž roli patří řízení lidských zdrojů, včetně každodenní interakce s podřízenými, a pracovníci Oddělení personálního. Zpracování personální strategie a jejích akčních plánů, analýza SW nástrojů v oblasti HRM, tvorba kompetenčního modelu a aktualizace popisů pracovních činností, úprava procesu hodnocení zaměstnanců, tvorba rozvoj. plánů pracovníků, profesionalizace vzdělávání a zavedení personální controllingu vyplynuly jako naprostá nezbytnost z realizovaných analýz. Uvedení těchto systémových dokumentů do praxe umožní výrazné zefektivnění řídící práce personálního útvaru i vedoucích úředníků. Ve svém důsledku povede KA 01, 02, 03, 04 a 07 ke zkvalitnění práce celého úřadu, mají proto zásadní vazbu na potřeby cílové skupiny.; ; V rámci KA 05 a 06 si vedoucí úředníci a personalisté prohloubí své znalosti. Dojde ke zkvalitnění jejich personální práce, v důsledku toho i ke zkvalitnění práce podřízených pracovníků. Dané KA tak mají přímou a zřejmou vazbu na potřeby Úřadu městské části Praha 10 jako celku. Vedoucí úředníci a především personalisté získají patřičné znalosti a dovednosti pro implementaci a upgradování moderních nástrojů řízení lidských zdrojů vzniklých realizací KA 01, 02, 03 04 a 07, čímž se podpoří cíle celého projektu. Vzdělávání se zúčastní 25 úředníků (z toho 12 vedoucích odborů, 7 dalších vybraných vedoucích úředníků a 6 personalistů a HR specialistů.
Příjemce
- Městská část Praha 10
- IČ: 00063941
-
Sídlo:
- Ulice: Vršovická
- Číslo popisné: 1429/68
- Městská část: Vršovice
- Město: Praha
- Kraj: Hlavní město Praha
- PSČ: 10100
Financování (v Kč)
Operační program Zaměstnanost
- Prioritní osa 4 - Veřejná správa a veřejné služby
- Investiční priorita: 4.1 - Posilování institucionální kapacity a efektivnosti veřejné správy
- Výzva: Výzva pro předkládání GP 4.1 – Zvýšení kvality řízení, financování a good governance v úřadech územní veřejné správy