Standardizace sociálně - právních služeb ORP Bučovice
Registrační číslo: CZ.1.04/3.1.03/C2.00104
Projekt podporuje zavedení standardů sociálně-právní ochrany dětí v působnosti ORP Bučovice a tím naplňování §9a zákona č.359/1999Sb.,o sociálně-právní ochraně dětí.
Jde zejména o zajištění místní a časové dostupnosti služeb OSPOD, tj. v první řadě přiměřeného počtu pracovníků ze stávajících 3 (2,5 úvazku) na 4 stálé pracovníky (3,5 úvazku). Dle standardů vyhl. 473/2012 Sb. vyplývá, že výkon OSPOD Bučovice, spadající do kategorie 1-Běžná míra náročnosti výkonu SPOD, při stavu 2.952 registrovaných dětí ve věku 0-18 let s trvalým bydlištěm ve správní oblasti ORP (k 31.12.2012) vyžaduje personální zajištění v rozsahu 2,9 až 3,69 pracovního úvazku.
Bude zřízena místnost pro komunikaci s klienty a pracoviště pro nového pracovníka včetně zařízení nábytkem, komunikační a výpočetní technikou. Efektivní práce pracovníků OSPOD Bučovice bude podpořena účastí na školeních, zavádění nových poznatků a metod do praxe s pomocí odborně kvalifikovaného externisty - supervizora. Bude vytvořena interní metodika výkonu OSPOD Bučovice dle standardů vyhl. č.473/2012 Sb., zkvalitněna přístupnost informací o poskytovaných službách OSPOD Bučovice na webových stránkách města tak, aby byly poskytnuty v dostatečné šíři, klientům přístupnou a srozumitelnou formou. Důležitým krokem bude i zkvalitnění spolupráce OSPOD Bučovice s dalšími subjekty spádové oblasti ORP Bučovice zapojenými do systému péče o ohrožené děti uspořádáním 2 workshopů.
Hlavní výstupy projektu:
1) Rozšířený tým pracovníků OSPOD o 1 pracovníka
2) Zařízené a vybavené pracovitě pro nového zaměstnance a místnost pro komunikaci s klienty
3) Proškolený tým pracovníků OSPOD
4) Vytvořená metodika OSPOD Bučovice dle standardů vyhl. č. 473/2012 Sb.
5) Zkvalitněný systém spolupráce s dalšími subjekty spolupracujícími v oblasti péče o ohrožené děti a jeho vazba na metodiku
6) Fungující webové stránky s informacemi o službách OSPOD
Projekt negeneruje příjmy a patří do kategorie veřejně prospěšných projektů.
Kdy, kde, pro koho
- Termín realizace: 1. 2. 2014 - 31. 8. 2015
- Cílová skupina: Pro naplnění nových standardů stanovených vyhláškou č.473/2012 Sb. je třeba posílit stávající tým Odboru; ekonomického a sociálního MěÚ Bučovice o 1 nového pracovníka v rozsahu 1,0 pracovního úvazku. Předpokladem další efektivní práce SPOD dle nových standardů je odborný rozvoj pracovníků, získání teoretických poznatků i jejich vyzkoušení v praxi. Proto budou pro cílovou skupinu zajištěna jak odborná školení, tak budou pracovníci SPOD seznamováni s novými metodami práce v praxi za podpory odborného supervizora - metodika. Z důvodu vysoké vytíženosti sociálních pracovníků bude interní standardy výkonu OSPOD Bučovice dle vyhlášky 473/2012 Sb. zpracovávat supervizor - metodik. Přizpůsobení metodiky podmínkám a specifikům úřadu bude garantovat odborný koordinátor za spolupráce interních pracovníků OSPOD. Nový impuls pro prohloubení a zefektivnění spolupráce s dalšími subjekty zapojenými do oblasti péče o ohrožené děti představuje organizace 2 workshopů, kde budou mít pracovníci SPOD příležitost k výměně zkušeností, získání podnětů k prohloubení spolupráce s OSPOD Bučovice. K zlepšení informovanosti klientů o službách OSPOD Bučovice přispěje úprava odborné sekce webových stránek města. Budou zde aktuální informace o službách OSPOD Odboru ekonomického a sociálního MěÚ Bučovice i jiných pomáhajících a spolupracujících organizací v souladu s novými standardy. Informace budou podány srozumitelnější, pro běžné uživatele Internetu přístupnější formou.
Příjemce
- Město Bučovice
- IČ: 00291676
-
Sídlo:
- Ulice: Jiráskova
- Číslo popisné: 502
- Městská část: Bučovice
- Město: Bučovice
- Kraj: Jihomoravský kraj
- PSČ: 68501
- http://www.bucovice.cz/
Financování (v Kč)
Operační program Zaměstnanost
- Prioritní osa 3 - Sociální integrace a rovné příležitosti
- Investiční priorita: 3.1 - Podpora sociální integrace a sociálních služeb
- Výzva: Podpora standardizace orgánů sociálně právní ochrany