Dobrý den,
ráda bych se informovala na položku 1.1.4 ve finančním plánu - Nákup služeb.
Oslovili jsme marketingovou společnost, která by pro nás za 2x300 tisíc bez daně (za první a druhý rok, proto dvě položky) udělala marketingové služby - (nemáme na mysli položky, které patří do nepřímých nákladů jako je web, logo...).
Chtěla bych se zeptat, jak moc musí být rozpoložkována tato položka - jestli máme rozepsat jednotlivé řádky cenové nabídky, popř. jestli je třeba na tyto služby vyhlašovat výběrové řízení?
Rozsah a forma marketingových služeb je rozebrána v podniaktelském plánu.
Děkuji
Dobrý den,
V rámci rozpočtu doporučujeme rozepsat položku alespoň do několika menších logických celků, ze kterých bude zřejmé, že se jedná o plnění uznatelné v rámci přímých nákladů projektu. Detailní rozpis pak uveďte v podnikatelském plánu.
Na služby v uvedeném rozsahu je třeba vypsat výběrové řízení - to je nutné u zakázek s předpokládanou hodnotou od 400 000 Kč (více Obecná část pravidel pro žadatele a příjemce, kpt. 20). Přestože uvádíte, že se jedná o služby za 2*300 000 Kč, jejich povaha je shodná a není možné je takto rozdělit. Zadavatel je povinen vzít v úvahu všechna obdobná a spolu související plnění, která zamýšlí pořídit v průběhu realizace projektu a předpokládané hodnoty těchto plnění sečíst.
Předpokládané výdaje na pořízení plnění musí splňovat pravidla hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (o finanční kontrole). Stanovit předpokládanou hodnotu je možné jak z průzkumu trhu na internetu bez oslovení (doložit např. print screen), nebo i rámcově oslovit potencionální dodavatele. Provedený průzkum poté opět popíšete v podnikatelském plánu. Jeho doložení je aktuální až v rámci realiazace projektu.
S přátelským pozdravem
Linda Maršíková
Komentáře k otázce