Dobrý den,
prosím, jak podrobně musí být specifikovány jednotlivé položky rozpočtu, konkrétně marketing. Stačí např. dvě položky (jedna oceněná externí firmou) a druhá položka "reklama", v jejímž popisu by bylo uvedeny formy reklamy. Podrobná kalkulace jednotlivých položek by byla velmi komplikovaná, a to i vzhledem k následné potřebě hlášení změn v případě odklonu od jednotlivých podpoložek. Bude se jednat např. o články na internetových portálech, placenou reklamu na FC, účast na akcích pro veřejnost (každá může být zpoplatněna jinak), články v časopisech a podobně. Bude stačit položka "reklama" s jejím popisem. Děkuji.
Dobrý den,
V rámci rozpočtu doporučujeme rozepsat navrhované položky alespoň do několika menších logických celků (například tak, jak uvádíte ve svém dotazu), ze kterých bude zřejmé, že se jedná o plnění uznatelné v rámci přímých nákladů projektu. Detailní rozpis pak uveďte v podnikatelském plánu.
Píšete, že část služeb byla naceněna externím dodavatelem. Pokud tento dodavatel bude část služeb také realizovat, nezapomeňte, že u zakázek s předpokládanou hodnotou od 400 000 Kč (více Obecná část pravidel pro žadatele a příjemce, kpt. 20), je třeba vypsat výběrové řízení.
Předpokládané výdaje vždy musí splňovat pravidla hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (o finanční kontrole). Stanovit předpokládanou hodnotu je možné jak z průzkumu trhu na internetu bez oslovení (doložit např. print screen), nebo i rámcově oslovit potencionální dodavatele. Provedený průzkum poté opět popíšete v podnikatelském plánu. Dokládat výsledky průzkumu pak budete v rámci realiazace projektu.
S přátelským pozdravem
Linda Maršíková
Komentáře k otázce