03_16_053 Specifická výzva na vybrané cílové skupiny
KLUB
Vyhledávání v klubu
Otázka: Přímé a nepřímé náklady
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda náklady na nábor a zapojení klientů/ek (osobní náklady, tisk letáků a plakátů, inzerce, výlepy zaměřené na nábor, ne na publicitu projektu apod.) patří do přímých či nepřímých nákladů. V minulém programovém období patřily mezi nepřímé, nicméně v aktuální příručce jsem je tam vyjmenované mezi nepřímými náklady nenašla.
Děkuji.
3 Odpovědi
Dobrý den,
výdaje na tisk a distribuci letáků a plakátů zaměřených na nábor cílové skupiny patří také mezi přímé náklady projektu.
Blanka Machová
Komentáře k odpovědi
Dobrý den,
děkuji za odpověď, tuto informaci jsem na fóru k této výzvě nenašla.
Mohla bych Vás ještě požádat o doplňující vysvětlení, zda se jedná o přímý nebo nepřímý náklad u položek jako tisk letáků a plakátů, inzerce, výlepy zaměřené na nábor, ne na publicitu projektu?
Děkuji.
Komentáře k odpovědi
Dobrý den,
obdobný dotaz již byl řešen na ESF fóru, odpověď přikládám:
"Ve Specifické části pravidel pro projekty se skutečně vykazovanými výdaji a příp. NN je v poznámce č. 99 uvedeno, že "do práce s cílovou skupinou patří i komunikace (osobní i jiná) s potenciálními účastníky projektu (tj. osobami, které patří do cílové skupiny, ale dosud se do projektu nezapojili)". Z toho vyplývá, že nábor cílové skupiny, ať už je realizován jakoukoliv formou, je přímým nákladem projektu. Ať už se jedná o seminář pro vytipované uchazeče o zaměstnání na ÚP, nebo osobní pohovory se zájemci o vstup do projektu, jedná se o přímý náklad projektu".
S pozdravem
Blanka Machová
Komentáře k otázce