Hezký den, v rámci dotace si přejeme zavést nový výrobek, který budou vyrábět noví zaměstnanci z CS. Pro tento výrobek budeme potřebovat několik věcí:
1) nové obaly 100 000 ks samolepící štítky tisk
2) v rámci obchodní propagace nového výrobku - USB flash disky pro zákazníky s logem (představení nového produktu, ceníky atd.)
Je možné tyto položky zadat do přímých nákladů? Jsou nějak položky marketingu, školení a drobného vybavení omezeny vrámci rozpoču?
Děkuji,
Ing.Eliška Kotoučková
Dobrý den,
obalový materiál bude zahrnut v ceně výrobku, není důvod žádat o financování z rozpočtu projektu. Z přímých nákladů by bylo možné nárokovat např. grafický návrh obalu.
Propagační předměty určené k podpoře prodeje služby či produktu teoreticky mohou být zahrnuty do přímých nákladů, ale vždy záleží na popisu a zdůvodnění. Hodnotitelé budou posuzovat účelnost, efektivnost a hospodárnost takového výdaje.
Omezení týkající se rozpočtu naleznete ve Specifické části pravidel pro žadatele a příjemce, kde jsou vyjmenované nepřímé náklady (z pohledu marketingu se omezení týká např. výdajů týkajících se propagace projektu a webové stránky), pomoci by mohly také další zodpovězené dotazy zde na fóru k výzvě č. 067.
Veškeré vzdělávání, vybavení a zařízení musí být určeno pro zaměstnance projektu financované z přímých nákladů, primárně se bude týkat zaměstnanců z cílových skupin, musí být řádně popsáno a zdůvodněno, aby mohli hodnotitelé vůbec posoudit jeho potřebnost, ale rovněž účelnost, efektivnost a hospodárnost.
S pozdravem
M. Kousková
Komentáře k otázce