Dobrý den,
Rád bych si Vám představil koncept připravovaných projektů do výzvy č. 67 Sociální podnikání a zároveň měl několik dotazů:
Žadatelem je společnost (s.r.o.), která poskytuje služby v oblasti sociální péče včetně technologické platformy (chytrá zařízení na sledování osob a jejich zdravotního stavu). Aktuálně mimo tyto služby nabízí i služby dohledového centra, které funguje v režimu 7/24, avšak funguje v rámci externí dodávky od externí společnosti (call centrum).
V rámci plánovaného projektu by chtěla založit vlastní dohledové centrum, jehož zaměstnanci budou osoby z podporované CS, především osoby zdravotně znevýhodněné. Tyto osoby budou mít k dispozici telefon a SW aplikaci, která vyhodnocuje data ze sledovacích zařízení (stav baterie koncového zařízení, aktivita osoby, GPS pozice, případné alarm, apod.) u sledovaných osob (především senioři, osoby se zdravotními problémy, apod.) a budou k dispozici pro okamžitou telefonní asistenci a pomoc. Všechny znaky sociálního podniku budou splněny. V rámci podnikatelské aktivity dle výzvy by se jednalo o:
podnikatelská aktivita jako nový produkt/služba v rámci stávajícího oboru činnosti
Je tato klasifikace v pořádku?
Místo realizace bude v Plzeňském kraji, kde bude centrála dohledového centra, avšak zaměstnancům z CS bude umožněna práce z domova (budou disponovat potřebným zařízením. Je možné povolit práci cílové skupiny z domova?
Společnost žadatele je zapsaná v OR od r. 2007, ale fakticky zahájila činnost v letošním roce (za předchozí roky jsou finanční výkazy nulové včetně počtu zaměstnanců). Máme plán rozpočtu, který aktuálně vychází za 24 měsíců na cca 4,9 mil. Kč při zapojení 4 osob z CS a 1 osoby jako vedoucí pozice včetně NN projektu. Splníme min. požadavky na kapacity žadatele:
Personální (0 zaměstnanců za uzavřený rok 2015 vůči plánovanému počtu 5 osob v projektu)
Finanční (0 obrat za uzavřený rok 2015 vůči plánovanému rozpočtu cca 5 mil. Kč)
Jak případně vysvětlit a doložit, že kapacitně projekt zvládneme? (průběžné fin. výkazy za rok 2016, vystavené faktury, objednávky služeb, smlouvy o spolupráci s odběrateli služeb dohledového centra, aj.)?
Velice děkuji za odpovědi
Dobrý den,
z Vámi uvedeného popisu není jasné, jaké služby nyní nabízíte, proto nelze vyhodnotit soulad s výzvou a zda se jedná o novou aktivitu, příp. o jakou. Doporučuji se obrátit na některý z e-mailových kontaktů uvedených ve výzvě a poskytnout k projektu a žadateli více informací.
Výzva je zaměřena na podporu integračních sociálních podniků a jejím hlavním cílem je zaměstnávání a sociální začleňování osob znevýhodněných na trhu práce, v případě práce „z domova“ nebude docházet k sociálnímu začleňování a ani poskytování psychosociální podpory zaměstnancům z CS by nesplnilo plně svůj účel. Bude posuzováno s ohledem na cílovou skupinu a důvod volby takové formy práce.
Při posuzování administrativní, provozní a finanční kapacity se primárně pohlíží na obrat a počet zaměstnanců za předchozí účetní období, pokud jsou tyto hodnoty nulové, bude projekt s celkovými způsobilými náklady nad 2 mil. Kč vyhodnocen jako rizikový. Pokud podnik prokáže dostatečné zkušenosti s podnikáním, oborem činnosti, spoluprací s cílovou skupinou a projektovým řízením, pak může v odůvodněných případech hodnotící komise udělit výjimku.
S pozdravem
M. Kousková
Komentáře k otázce