Dobrý den, v rámci projektu je jednou z klíčových aktivit realizace registrované sociální služby dle § 37 Zákona o sociálních službách 108/2006 Sb. a to odborného sociálního poradenství. Vztahuje se na tuto službu ustanovení kapitoly 28 Uchovávání dokumentů v Obecné části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci OPZ, na str. 231 Povinnost uchovávat dokumenty se týká zejména, písmeno d) dokumenty k uskutečněným aktivitám projektu pro cílovou skupinu: u poradenství seznam osob, které poradenství/konzultaci obdržely doplněný podpisy těchto osob?
Dle § 91 Zákona o sociálních službách v odborném sociálním poradenství není smlouva o poskytování služby uzavírána písemnou formou, uživatelé služby mohou vystupovat anonymně, stejně tak dokumentace může být vedena anonymně (jsme si vědomi, že u uživatelů služby s podporou nad 40 hod z důvodu vykazování indikátorů anonymní evidence není možná). Proto se nám požadovaný podepsaný seznam osob, kterým bylo poskytnuto poradenství, jeví jako nerelavantní. Prosím o odpověď, zda je náš výklad správný.
Děkuji, D. Zavadilová
Dobrý den, ve výzvě 64 nejsou podporovány základní činnosti sociální služby. Pokud jako poskytovatel sociální služby vykonáváte činnosti nad rámec základních činnosti, tedy fakultativní, pak se na ně nemusí vztahovat § 91 ZSS. Zákon umožňuje uvádět anonymní uživatele, ale v případě OSP se nejedná o povinnost ze zákona. není tedy odůvodsněné anonymní vedení klientů.
Je-li ve Vašem případě vedena dokumentace anonymně, pak ale tato anonymní evidence je řešena na základě Vámi určené metodiky a lze dohledat v případě potřeby jasnou evidenci osob např. při kontrole na místě. Musí být prokazatelné, že činnosti a kontakty s uživateli služby jsou prováděny. Tyto dokumenty pak musí být archivovány.
S pozdravem Š.Müllerová
Komentáře k otázce