Zavedení centrální administrace a řízení projektů na MČ Praha 10 (zkráceně: Řízení projektů na Praze 10)
Registrační číslo: CZ.1.04/4.1.01/89.00151
Realizace předkládaného projektu se týká podporovaných činností v rámci tématu B výzvy 89 - "Implementace principů projektového řízení do praxe úřadu". Cílem projektu je zavést na městské části Praha 10, která patří mezi jednu z největších městských částí hl. m. Prahy, řízení projektů a jejich centrální administraci (projektovou kancelář) vycházející z principů celosvětově nejrozšířenější metodiky projektového řízení Prince2. Tohoto cíle bude dosaženo prostřednictvím realizace těchto aktivit:
- analýza stávajícího stavu,
- návrh centrálního řešení (vytvoření metodiky),
- implementace metodiky, pracovních postupů a SW nástroje pro řízení projektů,
- školení vybraných zaměstnanců úřadu na metodiku Prince2,
- následná konzultační podpora (mentoring), zapracování požadavků na změny,
- ověření systému (projektový audit).
Realizace projektu umožní na MČ Praha 10 dosáhnout zejména těchto přínosů:
-stanovení jednotných pravidel pro řízení všech projektů a kontrola jejich dodržování,
-zajišťování dat pro rozhodování vedení úřadu o dalším osudu jednotlivých projektů,
-optimalizace využití zdrojů úřadu, zamezení redundancí v dodávkách vícero projektů,
-minimalizace rizik spojených s tím, že bude dodán produkt, který nebude odpovídat požadavkům MČ Praha 10,
-uložení všech dokumentů k projektům na jednom místě,
-SW nástroj pro evidenci a řízení projektů umožní snazší plánování a kontrolování milníků projektu,
-projektová kancelář se stane jedním z hlavních nástrojů pro dodání podkladů pro audity apod.
Kdy, kde, pro koho
- Termín realizace: 1. 2. 2013 - 30. 9. 2014
- Cílová skupina: Cílovou skupinu projektu tvoří úřad městské části Praha 10 a její zaměstnanci. Přestože metodika projektového řízení bude závazná pro všechny zaměstnance, bylo s ohledem na vysoké náklady projektového školení rozhodnuto o tom, že vzdělávacích kurzů se účastní z každého odboru 3 lidé. Celkem tedy bude proškoleno 33 osob. Z toho 11 osob bude kurz zakončovat zkouškou a vydáním mezinárodně uznávaného certifikátu projektového řízení Prince2 a 22 osob bude ukončovat kurz vydáním certifikátu o absolvování.
Příjemce
- Městská část Praha 10
- IČ: 00063941
-
Sídlo:
- Ulice: Vršovická
- Číslo popisné: 1429/68
- Městská část: Vršovice
- Město: Praha
- Kraj: Hlavní město Praha
- PSČ: 10100
- http://www.praha10.cz
Financování (v Kč)
Operační program Zaměstnanost
- Prioritní osa 4 - Veřejná správa a veřejné služby
- Investiční priorita: 4.1 - Posilování institucionální kapacity a efektivnosti veřejné správy
- Výzva: Výzva pro předkládání GP 4.1 – Zvýšení kvality řízení, financování a good governance v úřadech územní veřejné správy