Dobrý den,
mám několik dotazů týkající se množství podpory čerpané nad rámec bagatelní podpory.
1) chtěla bych vědět, zda existuje horní hranice míry podpory, kterou projekt ještě uznává. Pokud ano, jak je velká. U některých osob z CS totiž předpokládáme, že bude vhodné čerpat více podpory než bude obvyklé u zbytku CS, nicméně se nechceme setkat se situací, kdy už klienta nebudeme moci projektem podpořit. Existuje tedy nějaké uznatelné maximum pro čerpání podpory?
2) když se množství čerpání podpory (nad rámec bagatelní podpory) liší klient od klienta nezávisle na cílové skupině, jak máme v žádosti definovat množství poskytnuté podpory?
Mockrát děkuji za odpověď,
Veronika Schwarzová
Dobrý den,
1) Horní hranice není obecně stanovena. Podpora poskytnutá v rámci projektu a na ni navázané náklady by měly naplňovat kritérium efektivnosti, přiměřenosti a hospodárnosti a takto také budou posuzovány. V rámci tréninkových míst by podpora jednoho klienta na tréninkovém místě neměla přesáhnout dobu trvání 1 roku.
2) Definice by se v tomto případě měla odvíjet od charakteru práce s CS/konkrétním klientem, pokud toto v žádosti popíšete a zdokumentujete potřeby klientů a způsob práce s nimi, míra potřebné podpory by z tohoto souhrnu měla zřetelně vyplynout.
S pozdravem
K. Hochmannová
Dobrý den,
1) žádná horní hranice míry podpory cílové skupiny stanovena není. Samozřejmě délka podpory, kdy může být osoba podpořena v rámci projektu se rovná době realizace projektu. Dle potřeb osob z CS, typu CS a typu aktivit lze předpokládat, že podpořené osoby nebudou vždy čerpat stejnou míru podpory;
2) toto je vhodné popsat do klíčových aktivit, případně jiných relevantních částí žádosti. Jednotný způsob není definován. Také můžete např. vložit přílohu s podrobnějším popisem. Tyto osoby (nebagatelní + neanonymizované) pak budete vykazovat v indikátoru 6 00 00.
S pozdravem
Lenka Lenková
Komentáře k otázce