Dobrý den, rád bych Vám touto cestou položil několik otázek k věcnému zaměření výzvy:
I.
V rámci projektu bychom rádi realizovali aktivity v bodě A (odstavec 2 a 4) se zaměřením na CS "azylanti a imigranti" (předpoklad realizace je 09/2021 - 06/2023).
Jsme registrovaným poskytovatelem sociální služby "odborné sociální poradesntví" (§ 37 ZSS) a sociálně-aktivizační služby pro rodiny s dětmi (§ 65 ZSS).
V případě odstavce 2 (podpora prevence a řečení zadluženosti a předluženosti...) by aktivita měla být realizována prostřednictvím právního a sociálního poradenství nad rámec služby OSP, s tím že CS tvoří cizinci s hlášeným pobytem na území ČR.
V případě odstavce 4 (podpora služeb pro ohrožené děti) by aktivita byla rozšířením stávajících služeb a částečně by navazovala na již realizovaný projekt InBáze, z. s. - Podpora integrace cizinců na území hl. m. Prahy, podpořený z OPZ (č. reg. CZ.03.2.X/0.0/0.0/18_095/0011305). Jednalo by se o aktivity zaměřené na a) individuální případovou práci s rodinami dětí s OMJ a b) podpůrnou skupinovou práci s dětmi s OMJ v rámci mimoškolních aktivit. Zatímco aktivity v písmenu a) by byly realizované od zahájení projektu, aktivity v písmenu b) by byly zahájeny až po skončení stávajícího projektu (viz výše), tj. od 06/2022.
Je takový způsob realizace aktivit možný?
II.
Vedle bodu A, bychom rovněž chtěli realizovat vybrané aktivity z bodu B. Vedle metodické podpory, evaluace a zhodnocení efektivity dopadu bychom rádi realizovali vzdělávací kurzy pro odborné pracovníky (viz § 110 a § 115 ZSS) a dále v kontextu podpory dětí s OMJ také pedagogické pracovníky (viz zák. č. 563/2004 Sb.) jejichž obsahem by byly specifika práce s CS se zaměřením na interkulturní práci a interkulturní komunikaci a související témata vztahující se k integraci dětí-cizinců a jejich rodin v ČR.
Obě shora nastíněné cílové skupiny těchto kurzů by byly tvořeny pracovníky relevantních institucí a organizací, které se s touto problematikou zabývají (např. OSPODy, školy a školská zařízení, sociální poradny, atd.).
Je takto koncipovaná aktivita možná? Případně za jakých podmínek? Nebo se jedná pouze o vzdělávání pracovníků zaměstnaných u realizátora projektu? Při telefonické konzultaci jsme obdrželi informaci že nejspíš bude v takovém případě vyžadováno partnerství (bez finančního podílu) - je skutečně podmínkou pro vzdělávání pravovníků jiných organizací uzavřít s těmito organizacemi partnerskou smlouvu?
III. Indikátory
V bodě 4.2 výzvy na s. 9jsou uvedené tabulky indikátorů. Při realizaci projektu ve shora uvedených aktivitách je nutné vykázat všechny tyto indikátory (i když nesouvisí se zaměřením projektové žádosti)?
Děkuji za odpověď
Mgr. Jan Matěj Bejček
Dobrý den,
bez znalosti hlubšího kontextu se pokusím reagovat na Vaše dotazy:
1) Zmiňované aktivity zaměřené na podporu řešení zadluženosti a předluženosti cizinců a zaměřených na ind. případovou práci s rodinami dětí s OMJ a podpůrnou skupinovou práci s dětmi s OMJ v rámci mimoškolních aktivit je možné ve výzvě podpořit, pokud budou tyto aktivity v souladu s podmínkami výzvy a přílohou výzvy 1A. Jak stanovíte harmonogram realizace jednotlivých aktivit je na Vás, je možné začít realizovat projekt s částí aktivit a později navázat jinými aktivitami (logiku svého záměru vysvětlíte v projektové žádosti), projektové aktivity je nutné fyzicky ukončit nejpozději 30. 6. 2023. Pokud má Vaše organizace registrované sociální služby, nesmí dojít při realizaci projektových aktivit k obcházení platné registrace a zákona o sociálních službách.
2) V rámci projektu je možné vzdělávat odborné zaměstnance žadatele i odborné zaměstnance jiných organizací. Podmínka partnerství (s nebo bez finančního příspěvku, zcela bez partnera) není ve výzvě stanovena. Rozhodnutí je na příjemci, co je v rámci projektu vhodné. V případě přenosu veřejné podpory (např. akreditovaného vzdělávání) je potřeba řešit VP ve všech 3 případech. Od zvolené varianty a režimu VP se pak odvíjí to, jaké přílohy musí být v rámci žádosti podány. Obecně je způsob přenosu VP popsán v kap. 21.6.1 Obecné části pravidel pro žadatele příjemce.
3) Žadatel volí indikátory dle charakteru své projektové žádosti, musí vybrat a naplňovat nejméně jeden výstupový indikátor.
Mgr. Pavlína Janáčová
Komentáře k otázce