03_17_081, 03_16_061 a 03_16_062 Soutěžní projekty na podporu rovnosti žen a mužů v ČR mimo hl. město Prahu Soutěžní projekty na podporu rovnosti žen a mužů v hl. městě Praze
KLUB
Vážení příjemci,
fórum pro výzvy č. 61 a 62 v současné chvíli není pravidelně administrováno. V případě dotazů, jejichž rychlé zodpovězení je důležité pro realizaci Vašeho projektu, se prosím obracejte prostřednictvím depeší na své projektové manažery. Ve výjimečných případech můžete využít i další kontaktní údaje (mailovou adresu nebo telefon), které Vám projektový manažer zaslal depeší.
Děkujeme za pochopení.
tým výzvy č. 61/62.
_______________________________________________________________________________________________
Ministerstvo práce a sociálních věcí, odbor realizace programů ESF – adaptabilita a rovné příležitosti, si vás dovoluje pozvat na seminář pro příjemce k výzvám na podporu projektů zaměřených na rovné příležitosti žen a mužů.
Termíny:
- 14. 12. 2016 09:30 - 15:00 - Praha
- 04. 01. 2017 10:00 - 15:30 - Olomouc
- 09. 01. 2017 09:30 - 15:00 - Praha
Místa konání:
Praha
MPSV ČR, Na Poříčním právu 1, Praha 2, zasedací místnost ve druhém patře
Kapacita: 45 míst
Olomouc
KÚ Olomouckého kraje, Jeremenkova 40a, 779 11 Olomouc, zasedací místnost v prvním patře
Kapacita: 45 míst
Pravidla účasti:
Seminář je určen pouze příjemcům ve výzvách č. 061 a 062 OPZ, přednostně pro příjemce s termínem zahájení realizace projektu od 1.1.2017 a dříve.
Z každé organizace je možné přihlásit 2 osoby.
Registrace je možná zde.
Pro přihlášení na seminář je nutné být registrovaným uživatelem www.esfcr.cz (z důvodu odstranění duplicit při přihlašování a podobně).
Vyhledávání v klubu
Otázka: Pracovní pozice - PN X NN
Dobrý den,
v souvislosti se zkušeností z jiných projektů bych se chtěla zeptat na pozici metodika.
Na tomto fóru bylo mnohokrát popsáno, že práce metodika, která má přímý vliv a dopad na CS (např. konzultace konkrétních klientských případů, přímá práce s CS prostřednictvím účasti na konzultacích/kurzech za účelem náslechů při konzultacích/výuce za účelem podpory lektora a poskytování zpětné vazby, tvorba materiálů k přímému využití CS atd. - viz např. https://forum.esfcr.cz/node/109/koordinovany-pristup-k-vyloucenym-lokalitam/qa/thread/10042/prime-naklady-v-ka/?answer=22973#post-id-22973), je zařazena do PN.
V jednom z projektů však byla takto popsána pozice metodika zařazena do NN:
Metodik/ička zajišťuje metodické vedení pracovníků přímé práce s klienty, podílí se na vytváření učebních a metodických materiálů, předává pracovníkům poznatky z praxe zaměřené na konkrétní aktivity, spolupracuje se supervizorem. Konzultuje konkrétní zajištění aktivit z hlediska jejich obsahu a výstupů. Účastní se jednání se zástupci cílových skupin (facilitace) a v případě potřeby konzultuje a provádí náslechy konkrétních klientských případů, poskytuje zpětnou vazbu a podílí se na zpracování závěrečných zpráv z těchto aktivit. Spolupracuje na aktivitách zajišťující šíření výstupů projektu.
Chtěla bych se proto zeptat, kde byl problém - na základě čeho byla tato pozice přesunuta do NN, abych předešla případnému dalšímu chybnému popisu. Je totiž pravděpodobné, že chyba je pouze ve způsobu popisu, neboť náplň činnosti je reálně shodná s výše popsanou. Podotýkám, že v projektu bylo explicitně popsáno, že učební i metodické materiály slouží k přímému využití CS a spadají do aktivity šíření výstupů projektu (jakožto metodické, informační, učební a výukové dokumenty a pomůcky pro práci s cílovou skupinou nebo pro cílovou skupinu - PN).
Stejný dotaz se týká i pozice supervizora:
Supervizor/ka umožňuje jednotlivcům i celému pracovnímu týmu zaměstnanců v přímém kontaktu s cílovou skupinou reflektovat své profesionální konání a struktury svého pracovního prostředí metodou poradenství. Skrze supervizorem řízená setkání pracovníci hledají společná řešení problémů svých klientů, poskytují si vzájemnou podporu a nabízejí různé způsoby řešení. Supervizor/ka se účastní intervence poskytované klientům formou náslechů a nabízí pracovníkům zpětnou vazbu o způsobu jejich řešení dané situace.
Chápu, že pozice supervizora je poněkud sporná, nicméně byl kladen důraz na to, že se supervizor účastní přímého kontaktu s CS a poskytuje zpětnou vazbu v konkrétních případech, což má přímý vliv a dopad na CS.
Velmi by mi pomohlo vyjasnění tohoto problému (rozlišení PN a NN dle metodiky), aby již nedocházelo k žádným nejasnostem a chybám v popisu u jakékoliv pozice.
Předem děkuji za odpověď a pomoc.
S pozdravem,
JD
Komentáře k otázce
2 Odpovědi
Dobrý den,
musím říct, že po přečtení této odpovědi jsem trochu znejistěla. Vím, že jste ve výše uvedeném textu řešily metodika a supervizora, ale teď se potřebuji ujistit, zda správně nahlížím na náplně práce realizačního týmu hrazeného z PŘÍMÝCH nákladů. Jasně sem patří lektoři a další zaměstnanci, kteří přímo pracují s CS např. učí. Podle dokumentu obvyklé mzdy a platy lze do projektu zahrnout i Odborného gestora/garanta, který podle mého názoru již nepracuje s cílovou skupinou, ale pro cílovou skupinu - popis pracovní pozice dle stránek www.esfcr.cz:
Zajišťuje věcnou stránku realizace projektu; odborník v dané oblasti; řeší věcné problémy při naplňování cílů projektů, poskytuje odborná stanoviska k výstupům dodavatelů / pro ostatní členy projektového týmu.
a také Odborného pracovníka/asistenta, který dle výše uvedených stránek zodpovídá za zabezpečení realizace příslušné věcné klíčové aktivity projektu tzn.,že rovněž přímo nepůsobí na cílovou skupinu, ale organizuje aktivity pro cílovou skupinu, aby se splnilo vše, co je obsahem projektu.
Z mého pohledu tedy oba řídí vzdělávací aktivity, včetně vyučujících a naplňují cíle projektu. Patří tedy podle výzvy 61 jejich osobní náklady do přímých nákladů?
Předem moc děkuji za informaci
Komentáře k odpovědi
Dobrý den,
každá výzva je specifická a je naprosto logické, že jedna pozice může být v některé výzvě považována za odbornou pozici, kde zaměstnanec přímo pracuje s CS, v jiné výzvě se jedná o pracovníka, který má sice dostatečné odborné kompetence, nepracuje však přímo s CS, ale spíše s realizačním týmem. Ve výzvě 61/62 se budeme řídit následujícími pravidly:
- Metodik/ička zajišťuje metodické vedení pracovníků přímé práce s klienty - pracuje tedy se členy realizačního týmu a tato činnost spadá do NN.
- podílí se na vytváření učebních a metodických materiálů - pokud by vytvářel učební materiály, se kterými bude pracovat přímo CS, potom tato činnost spadá do PN, pokud ale bude vytvářet metodické materiály, tj. materiály vhodné pro členy realizačního týmu, bude tato činnost spadat do NN.
- předává pracovníkům poznatky z praxe zaměřené na konkrétní aktivity - tady pracuje opět se členy realizačního týmu, tedy tato činnost spadá do NN.
- Konzultuje konkrétní zajištění aktivit z hlediska jejich obsahu a výstupů - jedná se o základní administrativní činnost zajišťující řádný průběh projektu. Tato činnost spadá do NN.
- Účastní se jednání se zástupci cílových skupin (facilitace) - z podstaty facilitace se jedná o činnost neodbornou (ve smyslu výzvy č. 61/61, nikterak tím nezpochybňuji odbornou způsobilost facilitátora), ale o činnost, která napomáhá řádnému průběhu klíčových aktivit projektu, jde tedy plně o aktivitu hrazenoou z NN.
- v případě potřeby konzultuje a provádí náslechy konkrétních klientských případů - této činnosti rozumím jako řešení sporných případů. Opět se tedy jedná o pozici, která umožňuje řádný průběh projektu, aktivita nikterak nezlepšuje postavení CS na trhu práce, tj. opět se jedná o náklad hrazený z NN.
- poskytuje zpětnou vazbu a podílí se na zpracování závěrečných zpráv z těchto aktivit - administrativní činnost, hrazeno z NN.
- Spolupracuje na aktivitách zajišťujících šíření výstupů projektu - publicita, hrazeno z NN.
Supervizor je pozice vhodná především do projektů se silným sociálním podtextem (základ projektu jsou pomáhající profese). Ve výzvě 61/62 je supervizor pracovníkem, který bude mít vliv na práci realizačního týmu, nikterak přímo neovlivní CS. Zároveň osobně nepovažuji pozici supervizora za nezbytnou pro projekty, které budou vhodně kombinovat aktivity specifikované v příloze č. 1. Pokud přesto supervizora do žádosti zařadíte, bude určitě hrazen z NN.
Ilona Johnová
Komentáře k odpovědi
Vážená paní Johnová,
upřímně velmi děkuji za tak podrobnou analýzu jednotlivých činností. Velmi jste mi pomohla si jednotlivé pojmy ujasnit a v této otázce se zorientovat.
Opravdu děkuji!
S pozdrave a přáním krásného dne,
Jana D.
Odpovězeno přímo u samostatného dotazu https://forum.esfcr.cz/node/119/vyzva-c-6162-ad-hoc-projekty/qa/thread/10662/prime-naklady-osobni-naklady-zamestnancu/