Dobrý den,
při tvorbě fin. plánu jsou ve vzoru uváděny měsíční náklady a výnosy. U nákladů máme kalkulaci měsíčních nákladů, ale nevíme jak zřadit do fin. plánu jednorázové náklady v úvodu projektu (např. nutné zařízení a vybavení - HW + SW). Je vhodným způsobem metoda rozložení těchto nákladů do měsícu realoizace projektu? Příklad:
Pořízení 5 PC pro zaměstnanc soc. podniku v celkové hodnotě 55 000,- Kč. Měsíční náklad = 55 000/24 (doba realozuace projektu) = 2 291,- kč.
Díky za odpověď
MŠ
Dobrý den,
ve „vzorovém“ finančním plánu nejsou pole/řádky určené pro jednorázové vstupní náklady, je třeba si je vytvořit.
Finanční plán umístěný u výzvy je pouze příklad, jak může finanční plán vypadat. Žadatel ho samozřejmě může použít, pak je třeba si tento „vzor“ upravit a rozpracovat, nebo může žadatel použít svůj vlastní finanční plán či zcela jiný vzor. Z důvodu různorodosti podnikatelských záměrů není stanovena žádná šablona (doporučen je pouze formát a obsah finančního plánu, viz příloha č. 1 výzvy).
S pozdravem
M. Kousková
Komentáře k otázce