Dobrý den,
v příloze č. 1, s. 7. je podmínka min. 50% obsazenosti bytů v polovině realizační fáze projektu s dost konkrétním způsobem výpočtu. Z dosavadní zkušenosti s neovlivnitelnými prodlevami v nastěhování klientů (např. čekání na přidělení kolizního opatrovníka a na rozhodnutí soudu o možnosti uzavřít konkrétní nájemní smlouvu, v případě střetu zájmů veřejného opatrovníka a přidělení městského bytu, se může protáhnout i na půl roku) a s vědomím, že od partnera (město) budou byty do projektu přidělovány postupně, se obáváme, že se může stát, že i přes veškerou snahu tuto podmínku nesplníme přesně. Samozřejmě o tom s partnerem předem jednáme. Otázka zní - co se stane, jak ovlivní projekt, pokud se podmínku nepodaří dodržet? Bude nějaká penalizace ze strany MPSV?
Děkuji.
Dobrý den,
pokud již dopředu řešíte nenaplnění podmínky min. 50% obsazenosti bytů v polovině realizační fáze projektu, pak doporučuji se věnovat správnému nastavení procesů pro projekt. Výzva je zaměřena na rychlé zabydlení s návaznou podporou klientů. Rychlé zabydlení neznamená obsadit byty na konci projektu. Další podmínkou je, že klient v projektu má mít uzavřenu nájemní smlouvu na nejméně 1 rok, tedy práce s klientem po dobu 1 roku v projektu je základ a tedy obsazenost min.50% v polovině projektu je též základní součást pro naplnění cíle projektu a výzvy. Sankce vůči tomuto kritériu budou nastaveny v právním aktu.
S pozdravem Š.Mullerová
Doplnění odpovědi na komentář z 28.7.2022:
Způsob výpočtu nebude měněn, obsazenost 50 % v polovině projektu je minimální. Pokud uvádíte, že máte dostatečné množství bytů a respektování 12měsíční podpory není problém, doporučuji toto řešit v rámci konzultace. Š.Mullerová
Dobrý den, myslím, že si nerozumíme. Nejde o to, že by klienti nebyli rychle zabydleni nebo nedostali podporu minimálně po dobu 1 roku. To v každém případě dostanou. V polovině realizační fáze máme s partnerem naplánováno dostatečné množství bytů. Jen způsob výpočtu obsazenosti dle poznámky 11 na s. 7 přílohy 1. je hraniční, pokud by se nám sešlo více klientů s veřejným opatrovníkem. Tam pak nastávají časové prodlevy, které jsou mimo naši kontrolu (soudní řízení a lhůty pro právní účinnost rozhodnutí). Reaguji ze zkušenosti z minulého projektu HF, který ještě realizujeme.
Děkuji. Klára Bratršovská