03_17_071 Podpora procesů ve službách a podpora rozvoje sociální práce UZAVŘENO
KLUB
Vyhledávání v klubu
Otázka: Podporované aktivity - besedy, koučování? UZAVŘENO
Dobrý den,
plánujeme se v projektu zaměřit na více aktivit a ráda bych se chtěla zeptat na několik věcí:
1. V rámci projektu se chceme zabývat podporou neformálních pečovatelů starající se o neslyšící a nedoslýchavé - dle výzvy je neformální pečovatele možné vzdělávat pouze prostřednictvím akreditovaných kurzů. Jedním z velkých problémů těchto osob je nedostatek informací např. právní povědomí o možnostech pečujících atd. Je možné na toto téma s nimi připravit besedu, kde by se dozvěděli nezbytné informace o této problematice a dále by nad ní diskutovali. Je to považováno za vzdělávání?
2. V rámci výzvy je podporován procesní audit a procesní řízení. Rádi bychom se, ale také zaměřili na projektové a strategické řízení. Jsou tyto typy řízení podporovány včetně implementace do procesů služby?
3. V rámci výzvy je podporována supervize, ale je možné pracovníky podpořit také pomocí koučování? Pokud ano, pouze sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách nebo také ostatní pracovníky?
4. Mezioborová spolupráce a propagace - při navázání mezioborové spolupráce kromě letáčků o tom, jak pracovat s neslyšícími a nedoslýchavými bychom chtěli připravit praktické ukázky pro pracovníky úřadů, škol, jak s těmito osobami komunikovat a jak se k nim chovat. Dále jaké sociální služby pro ně existují. Je možné takovou aktivitu vytvořit, přičemž by si pracovník úřadu, školy by si vyzkoušel se sluchátky praktické úkoly a pak by se dozvěděl, jaké služby a pomůcky pro tyto osoby existují? Je možné případně pro pracovníky z jiných oborů praktické ukázky na našem pracovišti - exkurze? Nebo tyto aktivity jsou již považovány za vzdělávání a není je možné tak do projektu zařadit?
Děkuji.
Komentáře k otázce
1 Odpověď
Dobrý den,
níže zasílám odpovědi na Vaše otázky:
1) Ano, v zásadě je možné realizovat i besedy pro neslyšící, nicméně stále platí podmínka, že by měly být zaměřeny na temáta, která jsou pro neformální pečující aktuální a především je využijí při péči o příjemce příspěvku na péči. Potřebnost besed bude posuzována v kontextu celého projektu externími hodnotiteli v rámci věcného hodnocení.
2) Tuto otázku řešíme s věcnou sekcí MPSV, odpověď doplním v co nejkratším možném termínu.
3) Ano, je možné podpořit i koučování, opět by ale mělo přínosem pro uvedené pracovníky především v poskytování péče klientům služeb.
4) Vámi uvedený poslední dotaz se vztahuje k mezioborové spolupráci, nicméně v této podobě, jak aktivitu popisujete, prvky mezioborové spolupráce nenese, chybí zde jak spolupráce (např. předávání vzájemných zkušeností), tak spolupůsobnost mezi jednotlivými obory, a například i výstup, který by vznikl právě na základě vzájemné kooperace.
K druhé části Vašeho dotazu: realizovat exkurzi je obecně ve výzvě č.71 možné, opět ale platí, že potřebost bude posuzována externími hodnotiteli v kontextu zaměření celého projektu.
S pozdravem,
Tereza Zahálková
Dobrý den,
doplňuji odpověď k otázce č. 2 na strategické a projektové řízení.
V rámci výzvy č. 71 lze podpořit strategické řízení za předpokladu, že bude směřovat k rozvoji kvality poskytovaných sociálních služeb. Strategické řízení by se tak mělo týkat konkrétních služeb, nemělo by být obecně zaměřeno na rozvoj organizace.
Projektové řízení v rámci výzvy podpořit nelze.
S pozdravem,
Tereza Zahálková