Dobrý den,
chystáme vyplňovat náš finanční plán a vyvstalo nám pár otázek, jestli můžeme poprosit o odpovědi:
Pravidelné měsíční náklady: v projektu máme příjem pracovníků ve dvou etapách (první do třech měsíců projektu, druhou do sedméno měsíce. Jak máme vyplnit pravidelné měsíční náklady – až na plný stav pracovníků? V cashflow budeme samozřejmě pracovat v čase s oběma hodnotami.
Druhá nesnáz je, že v tuto chvíli neumíme přesně odhadnout počet pracovníků (rozptyl 6-10 osob, což závisí na konečné šikovnosti zájemců o místo – většinou lidé s mentálním postižením, alkoholovou demencí). Tím pádem se nám všechno počítá obtížně - bod zvratu apod. Máme náklady počítat při předpokladu třeba střední hodnoty počtu pracovníků, nebo musíme vypočítat srovnávací varianty se 6 pracovníky, 8 a 10?
Žadatel bude plátce DPH – máme do fin. plánu uvádět náklady včetně DPH? Vím, že do rozpočtu OPZ bez DPH.
Co je zahájení podnikání? My první zvládneme expedovat první zakázky až tak po půlroce projektu, protože se naše CS bude dlouho zaučovat. Veřejnosti představíme provozovnua první vyrobené produkty až v 5. měsíci projektu. Přísliby o odběru produktů máme získané už teď (na rok 2019). Je tento postup začátku našeho podnikání v pořádku?
Nábytek typu skřínky do šaten CS se kupovat nemůžou?
Školení BOZP a hygieny práce pro pracovníky CS je přímá podpora cílové skupiny a může jít do přímých nákladů rozpočtu, že?
Moc děkuji za odpovědi.
Nela Marešová
Vážená paní Marešová,
předesílám, že finanční plán přiložený u výzvy na www.esfcr.cz je pouze příkladem, nikoliv závazným formulářem, který byste měli vyplnit. Tedy modifikujte jej dle Vašich potřeb, rozšiřte, přidejte listy apod., aby vyhovovalo přesně Vašim potřebám.
Do listu Náklady doporučujeme vyplnit pravidelné měsíční náklady ve stavu, v jakém budou po většinu realizace projektu. S tím, že z informací na dalších listech (HV a Cash flow) bude patrné, že při rozjezdu bude situace poněkud jiná. Kromě číselného údaje zde máte prostor i pro slovní komentář, který právě k tomuto upřesnění využijte.
Při plánování personálních kapacit vezměte v úvahu Váš předpoklad podložený Vašimi znalostmi cílové skupiny, zkušenostmi s řízením lidských zdrojů, podnikáním jako takovým apod. Tento plán se může ve skutečnosti změnit, nicméně hodnotitelé zkoumají, na jak propracovaném základu je vystavěn.
Způsob zakomponování DPH není daný, záleží na Vás, každopádně uveďte, jaký postup jste zvolili resp. zda uvedené částky jsou bez nebo včetně DPH.
Zahájení podnikání, tedy realizace prvních zakázek by - dle výzvy - měla proběhnout do 3 měsíců od začátku realizace projektu.
Přísliby získané nyní jsou v pořádku. Samozřejmě se může situace změnit, jedná se ale o další z podpor údajů ve Vašem plánu.
Uznatelné mohou být výdaje za vybavení, u něhož bude dostatečně vyargumentováno, že se jedná o vybavení pro realizaci projektu nezbytné a sloužící primárně pro práci CS.
Školení pro pracovníky z CS (vč. BOZP, PO a dalšího) jsou přímé výdaje projektu.
Pokud byste měla jakékoliv nejasnosti, obraťte se na nás s konkrétními dotazy, případně zašlete projektovou žádost ke konzultaci e-mailem. Kontaktní údaje jsou uvedeny v textu výzvy.
S přátelským pozdravem
Veronika Pokorná
Komentáře k otázce