Vážení tazatelé,
před položením dotazu prosím zkontrolujte historii již zodpovězených dotazů v tomto klubu, lze využít i vyhledávání podle klíčových slov. Je pravděpodobné, že stejný nebo obdobný dotaz už byl zodpovězen.
Upozorňujeme, že tento klub slouží pouze k pokládání dotazů týkajících se projektů z výzvy č. 97 v rámci OPZ.
Pro dotazy týkající se nového operačního programu OPZ+ jsou určeny kluby příslušných výzev OPZ+.
Pro řešení technických problémů v IS KP14+ (základní správa projektu, depeše, zprávy o realizaci, žádosti o platbu, žádosti o změnu ad.) nebo IS ESF 2014+ (zadávání podpořených osob, indikátory, plánování aktivit ad.) je určena HOTLINE.
Vážení tazatelé,
před položením dotazu prosím zkontrolujte historii již zodpovězených dotazů v tomto klubu, lze využít i vyhledávání podle klíčových slov. Je pravděpodobné, že stejný nebo obdobný dotaz už byl zodpovězen.
Upozorňujeme, že tento klub slouží pouze k pokládání dotazů týkajících se projektů z výzvy č. 97 v rámci OPZ.
Pro dotazy týkající se nového operačního programu OPZ+ jsou určeny kluby příslušných výzev OPZ+.
Pro řešení technických problémů v IS KP14+ (základní správa projektu, depeše, zprávy o realizaci, žádosti o platbu, žádosti o změnu ad.) nebo IS ESF 2014+ (zadávání podpořených osob, indikátory, plánování aktivit ad.) je určena HOTLINE.
Dobrý den,
rádi bychom se zeptali na pravidla pro provádění neohlášených kontrol na místě a podělili se s ostatními o naše konkrétní zkušenosti.
Jedna taková neohlášená kontrola u nás proběhla a vzhledem k nepředvídatelným okolnostem se školení nekonalo, a to právě z důvodu nemoci externí lektory. Lektorka v den konání školení navštívila svého lékaře s akutním problémem. Lékařskou zprávu jsme na MPSV doložili.
Kontrolní orgán po nás vyžadoval:
a) doložení lékařské zprávy lektora od lékaře s uvedením přesného času
b) doložení přípravy přípravu vzdělávací akce relevantními dokumenty.
Za relevantní dokumenty bylo ze strany kontrolního orgánu považováno:
1. doložení lékařské zprávy s uvedeným časem ošetření (od lektorky jsme dostali lékařskou zprávu vytištěnou ze systému, kde ale nebyl uveden konkrétní čas. Možný čas ošetření jsme doložili ordinačními hodinami lékaře, které se shodovali s dobou školení)
2. doložení pozvánek na kurzy prostřednictvím emailu
3. doložení emailové komunikace s lektorem (zrušení kurzů)
4. doložení emailové komunikace s účastníky (zrušení kurzů)
Naše dotazy se týkají správného postupu a platných pravidel pro kontroly, které jak se domníváme by měly vycházet z platných metodik.
1. Musíme po lékaři vyžadovat, aby na lékařskou zprávu doplnil přesný čas ošetření? Jeho systém to v nastavení nemá.
2. Musíme mít pozvánky na kurz, a to i když se jedná o pravidelnou každotýdenní výuku? Plán vzdělávacích aktivit na příslušný měsíc je vždy vystaven na viditelném místě.
3. Musíme účastníkům odesílat pozvánky emailem?
4. Musíme mít emailovou komunikaci s lektorem ohledně zrušení kurzů? I když se jedná o neplánové zrušení ze zdravotních důvodů.
5. Musíme dokládat emailovou komunikaci s účastníky ohledně zrušení kurzů?
Konkrétně v našem případě se jednalo o pravidelnou několika měsíční každotýdenní jazykovou výuku, které probíhá vždy ve stejný den týdně a ve stejný čas.
Jsme malá firma, a se zaměstnanci se setkáváme osobně několikrát denně, a informace jsou jim předávány ústně.
Podle rozhodnutí kontrolního orgánu bychom měli dělat a být schopni doložit vše uvedené v bodech 1-5. Oporu jsme pro tyto požadavky kontrolního orgánu v žádném vydaném dokumentu (Obecná pravidla, Specifická pravidla …) nenašly.
Máme za to, že bychom vždy měli mít k dispozici prezenční listinu a dokumentaci k obsahu.
Pokud jsou v dokumentaci k obsahu napsané také školicí materiály, tak bychom je měli předložit. Pokud však v dokumentaci k obsahu kurzu je napsané, že školicí materiály jsou nerelevantní, tak žádné materiály dokládat podle metodik mít nemusíme.
Takhle nám to totiž bylo několikrát potvrzeno i na seminářích k této výzvě.
Samozřejmě by na místě realizace měl být na viditelném místě umístěný plakát.
Děkujeme vám za informace, případně za sdílení zkušenosti ostatních příjemců dotace. Rádi bychom tímto v budoucnu předešli dalším komplikacím.
Michal Rec
Komentáře k otázce